fallback

Колите на Северна Корея

Pyeonghwa Motors е единственият производител, вижте предложенията му

САЩ си има Ford, Европа - Volkswagen, Япония - Toyota, а Северна Корения - Pyeonghwa Motors. Да, водената от диктатора Ким Чен Ун държава също има автомобилно производство. Всъщност автомобилната компания е единствената в страната, като произвежда малък брой коли в своя завод в пристанищния град Нампо. А моделите й са копие или лицензен вариант на азиатски или европейски автомобили. Андрей Ейбрахамиан, директор отдел изследователска дейност в севернокорейската неправителствена компания Choson Exchange, посети шоурум на Pyeonghwa Motors в столицата Пхенян, като разпространи брошурите на предлаганите от автомобилната компания модели. Шоурумът прилича много на тези, които сме свикнали да виждаме в Европа, разкрива Ейбрахамиан пред изданието Mashable. Центърът разполага с редица изложени автомобили, дава възможност за тестдрайв, както и за закупуване на резервни части. Въпросните брошури също изглеждат съвсем в реда на нещата - представят данни за размерите на колата, за разхода на гориво, за максималната скорост и т.н. Колите на Северна Корея са предимно седани и всъдеходи, обяснява Ейбрахамиан. Мощността на моторите им обикновено е ниска, от порядъка на 80 к.с. Що се отнася до дизайна, то Pyeonghwa Motors обикновено залага на клонирането на европейски или азиатски коли, но все пак произвежда и автомобили с уникален дизайн - например джипчето на долната снимка. Някои автомобили се водят разработка на Pyeonghwa Motors, а други са създадени по лицензи на китайската Brilliance и на Fiat. Компанията Pyeonghwa Motors е създадена през 1999 година, като името й означава „Световен”. Заводът й има капацитет от 10 000 автомобила годишно, но обикновено от конвейера не слизат повече от 1000-1500 коли на година. През миналата година, например, са произведени 1600 автомобила, разкрива Андрей Ейбрахамиан. И още нещо любопитно - въпреки че почти няма производство, както и конкуренция, Pyeonghwa Motors прави мащабни рекламни кампании.  Снимки: Mashable

Тагове: pyeonghwa motors
fallback
  • #20
    Гост ( преди 7 години )
    Само силно увреден ум може да хвали С.Корея ,режима, и методите за сигурност!
  • #19
    гост ( преди 7 години )
    Въпреки че в Северна Корея е комунистическа диктатура, хората се чувстват сигурни за живота си.Докато в България е диктатура на престъпниците, които са се сраснали със властта.Хората не могат да са сигурни за живота си както и за своя бизнес.Всичко което притежават може чрез фалшификация да бъде препродадено. Магистратите пускат на свобода доказани престъпници.
  • #18
    читател ( преди 7 години )
    Компютърни графики.Спомням си, през 1980те. Посещавам Пловдивски панаир. Харесах нещо и питах откъде мога да си купя. /Къде е магазина/.Отговориха ми че това е само експонат.Попитах: Добре, къде го произвеждат, да ги питам къде го продават.Уредничката ми каза че не се произвежда. Това било само експонат.
  • #17
    Диана ( преди 7 години )
    Каквото и да се говори за тази страна ще бъде поставено под съмнение.А в дейтвителност нещата не стоят така. Имат постижения, с каквите могат да се похвалят не повече от десетина държави в света. Дали са във военната или битовата икономика е все тая. Важното е че индустрията им може да ги създава, кораби, подводници,самолети,ракети, бомби , автомобили, строежи, булеварди. Какво от всичко това може да произведе примерно България, та се опитваме да се надсмиваме на тези хора.
  • #16
    байсандо ( преди 7 години )
    Някой да ги е виждал в движение ?Или 90% са само на картинка.....
  • #15
    Фен ( преди 7 години )
    ДА живее ВОЖДА и долу... май всички други...а и америката също
  • #14
    Пхенян ( преди 7 години )
    Южна Корея се продаде на Америка а Северна е за пример на морал,култура и недопускане на нейна земя американската демОкрация и деградация!
  • #13
    kris ( преди 7 години )
    Невероятният късмет на Северна Корея все още да я има е ,че под нея няма американски петрол.
  • #12
    ABC ( преди 7 години )
    В някой севернокорейски сайт/списание може да има подобна статия за чисто български автомобили "произведени" в Ловеч само с леко копиране на дизайн от Китай. Твърде далече сме за да се проверят подробностите, така че каквото пише - сигурно ще да е така.Първо - тия сигурно правят 300 коли на година. Второ - нещата са изцяло разработка на китайците, в КНДР само сглобяват и то едва ли за да помагат с работата на китайците, а с пропагандна цел. КНДР е лабораторийка и резерват на Китай.
  • #11
    vel_co ( преди 9 години )
    Имах възможност да видя тази уникална страна в края на осемдесетте, точно в навечерието на 40-годишнината от революцията им (между другото-на 9 септември, но 1948г.). По онова време частни коли там нямаше, само управляващите имаха служебни. "Трафикът" изглеждаше така: по около една кола на минута през огромните булеварди и кръстовища с неработещи светофари. Това, последното беше заради "трафика",разбира се. На всяко кръстовище стоеше момиче-регулировчик с пълна парадна униформа. Та така...
fallback
Последни