IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda връща роторния двигател

С такъв агрегат ще разполага концептът RX-9, който ще видим в Токио

Mazda връща роторния двигател

Mazda не се е отказала от роторните мотори, които до неотдавна произвеждаше. С такъв агрегат е обзаведен концептът RX-9, който японската марка ще представи на стартиращото по-късно този месец изложение в Токио.
Mazda връща роторния двигател
Бъдещият RX-9. Снимка: Mazda

Автомобилът ще използва двоен роторен агрегат с общ обем от 1,6 литра, твърди Motoring. Двигателят ще разполага със стандартна и с електрическа турбина, като ще бъде част от хибридна система. Общата й мощност е около 450 к.с., като за захранването с енергия на електрическите компоненти ще отговарят суперкондензатори.

Колкото до самият концепт, той ще представлява спортно купе с издължен преден капак, става ясно от официалното изображение на Mazda. Ако RX-9 бъде одобрен за серийно производство, ще представлява наследник на моделите RX-8 и RX-7.

Спекулациите сочат, че Mazda RX-9 ще се появи на пазарите през 2020 година. Тя бъде изградена на модернизирана версия на платформата на Mazda6, като каросерията ще бъде от олекотени материали, което ще позволи теглото на автомобила да не превишава 1300 кг.

Повече подробности очаквайте при премиерата на автомобила в Токио.

Тагове: mazda rx-9
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    М повере, моля ти се. РХ-8 няма принудително пълнене и ем паркет :)
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    Ако изглежда така, като на картините от статията, просто няма такава красота! Дори и при Алфа!http://fakti.bg/avto/159509-nad-450-kona-za-mazda-rx-9
  • #4
    20 rate up comment 1 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Роторният двигател не е мъртъв, а е изпреварил сериозно времето си. Проблемите на ванкела се дължат на неподходящите материали и механиката, която трябва да е свръх-прецизна до нано ниво. Точно поради тази причина Мазда търсят партньорство с НАСА и дано до 2020 да успеят да разработят новите материали. С решаването на този проблем ще се смъкне значително разхода (направо загубата) на гориво, който е единственият недостатък на този двигател.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Пешо ( преди 10 години )
    Ама от Мазда само плакнат ефира с тази глупост вече стават банални.Двигатела в последния RX-8 си беше супер,ама еко ментетата му подписаха некролога. Тази новина се върти от 5 години поне.Няма да има нов и това си е.Па трябваше X16 да изкарат..данни от 2008-***..
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    Чудесно е, че искат да продължат този модел, запазвайки най-отличителната му характеристика и в същото време добавяйки новите технологии. Не съм сигурен, че ще е 450коня но всичко над 300 ще направи колата достоен нов модел в тази серия!
  • #1
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много ще се радвам да видя нова кола с роторен двигател, но като гледам само концепти чест с непотвърдени технически данни и далечни дати за пускане в производство. А дано ама надали