Състезателният вариант на новото поколение Astra вече може да бъде поръчван, като доставките към клиентските отбори ще започнат в края на месец февруари 2016 г., съобщават от германската компания Opel.

Opel Astra TCR (Touring Car Racing), както се нарича машината, е разработена съвместно с Kissling Motorsport и е базирана на версията с 5 врати на новото поколение на модела. Автомобилът е изцяло състезателен, като може да участва в състезания из целия свят, без това да налага каквито и да било технически промени.
Тежащият едва 1200 кг. автомобил се задвижва от 2,0-литров турбо двигател с 330 к.с. и 420 Нм. Въртящият момент се предава към предния мост чрез 6-степенна секвенциална състезателна трансмисия с планки за превключване на волана. Сцеплението между силовия тракт и задвижването се осъществява от двудисков съединител с фрикционни елементи от синтерован метал, а за стабилността при преминаване на по-ниска предавка се грижи автоматизираната система за двойно амбрииране.

Състезателният Opel Astra TCR спира с помощта на дискове с диаметър 378 мм и 6-бутални спирачни апарати на предния мост, съчетани с 265-милиметрови дискове и 2-бутални апарати на задните колела. Балансът на спирачното усилие може да се настройва индивидуално от мястото на пилота.
Ходовата част също може да се настройва, както и аеродинамика, която включва регулируем преден спойлер и неподвижен заден спойлер.
И нещо любопитно - Astra TCR е създадена в съответствие с техническия регламент, който Международната автомобилна федерация FIA ще обяви за задължителен чак през сезон 2017 г.
Цената на модела в Германия е 95 000 евро.
Снимки: Opel


0