
Audi официално представи нова версия на системата си за задвижване на четирите колела Quattro, която е предназначена за автомобили с надлъжно разположение на двигателя, построени на модулната платформа MLB.
Системата носи името Quattro ultra и ще дебютира в средата на 2016 г. при новото поколение на всъдеходното комби Audi A4 allroad. Тя е почти аналогична с технологията, която Audi използва за моделите с напречен двигател, като сега е адаптирана и за автомобили с надлъжно разположен мотор. Базирана е на многодискова муфа с електронно управление, която заменя диференциалa Torsen.
Новият компонент е прикрепен към скоростната кутия – механична или 7-степенна роботизирана с два съединителя, като включва или изключва задния мост от задвижването в зависимост от пътните условия. Технологията позволява да се намалят загубите от триене, когато е нужно само предно предаване. А така се постига по-нисък разход на гориво.
Инженерите на Audi са пресметнали, че новата система 4х4 е по-лека от досега използваната с около 4 кг. Тя разчита изцяло на електронни датчици. Те подават команда на многодисковата муфа, когато усетят загуба на сцепление при предните колела. Самата муфа е производство на компанията Magna и ще бъде произвеждана в два варианта – с 5 или 7 диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.
Новата технология позволява да се намали разхода на гориво с около 0,3 л/100 км при движение в градския условия. Quattro ultra ще се появи на още два модела на Audi тази година – при второто поколение на Q5 и новото купе A5.
Снимка: Audi