Германският автомобилен доставчик Continental е готов с нова технология за управление на енергийното потребление в автомобила. Тя ще бъде представена по време на стартиращото тази седмица най-голямо изложение за електрони технологии в света – CES, провеждащо се в Лас Вегас (САЩ).
Системата се казва connected Energy Management (cEM) и е предназначена за хибридни автомобили. Тя асистира на водача за постигане на по-ниско потребление на гориво и по-висок комфорт при шофиране. Технологията разчита на данни в реално време за ситуацията на пътя, моментната динамика на превозното средство, картографски данни и широкообхватен радар за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридна, сочи информацията.
Представеният в Лас Вегас автомобил VW Golf е оборудван с 48 волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive. Тя спестява 21% гориво в сравнение със същата машина с 1,2-литров TSI мотор и 12-волтова старт-стоп система. Ако технологията бъде използвана за хибриден модел се постига икономия от още 4-5%, твърдят от германската компания.
Системата получава и анализира данните за пътната обстановка и предлага на шофьора кога да намали и увеличи скоростта. Ако автомобилът се приближава към светофар, при който предстои превключва на червен сигнал, технологията подсеща водача да освободи педала на газта и автоматично активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративни спирачки.
Самата система засича и други автомобили, които са спрели на светофара и се съобразява с тях. Така тя може да прецени оптималното разстояние за намаляване на скоростта и по този начин да спести по-голямо количество енергия.
Друга от способностите на cEM, която ще бъде демонстрирана в Лас Вегас, се нарича Intelligent Deceleration Assistant – Интелигентен асистент за намаляване на скоростта. Тази функционалност дава насоки на водача в множество ситуации, при които скоростта на автомобила трябва да бъде намалена.
Когато автомобилът наближи зона с ограничение на скоростта, системата ще уведоми шофьора навреме, за да може той да освободи педала на газта още преди да е видял ограничението. Целта е да се намали нуждата от използване на спирачките, защото те губят енергия.
Водачът винаги може да избере да не се подчини на препоръките на cEM. В този случай двигателят ще продължи да работи, уверяват от Continental.
Снимка: Continental


1