IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Русе и Гюргево в битка за първия завод за хоби-возила на Polaris в Европа

Американският производител на превозни средства от типа ATV (all-terrain vehicles) Polaris Industries проучва Русе, паралелно с румънския град Гюргево. за изграждането на първия завод за производството на превозни средства на фирмата в Европа.

Русе и Гюргево в битка за първия завод за хоби-возила на Polaris в Европа
Това съобщи за Investor.bg регионалният мениджър за Румъния, България и Молдова Богдан Георгиу.

Стойността на планираната инвестиция в съоръжението е около 50 млн. евро.

За момента и двата града имат почти равни шансове за проекта, коментира Георгиу, но за окончателното решение ще бъдат оценени фактори като инфраструктура, съоръжения в двете локации, контакти с местните власти и склонността им да съдействат, както и наличието на подходяща работна ръка.

„Роля ще играят комплексни фактори, като очакваме да имаме яснота в близките два месеца“, каза той. Запитан дали по-ниската данъчна ставка в България й дава предимство, той отговори, че този фактор, разбира се, има значение, но само той не може да повлияе на решението.

„От значение са и цената на земята, енергийните източници в района, инфраструктурата и дори човешките ресурси. Като тук не говорим единствено за евтина работна ръка, а на първо място за квалифицирана, защото плановете ни не се отнасят за следващите 3 или 5 години, а са дългосрочни“, уточни той като добави, че за момента повечето от тези фактори са съизмерими и за двата града.

„Тепърва ще съпоставим всичко това за двете локации поотделно и тогава ще вземем крайно решение“, допълни Богдан Георгиу.

По думите му в завода първоначално ще бъдат наети около 500 служители, чийто брой ще бъде увеличен до 800 през следващите години от дейността.

Очакванията на компанията са съоръжението да стартира дейност до средата на 2009 г.

Теренът за изграждане ще бъде около 60 хил. кв. м, а застроената площ – 30-35 хил. кв. м.

Продукцията от новия завод ще бъде предназначена изцяло за европейския пазар и ще използва установената дистрибуторска мрежа на компанията. В момента всички превозни средства се внасят от САЩ.

Планираният завод ще бъде първият за континента и единственият поне за следващите 10 години, каза Георгиу.

Тази година се очаква компанията да създаде свое представителство у нас, като в момента се водят преговори с няколко потенциални партньора. Георгиу каза, че интерес за такова партньорство проявява един от дилърите за България на Opel и Chevrolet.

От Bulvaria, която е първият и един от най-големите представители на двете марки у нас, коментираха за Investor.bg, че в страната има около 10 такива дилъра, но Bulvaria не е в процес на преговори с Polaris.

По думите на Богдан Георгиу плановете предвиждат да имат шест основни дилъра у нас до края на 2008 г., съответно за София, Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново и Стара Загора.

Според първоначалните разчети на българския пазар ще бъдат продавани около 500 превозни средства с марката Polaris годишно. „Въпреки това нашият отдел продажби оцени потенциала на пазара в България на 1000, дори 1500 броя на година“, уточни той.

Предвидените продажби за страните от ЕС са между 60 и 80 хил. на година. В момента обемът на продажбите в цяла Европа (включително Турция) е 85 хил. броя.

„Разликата в европейското законодателство, което, за разлика от американското, позволява превозни средства от типа ATV да се движат по обществените пътища, доведе до бум в продажбите на тези автомобили в Европа през последните осем години“, коментира Георгиу, цитиран от румънските медии. Това е била и причината компанията да реши да построи завод в Европа.

Наред с ATV (т. нар. четириколки или вседеходи) Polaris Industries произвежда снегоходи, бъгита, мотоциклети, както и военни превозни средства. Компанията започва дейността си в началото на 50-те години на миналия век с производството на снегоходи. Тя има дъщерни дружества в Австралия, Канада, Франция, Нова Зеландия, Норвегия, Швеция и Великобритания, които управляват мрежа от 425 дилъра, както и 32 международни дистрибутора с мрежа от общо 775 дилъра. Миналата година групата отчете продажби на стойност 1,7 млрд. долара.
0 от 500