IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai ще предложи нов водороден кросовър

С едно зареждане автомобилът ще изминава 800 км

Hyundai ще предложи нов водороден кросовър

Hyundai ще пусне автомобил от ново поколение, задвижван с водородни горивни клетки. Както съобщава изданието Autocar, това ще бъде напълно нов модел, а не модификация на някой от сега съществуващите.
Hyundai ще предложи нов водороден кросовър
И в момента корейците разполагат с водороден кросовър – Tucson Fuel Cell, но той не е уникална разработка, а версия на на последното поколение на модела, известен още и като ix35. Неговият приемник обаче ще бъде разработен от нулата.

Новият водороден Hyundai ще може да изминава с едно зареждане около 800 км, което е един от най-добрите показатели в класа. За сравнение Toyota Mirai има пробег от 500 км, а Hyundai Tucson Fuel Cell – около 600 км. Със 700 км може да се похвали първият водороден модел на Honda – Clarity Fuel Cell.

От корейската компанията разриха, че кросовърът ще може да развива максимална скорост от 177 км/ч, докато Tucson Fuel Cell достига до 160 км/ч. До 2020 г. аналогичен автомобил ще представи и партньорът на Hyundai – компанията Kia.

Снимка: Hyundai

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Как я прехвърляш тази енергия?"Елементарно - закон за запазване на енерията: енергията на продукта (водород) = енергията на изходните продукти (метан) + загубите при различните процеси. Линк: всеки учебник по химия или физика. "Как без емисии се произвежда водород от природен газ?"Ти къде точно видя да твърдя обратното?
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Как без емисии се произвежда водород от природен газ? Сигурно не знаеш, но природния газ съдържа въглерод. Да не си мислиш, че след като отделят водорода, правят графит за моливи с получения въглерод. Отделя си се в атмосферата под формата на СО и СО2.Трябва да прочетеш поне 30-тина изречения по темата.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ти май умишлено се правиш на бавен. Как я прехвърляш тази енергия? Сигурно по същия начин по който си преброяваш 11 пръста на ръцете. Според теб се произвежда 300-400гр водород с енергийна стойност 10-15kWh и му добавя 1кг(15kWh) метан. Голяма си пародия. Според теб електричеството в процеса си мисли "ааа този се е потрудил и е изкопал природния газ, сега ще му произвеждам водород с 200% ефективност". *** дай линк да видим къде четеш измишльотини. Май няма такъв, а?
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Швабче, според теб щом електричеството идва от слънце или вятър може лесно да се пилее за не особено ефективни процеси. "Ти ако знаеш по-ефективен процес без вредни емисии, при който който с 5 мин зареждане да се минават 650 км, кажи да го чуем.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ти се замисли - метанът също има енергийна стойност - към 15 кВТч/кг. За разбиването му отиват още едни 10-15 кВТч и така за добив на водород от метан отиват общо пак към 50 кВТч. Но този процес е безсмислен, защото отделя СО2. Използва се просто защото метана е по-евтин от електричеството. Бъдещето е когенерация на водород в ярдени реактори, което е високотемпертурна електролиза, абсолютно чист процес и практически безплатен водород.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Безпристрастен ( преди 9 години )
    Замисли се малко!!! След като 1кг водород има 33kWh енергийна стойност, как пиленце се използват 20kWh за добиването му. Голяма кирия бре. Трябва да се мисли понякога, а не да се кара само на спомени от сънища.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Пристрастен, повтарям: с 50 кВТч се прави 1 кг водород чрез електролиза. Няма никакви СО и СО2 продукти. За компресиране и транспорт при добив от метан трябват не повече от 20 кВТч. Чети по-задълбочено и по възможност по-достоверни източници.
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Безпристрастен ( преди 9 години )
    Ванка, автобус с водородна горивна клетка струва около 2 милиона долара колкото и малка водородстанция. Неприятни цени. Швабче, според теб щом електричеството идва от слънце или вятър може лесно да се пилее за не особено ефективни процеси. В тези 56-60кВтч влизат охлаждане и компресиране. А СО2 и СО от природния газ след отделянето на водорода? Къде пропусна зареждането с метан след като спомена само електричките? Прочиташ първо hydrogen economy и тогава ми спориш!!!
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Безпристрастен", слаб си в манипулациите, с 56кВТч се прави 1 кг водород чрез електролиза, не от природен газ. И в случй че 56-те кВТч идват от фотоволтаик или вятърен генератор, минаваме 100 км без абсолютно никакви емисии. Да, ако ги заредим в батерия на електромобил, ще минем към 250км, само че не можем да ги заредим за 5 мин и не можем да минем повече от 250-300 км на веднъж.
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    иваН ( преди 9 години )
    2008г имаше немски автобуси в някой европейски столици движещи с водород,но ако излиза така скъпо явно затова не се пънат да прават колй.Иначе е хубаво че има хора който се мъчат да постгнат някакав резуштат