fallback

Opel Zafira/Опел Зафира

+ интересна концепция на вътрешното пространство, много балансирано шаси, добър комфорт, яки спирачки, икономични мотори- твърде тясна средна седалка на втория ред, няма възможност за лесно демонтиране на втория ред седалки

История на модела 1/99 Представяне на модела, миниван, възможност за седем места и четири еърбега. Мотори: 1.6 16V и 100 к.с. и 1.8 16V със 115 к.с. 7/99 Нов мотор 2.0 DI турбодизел с директно впръскване и мощност 82 к.с. 6/00 Нови мотори: 1.8 16V вече със 125 к.с., 2.2 16V със 147 к.с. и 2.0 DTI 16V турбодизел с директно впръскване и мощност 100 к.с. 9/01 Четири еърбега за главите на пътуващите (първи и втори ред седалки) серийно от ниво на оборудване Elegance. Нови мотори: 2.0 16V турбобензин със 192 к.с. и 1.6 CNG (газ) със 100 к.с. 1/02 Нов турбодизел с директно впръскване 2.2 DTI със 125 к.с. 11/02 Моделът е преработен, нов 2.0 16V турбо с 200 к.с. 7/05 Смяна на модела Макар че Опел се забави с представянето на своя миниван спрямо конкуренцията, никой не очакваше толкова иновативна пространствена концепция тъкмо от Рюселсхайм. Похвали заслужава третият ред седалки, които потъват надолу. На практика това означава седемместен автомобил с размерите на среден седан. Това са по-скоро седалки за "аварийни" пътувания, а когато бъдат прибрани в пода се образува напълно равна площ за товарене на багажи. Механизмът е прост и функционира лесно. Когато седалките са вдигнати багажникът има мизерните 136 литра обем, но когато се приберат, пространството побира 495 литра. Моторите на Зафира са познати от Астра. По принцип най-малкият агрегат е достатъчен. При него и поддръжката е най-евтина. 1.8 литровият е значително по-скъп, без да дава чувствително повече тяга. Що се отнася до дизелите от първата генерация (до 2005 г.), по - добре стойте настрана. Това, че Зафира присъства и във версии на газ или с мощност 200 коня и турбо, е знак, че често критикуваните за консерватизъм инженери на Опел могат да бъдат и по-смели. Иначе тези две версии нямат съществено присъствие на пазара. Окачването има комфортни настройки. Независимо дали е празен или натоварен, автомобилът рядко допуска пътуващите да бъдат разтърсвани от неравности. Зафира има чудесно поведение на шосето, следва чисто зададения курс и позволява доста висока скорост в завои, дори по-висока от необходимата за комфорта на до шестимата спътници на шофьора. Комфортът на пасажерите зависи и от наличието на задължителния климатик, защото Зафира се нагрява бързо и силно. По отношение на сигурността Зафира се предлагаше (в Германия, което означава до голяма степен и навсякъде) без сериен ESP. Стабилизиращата система се доплащаше като екстра. Въпреки това важните четири еърбега и ABS са серийно на борда. След 2001 година вече има и въздушни възглавници за главите на пътуващите на стандартните първи два реда седалки. По отношение на разходите Zafira не променя традицията автомобилите на Opel да са сравнително икономични и да няма шокиращи изненади с цените в сервиза или на частите. Дизеловите мотори от първата генерация (до средата на 2002 година) се славят с висока консумация на масло, така че жизнените и икономични бензинови агрегати в най-общия случай са по-добрият избор. Ситуацията при актуалния модел не е такава – сега дизелът е за предпочитане. Най-често срещани повреди: Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година. Електрика – мокри свещи и смущения в мениджмънта на мотора (1999 – 2000 г.г.), дефектни имобилайзери, стартери и генератори (1999 – 2000 г.г.), вентилатори и релета (отново 99-00 г.г.), дефектираща електрическа горивна помпа (99-01 г.г.) Волан – често заяжда заключването (00-02 г.г.) Обратни повиквания в сервизите на компанията – заради крушки от типа H7 на фаровете от всички години на производството. Ако имате опит със Zafira коментирайте съдържанието на статията!
Тагове:
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 16 години )
    100 Г ОПЕЛ -100 Г РЪЖДА
  • #7
    ivcho ( преди 16 години )
    strashen avtomobil imame takyv 2.0 dti 2004g, dosega sme smeniavali samo masla i nakladki, izkluchitelen
  • #6
    1970 ( преди 16 години )
    и аз имам астра . доволен съм гори малко върви добре и не се чупи,а я товаря здраво.150000 никакви проблеми ,само ремъци ,масла и филтри.това е наи здравата кола която съм имал.
  • #5
    az ( преди 16 години )
    opela iw 4astnost zafirata sa edni ot nai zdrawite koli ,dwije6ti se po na6ite pati6ta.imam astra 95 godina benzin nawartial sam 200000 km na max inikakwi problemi , 1.6 mono motor, iskam da ia s4upia i ne moga, daite misawet.
  • #4
    д ( преди 16 години )
    Мноого голяма барака е Зафирата особено дизела DTI16 просто нищо не става от нея.
  • #3
    :) ( преди 16 години )
    Доволен съм от Зафирата.Като цяла е страхотна с много добро поведение на пътя и много добри спирачки, но наистина се забелязват едни такива проблеми който са описани по-горе, на мен лично ми се наложи да сменям 2 пъти точно тази крушка Н7, а и забелязах че има проблем и със това, че често заяжда заключването на волана...
  • #2
    000000 ( преди 17 години )
    много добър автомобилр
  • #1
    opeler ( преди 17 години )
    Шеста кола, но първи Опел, купен нов от Аксон в София, много здрав, никакви проблеми и дефекти за 8 г., малък минус е че вози твърдо по дупките ни, но чудесен на равен асфалт, също двигателят харчи масло 1 л на 10000 км, стегната возия, добра комбинация за междуградско каране и градско с оглед паркиране 4,31 м, висок, тих и мощен за цената си, каран с QMI USA добавка в дв.масло, със скъпи дв.масла 5W40, бензин Shell V Power, само поздравления за GM, Германия, завода в Бохум, сега вече в Полша.
fallback
Последни