IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan слага автопилот на новия GT-R

Със системата за автономно управление ще бъде оборудван и следващия 370Z

Nissan слага автопилот на новия GT-R

Nissan ще оборудва бъдещите си спортни модели 370Z и GT-R със система за автономно управление. Това съобщи британското издание Top Gear, което цитира вицепрезидента на марката Такао Асами, отговарящ за изследвания и инженеринга.
Nissan слага автопилот на новия GT-R
"Дори най-опитните водачи допускат грешки. Автомобилите са по-ефективни, по-надеждни и с по-бързи реакции дори от най-добрите пилоти. Затова благодарение на системите за автономно управление на нашите спортни модели ще може да се гарантира дори по-голямо удоволствие от шофирането", твърди Асами.

В Nissan смятат, че автопилотът ще може да бъде особено полезен дори при движение на писта. Там той ще подсказва на водача идеалната траектория и така автомобилът ще успява да разкрие пълния си потенциал, като успее да достигне възможно най-добро време за обиколка.

Следващото поколение на Nissan GT-R ще бъде оборудвано с хибриден агрегат с мощност 800 к.с. В него ще влязат 3,8-литров турбо V6 двигател с 580 к.с., електромотор, система за рекуперация на енергията при спиране и комплект акумулатори. Очаква се колата да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,7 секунди.

Предвижда се автомобилът, в чиято разработка участват и инженери от тима на Willams във Формула 1, да бъде показан в края на 2016 г., а да излезе на пазара година по-късно. Тогава ще се появи и спортен кросовър, който ще замени купето 370Z в гамата на производителя.

Снимка: Nissan

Тагове: nissan gt-r nissan 370z
0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "все още хората сме способни на неща които компютрите не могат да изчислят"Така е.Човешкият мозък е най-добрия супер компютър с недостижими за никоя машина възможности.Дори и с 20% от възможностите си.Все пак хората създават компютрите,а не обратното.А новия ГТР все още го чакаме.Ще е интересно да се види,какво са сътворили японците.Те могат да създават бързи машини.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Автономното управление не е компютърна симулация. Прави разлика!Въпреки това и аз смятам, че технологиите не са станали по-добри от човека. Скоро обаче и това ще стане. Тойота например е направила нова компания и е инвестирала 1 млрд.$ в създаването на изкуствен интелект. Новостите тепърва предстоят. Човек има ограничени възможности, докато при машините възможностите са неограничени. Машината може да работи години наред със 100% концентрация, докато човек и няколко часа не може.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Кузмич ( преди 8 години )
    Когато прочетох статията се сетих за Льоб и Пайс Пийк. Какво се оказа...че той успя да подобри компютърната симулация. Значи все още хората сме способни на неща които компютрите не могат да изчислят.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Автономно управление и удоволствие от шофирането...а сега де .
  • #6
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това е автомобил мечта. Уникален и недостижим в много неща. А сега с това автономно управление дърпа доста напред пред другите. Смятайте японеца, колко е развил автономното управление, за да го слага на един от най-бързите автомобили на планетата. Там всяка милисекунда е решаваща. Просто не мога да си обясня как са го направили, но щом ще го внедряват, значи достатъчно успешни изпитания е минало. Технологиите дърпат автоиндустрията в непонятни светове. Въпросът е да ги развиваш...
  • #5
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Кольо Камиона ( преди 8 години )
    На мен идеята ми харесва, тъй като излизаш на пистата, врътваш няколко "бързи" обиколки, след това я пускаш на автопилот да видиш колко близо си до оптималната линия и колко секунди си назад, излкючваш автопилота, и така докато наистина се научиш да караш :)
  • #4
    17 rate up comment 6 rate down comment
    до ККК ( преди 8 години )
    Че то и сега GTR-a тежи над 1800 килограма ама мачка наред.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Що не го на правят като влезеш на пистата и само да се возиш а автомобила да поставя рекорди. Това доста се разминава с представата ми за удоволствие зад волана.
  • #2
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Точно японците правят "най-органичните" автомобили на пазара в момента - Мазда МХ-5 и Тойота/Субару ГТ86, а скоро и новия GS-F. ГТР е просто различен продукт за различен потребител.
  • #1
    9 rate up comment 24 rate down comment
    KKK ( преди 8 години )
    Кола, която е вероятно да тежи близо 2 тона, доставя удоволствие от шофирането и се управлява сама или ти казва кога да завиеш :D И още по-смешното е, че японците не виждат нищо нередно в това :D