Само ден, след като се появиха първите снимки на новото поколение Mazda CX-9, японската компания показа модела пред публика. Това стана на автосалона в Лос Анджелис, където бяха разкрити и подробности за втората генерация на кросовъра.
Външният вид на най-големия SUV на Mazda е подчинен изцяло на новата дизайнерска философия на марката – KODO. Кросовърът е получил голяма решетка на радиатора, а в базовата версия са включени светодиодни фарове и спойлер на багажника. Клиентът може да избира между джанти с размер от 18 до 20 цола.
Като цяло CX-9 следва стила, който видяхме при обновените CX-5 и Mazda6. В сравнение с предшественика габаритите на модела са намалени, но същевременно разстоянието между двете оси е увеличено с 55 мм. Това позволява по-голямо пространство за третия ред седалки.
Значително е подобрено качеството на интериора. В оборудването са включени нови предни седалки, допълнително осветление, информационно-развлекателна система MAZDA CONNECT с избор от два дисплея - 7- или 8-инчов. Включен е и 4,6-инчов дисплей на приборния панел, както и аудиосистема Bose.
Под капака на кросовъра е поставен нов 2,5-литров турбо мотор с 4 цилиндъра, развиващ 254 к.с. и 420 Нм (с 93-октанов бензин). Той се съчетава с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият агрегат заменя досегашния 3,7-литров атмосферен V6 с 277 к.с. Задвижването може да бъде както предно, така и към четирите колела.
От Mazda обявиха, че продажбите на CX-9 ще стартират през пролетта на 2016 г. В компанията се надяват годишно да реализират на пазара по 50 000 бройки от модела.
Снимки: Mazda
Галерия с най-интересното от автосалона в Лос Анджелис вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria