Компанията Mercedes-Benz официално представи роудстъра SLC, който всъщност предтавлява фейслифт на известния досега модел SLK. Поръчки за двувратката ще се приемат от средата на януари.
От SLK новият автомобил ще се отличава по напълно преработената предница. Различни са бронята, решетката на радиатора, както и главните светлини, които могат да бъдат оборудвани със светодиоди. Отзад новостите са в оптиката и бронята, а в салона – при волана и лоста за скорости.
За SLC в Mercedes-Benz са подготвили 5 двигателя – 4 бензинови и 1 дизел. Бензиновите са три с по 4 цилиндъра - SLC 180, SLC 200, SLC 300, и един с 6 цилиндъра - AMG SLC 43. Дизелът е 2,1-литров с 4 цилиндъра (SLC 250d), като предлага 204 к.с. и 500 Нм въртящ момент.
Най-слабият мотор развива 156 к.с. и 250 Нм, модификацията SLC 200 разчита на 184 к.с. и 300 Нм, а най-мощната – SLC 300, разполага с 245 к.с. и 370 Нм. Версията Mercedes-Benz SLC 180 ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди, SLC 200 – за 7 секунди, SLC 300 – за 5,8 секунди, а единственият дилзел – за 6,6 секунди.
Двете по-малки бензинови версии са оборудвани с 6-степенна механична скоростна кутия, докато SLC 300 и дизеловата модификация разчитат на 9-степенен автомат. Той ще се предлага и като опция за първите два варианта.
В стандартното оборудване на SLC 300 и SLC 250d влиза система за управление на електрониката Dynamic Select, която разполага с 4 режима на работа - Comfort, Sport, Sport+, Eco, както и с един допълнителен, който може да се настройва индивидуално. Допълнителният пакет Dynamic Handling снижава пътния просвет с 10 мм и включва адаптивни амортисьори и специална система за стабилизация.
Базовият вариант на модела разполага със загряване на седалки, функция за подаване на топъл въздух в зоната на врата на водача и пасажерите, мултимедийна система Comand Online, парктроник, система за разпознаване на пътните знаци, функция за автоматично изключване на въздушната възглавница на пътника при поставяне на детско кресло, а също така и с покрив с изменяема степен на прозрачност.
Спортната AMG-модификация на SLC разчита на би-турбо V6, докато досегашния вариант на SLK беше с V8. Новият 6-цилиндров мотор ще разполага с 367 к.с. и 520 Нм, което е с 54 к.с. и 20 Нм по-малко отколкото при преднишния SLK 55. Новата версия AMG е с 9-степенен автомат и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди.
Снимки: Mercedes-Benz