IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat-Chrysler променя статегията си

Алиансът се отказва от леки коли за сметка на всъдеходи и пикапи

Fiat-Chrysler променя статегията си

Италиано-американският концерн Fiat-Chrysler ще измени съществено плановете си за близкото бъдеще, като основната причина за това са падащите цени на бензина на световните пазари, твърди The Detroit Free Press.
Fiat-Chrysler променя статегията си
Идеята за промяната на стратегията е лично на изпълнителния директор на алианса Серджо Маркионе. Според него основният приоритет пред производителя трябва да бъде увеличаване на производството на всъдеходи и пикапи, което съответно ще доведе до спирането на някои модели леки автомобили.

Първите модели, които ще пострадат от промените, са Chrysler 200 (на снимката) и Dodge Dart. Те разделят една и съща платформа, като производството им ще бъде спряно най-късно в средата на 2017 г. Двата модела се появиха съответно през 2014 и 2012 г., като за миналата година записаха общо 177 889 продажби, което е твърдо малко.

За тези два модела Fiat-Chrysler похарчи над 1,6 млрд. щатски долара, които бяха инвестирани в модернизирането на завода в Северна Америка. Отделно сериозна сума бе похарчена и за платформата Compact U.S. Wide, която се използва и за други модели на производителя.

Маркионе е на мнение, че парите на алианса трябва да бъдат насочени към производството на модели като Jeep Cherokee и Wrangler, както и на пикапа Ram, тъй като интересът към тези машини се увеличава. Само през 2015 г. FCA е продал около 1,2 млн. бройки от тези 3 модела, а целта е през 2018 г. производството им да достигне 2 млн. единици.

Промените в стратегията ще засегнат и излизането на марката Alfa Romeo на пазара в САЩ. То бе планирано за тази година, но първият модел – средноразмерен кросовър на шасито на седана Giulia, ще излезе най-рано през 2017 г. След него ще се появят пълноразмерен седан, два паркетни SUV, както и още два „специални” модела.

Снимка: Chrysler
 

Тагове: fiat-chrysler
0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 9 години )
    Да-а-а-а... Голям некадърник излезе Маркионе! Спор не може да има. Колко точно трябва нищо да не разбираш от икономика, за да решиш, че падащите в момента цени на петрола са трайно явление, а не изцяло временно, при това съзнателно провокирано събитие, предприето с цел да се вреди на руската икономика по изцяло политически причини. Ланча я заличи. Заличава и Алфа, а май и на Фиат няма да се размине. Започвам да се притеснявам за Феррари. Това вече ще е престъпление срещу автомобилната индустрия.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Carfen ( преди 9 години )
    Всъшност, колкото повече време минава, толкова повече се убеждавам, че чичкото с половера е агент на Волфсбург или някой друг конглокент :)
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Carfen ( преди 9 години )
    Само да не стане така, че докато разработят и пуснат на пазара новите SUV модели, цената на петрола пак да скочи и да трябва тепърва да разработват леки коли от нулата :)
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    1234 ( преди 9 години )
    Тотално объркана политика , дарт и 200 ц са типични евро компактни седанни от калибаъра на джета които биха се продавали отлично в Европа ,но не Мааркионе реши да ги продава в щатите докато в Европа концерна няма един такъв седан и тотално е оголил портфолиото. Все повече се обеждавам ,че Маркионе е ***!
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пълна глупост 200c е супер модел с много екстри и добри параметри. Тоя дърт пергиш просто трябва да започне да продава този модел и в Европа, а не само в САЩ.Аз лично бих си взел веднага 200C ако го продаваха тук, но за съжаление го има само във версията кабрио и то с *** за европа двигатели.