fallback

Opel Zafira/Опел Зафира

+ интересна концепция на вътрешното пространство, много балансирано шаси, добър комфорт, яки спирачки, икономични мотори- твърде тясна средна седалка на втория ред, няма възможност за лесно демонтиране на втория ред седалки

История на модела 1/99 Представяне на модела, миниван, възможност за седем места и четири еърбега. Мотори: 1.6 16V и 100 к.с. и 1.8 16V със 115 к.с. 7/99 Нов мотор 2.0 DI турбодизел с директно впръскване и мощност 82 к.с. 6/00 Нови мотори: 1.8 16V вече със 125 к.с., 2.2 16V със 147 к.с. и 2.0 DTI 16V турбодизел с директно впръскване и мощност 100 к.с. 9/01 Четири еърбега за главите на пътуващите (първи и втори ред седалки) серийно от ниво на оборудване Elegance. Нови мотори: 2.0 16V турбобензин със 192 к.с. и 1.6 CNG (газ) със 100 к.с. 1/02 Нов турбодизел с директно впръскване 2.2 DTI със 125 к.с. 11/02 Моделът е преработен, нов 2.0 16V турбо с 200 к.с. 7/05 Смяна на модела Макар че Опел се забави с представянето на своя миниван спрямо конкуренцията, никой не очакваше толкова иновативна пространствена концепция тъкмо от Рюселсхайм. Похвали заслужава третият ред седалки, които потъват надолу. На практика това означава седемместен автомобил с размерите на среден седан. Това са по-скоро седалки за "аварийни" пътувания, а когато бъдат прибрани в пода се образува напълно равна площ за товарене на багажи. Механизмът е прост и функционира лесно. Когато седалките са вдигнати багажникът има мизерните 136 литра обем, но когато се приберат, пространството побира 495 литра. Моторите на Зафира са познати от Астра. По принцип най-малкият агрегат е достатъчен. При него и поддръжката е най-евтина. 1.8 литровият е значително по-скъп, без да дава чувствително повече тяга. Що се отнася до дизелите от първата генерация (до 2005 г.), по - добре стойте настрана. Това, че Зафира присъства и във версии на газ или с мощност 200 коня и турбо, е знак, че често критикуваните за консерватизъм инженери на Опел могат да бъдат и по-смели. Иначе тези две версии нямат съществено присъствие на пазара. Окачването има комфортни настройки. Независимо дали е празен или натоварен, автомобилът рядко допуска пътуващите да бъдат разтърсвани от неравности. Зафира има чудесно поведение на шосето, следва чисто зададения курс и позволява доста висока скорост в завои, дори по-висока от необходимата за комфорта на до шестимата спътници на шофьора. Комфортът на пасажерите зависи и от наличието на задължителния климатик, защото Зафира се нагрява бързо и силно. По отношение на сигурността Зафира се предлагаше (в Германия, което означава до голяма степен и навсякъде) без сериен ESP. Стабилизиращата система се доплащаше като екстра. Въпреки това важните четири еърбега и ABS са серийно на борда. След 2001 година вече има и въздушни възглавници за главите на пътуващите на стандартните първи два реда седалки. По отношение на разходите Zafira не променя традицията автомобилите на Opel да са сравнително икономични и да няма шокиращи изненади с цените в сервиза или на частите. Дизеловите мотори от първата генерация (до средата на 2002 година) се славят с висока консумация на масло, така че жизнените и икономични бензинови агрегати в най-общия случай са по-добрият избор. Ситуацията при актуалния модел не е такава – сега дизелът е за предпочитане. Най-често срещани повреди: Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година. Електрика – мокри свещи и смущения в мениджмънта на мотора (1999 – 2000 г.г.), дефектни имобилайзери, стартери и генератори (1999 – 2000 г.г.), вентилатори и релета (отново 99-00 г.г.), дефектираща електрическа горивна помпа (99-01 г.г.) Волан – често заяжда заключването (00-02 г.г.) Обратни повиквания в сервизите на компанията – заради крушки от типа H7 на фаровете от всички години на производството. Ако имате опит със Zafira коментирайте съдържанието на статията!
Тагове:
fallback
  • #58
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко е цената
  • #57
    Алексей ( преди 5 години )
    Перезвоните мне пожалуйста 8(904)332-62-08 Алексей.
  • #56
    Jeliasko6 ( преди 7 години )
    Здравейте Опел Зафира 2.2 DTI 125K.C каква синтетика да налея в мотора 2004г Благодаря
  • #55
    stefan stefanov ( преди 8 години )
    kolegi kolko e obslujvaneto na opel zafira 2000kubika tdi 103 konski sili cena za obslujvane na motora
  • #54
    майкъл ( преди 8 години )
    По въпроса за горенето на масло от дизела,2.2,125к.с.от смяна на смяна без доливане 15 000много як мотор
  • #53
    yanko ( преди 9 години )
    имам зафира Б 2005 и ми трябва компютър може ли някои да ми каже от кьде мога да си го закупя или поръчам
  • #52
    Y22DTR ( преди 10 години )
    Идиален дизайн приятно каране малък разход.Но до тук Слаба електроника която по често прави мизерии,Общо взето е скъпо за поддръжка Съидинител комплект (Аксиален,Феродов,Притескателен,Маховик)1700лв. ГНП оле мале ..... Просто кефа няма цена инвестираш на бездънна яма ...
  • #51
    2.dti opk ( преди 11 години )
    suma ot motora moje da e ot siedinitelniq disk
  • #50
    Albena rusanova ( преди 11 години )
    Zdraveite opel zafira dewe moia me4ta sagae imam no 1 kop4e natabloto snatpis tc neznam za kakvo e
  • #49
    Радо ( преди 12 години )
    Здравейте,имам колата(Зафира 2.0 ДТИ 101кс) от около 3-4 месеца,лошо направих като не я откарах в Булвария да и метнат 1 око.Но като цяло мога да кажа само хубави работи вози добре с 16ките джати минавам през дупки и не е като с другата (опел астра 1.7д) разхода е според зависи как се кара.Първия месец я настъпвах в града и не осетих кога съм изхарчил половин резервоар.Сега ще я карам пак до булвария да видя що климатика ту работи ту не ще :) Като цяло 7.5/10 :)(колата е 10/2004 :)
fallback
Последни