fallback

Какво да правим при заледен път?

Ето няколко съвета, както и видео с такава ситуация

Снегът в страната вече се топи, но опасността от заледяване на настилката остава висока. Ето няколко съвета, които могат да помогнат, ако попаднете на заледен участък. На първо време имайте предвид, че през деня температурите стават положителни, но след залез падат под нулата и разтопилият се сняг се превръща в коварен лед. Често той е толкова тънък, че изглежда като мокър асфалт. Най-опасни в такива ситуации са надолнищата, тъй като спирането става още по-трудно. Дори да ви се струва налудничаво, спирачките в такива ситуации няма да помогнат. Блокиралите от спирачната система гуми правят колата буквално неуправляема. Затова не използвайте спирачките, докато насочвате автомобила с волана. Натискате ги само, ако не се налага завиване. За да накарате колата да следва зададената от вас посока, може да използвате двигателя, като подавате лека газ. Така двигателните гуми ще използват дори минималното сцепление с настилката, за да насочат автомобила. Във видеото долу ясно се вижда, че черният Juke се пързаля директно надолу, въпреки че воланът му е навит надясно. Причина са именно натиснатите от шофьора спирачки. Ако ги беше освободил, колата щеше да завие поне леко. Пример за правилно действие е вторият автобус. Той също се пързаля, но ясно се вижда, че когато стоповете му изгасват той мигновено тръгва в зададената от шофьора посока. Добро решение е също така използването на аварийните светлини и на клаксона, за да бъде привлечено вниманието на останалите участници в движението. 

Тагове:
fallback
  • #9
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Range Rover se kara samo ot aristokrati ne zabravia6 gavro64o
  • #8
    Анонимен ( преди 8 години )
    И какво ще направиш с индийските паркетници на Range Rover през зимата бе смешен? Те, ако бяха много хубави тези талиги Range Rover, щяха да ги карат в скандинавските държави, Русия и Канада, но там никой, който излиза извън града на кара подобно нещо. Масово се карат други марки. Ха познай кои!
  • #7
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ние за ABS сме чували, но май ти не си го пробвал никога на лед да видиш какво става! Дори мога да ти кажа, че е нещо много по-лошо ABS на наклон с лед, отколкото спирачка без ABS. Като понатрупаш опит зад вонала ще разбереш какво искам да ти кажа!
  • #6
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Edinstveto zlatno pravilo prez zimata,koeto spazvam e:Karai samo Range Rover za da ti e mirna glavicata
  • #5
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хора, а за ABS да сте чували ?!?Да - за спиране не помага на лед, но е измислено точно против блокиране на гумите.А това за леката газ при спускане по наклон съвсем пък не го разбрах. Ако не ти пука, че ще профучиш като първия автобус, много ясно, че колата е по-стабилна когато се подава газ, отколкото по инерция. Обаче ако имаш идея да намалиш?
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много полезна статия и видео.Форумните специалисти естествено ги знаят тези работи и си карат, както те си могат. Акъл на тях никой не може да им даде.Въпреки, че много хора знаят, че не се натиска спирачка на лед го правят инстинктивно. Скачат на спирачките и става мазалото за секунди. В такива ситуации наистина трябва да забравите спирачката. Тя влошава много нещата и колата става, като неуправляема шейна.Няколко пъти съм попадал в подобни ситучации и само подаването на лека газ ме спаси
  • #3
    Nas ( преди 8 години )
    Извод.Тойота Лендкрузър.Ауди А4. С хубави гуми.
  • #2
    нововнос ( преди 8 години )
    Тоя 2рия автобус имаше голям късмет. Вярно, че пилота се справи много добре но изобщо не е трябвало да се движи с такава скорост. И тея пешеходци дето се пързалят си рискуват живота много.
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аууу, ама вие акъл на шофьора на автобуса ли ще давате? Аман от дървени философи. отстрани всичко изглежда лесно ама...
fallback
Последни