fallback

Какво да правим при заледен път?

Ето няколко съвета, както и видео с такава ситуация

Снегът в страната вече се топи, но опасността от заледяване на настилката остава висока. Ето няколко съвета, които могат да помогнат, ако попаднете на заледен участък. На първо време имайте предвид, че през деня температурите стават положителни, но след залез падат под нулата и разтопилият се сняг се превръща в коварен лед. Често той е толкова тънък, че изглежда като мокър асфалт. Най-опасни в такива ситуации са надолнищата, тъй като спирането става още по-трудно. Дори да ви се струва налудничаво, спирачките в такива ситуации няма да помогнат. Блокиралите от спирачната система гуми правят колата буквално неуправляема. Затова не използвайте спирачките, докато насочвате автомобила с волана. Натискате ги само, ако не се налага завиване. За да накарате колата да следва зададената от вас посока, може да използвате двигателя, като подавате лека газ. Така двигателните гуми ще използват дори минималното сцепление с настилката, за да насочат автомобила. Във видеото долу ясно се вижда, че черният Juke се пързаля директно надолу, въпреки че воланът му е навит надясно. Причина са именно натиснатите от шофьора спирачки. Ако ги беше освободил, колата щеше да завие поне леко. Пример за правилно действие е вторият автобус. Той също се пързаля, но ясно се вижда, че когато стоповете му изгасват той мигновено тръгва в зададената от шофьора посока. Добро решение е също така използването на аварийните светлини и на клаксона, за да бъде привлечено вниманието на останалите участници в движението. 

Тагове:
fallback
  • #19
    ... ( преди 8 години )
    Кой казва,че спирачката е излишна...естествено наложи ли се да я натискаш в завоя на лед вече си изпуснал ситуацията! Правилното дозиране на спирачките помага,но също гумите играят голяма роля,а сработването на ABS също означава, че сте изпуснали ситуацията...
  • #18
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Ne stiga 4e jivota vi e u4ukal,no iskate i az da vo se izredia.Malli potni bedni magarenca
  • #17
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кроки, ти ли си?Хеликоптер!
  • #16
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ей докторче, мий си колите в автомивката, и си трай......
  • #15
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз опит имам доста сериозен. Тази сутрин ми се наложи да спра в завой на лед при сериозен наклон с над 30км/ч. Така че, не говоря празни приказки. Идеята е не да "бичиш" спирачки, защото много ясно, че ABS-a ще ти ги изключи на лед - натискаш колкото можеш по-леко. Така сработва и EBD, т.е. ти помага да завиеш.Иначе аз не си представям без натискане на спирачки как ще спреш?!?Това за двигателя и първата са пълни глупости. Ефектът е като рязко натисната спирачка, но само на движещите колела.
  • #14
    Do RRE S3 ( преди 8 години )
    Ei kaval aide obratno na ulicata da prosish da ta takovam v pupchivia neshtastnik.
  • #13
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това си е чист лед, тъй че е важно да се движиш бавно и да караш направо, подаването на газ е без файда!
  • #12
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако си със задно или 4x4 вкарваш задна и газзз :D Волана въртиш бързо и пак се молиш. Ако пък не ти се налага да спираш не пипаш спирачката и с волана и газта насочваш... ако можеш да повлияеш изобщо.
  • #11
    Volanadjia ( преди 8 години )
    Статията е доста полезна, само са изпуснали още една точка: Ако нещата отиват на към удар се опитайте да се спрете чрез бордюр, стълб, дърво и ако няма как кола, автобус и тн. Че после ако прегазите пешеходец едно че ще ви тежи на съвестта и второ никой няма да каже ама те не са почистили а си отивате на непредумишлено...
  • #10
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това на автомивката в която работиш ли го разбра?Теб май също те карат аристократи, като лорд Евгени Минчев...
fallback
Последни