IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите

Тествахме новото спортно комби на японската марка

Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите

Увеличени размери, безброй модификации, универсален дизайн и богата гама бензинови и дизелови мотори - това е тенденцията при новите модели автомобили на пазара в Европа. С тях обаче не се съобразява най-новият представител в гамата на японската марка Subaru - комбито Levorg. Проектираният специално за Япония автомобил е вече в Европа, като имахме възможната да го изпробваме.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Levorg представлява спортно комби, с което Subaru се завръща към корените си. А именно спортен дизайн и двигатели с турбо. Всъщност японците описват модела като "иновативно комби", тъй като при разработката му са следвани три основни принципа - спорт, практичност и безопасност - досущ като при кросовърите. За първият отговарят двигателя, трансмисията, управлението и окачването, практичността е подсигурена от просторните салон и багажник, а множеството системи за сигурност правят Levorg една от най-безопасните коли на японската марка.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
В основата на Subaru Levorg е платформата на суперспортиста WRX STi, известен доскоро под името Impreza WRX STi. От най-новото поколение на рали иконата са заимствани елементи от дизайна и редица технологии, като въпросното шаси е с цели 40% по-здраво от това на петото поколение Legacy.

Въпреки че има редица сходства с STi, новият Levorg представлява заместник на комбито Legacy. За това подсказва дори името му, което представлява съкращение от LEgacy reVOlution touRinG. Като цяло Levorg е създаден, за да предложи микс от качествата на STi и Legacy. А именно спортна тръпка и практичност.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
На габарити новият автомобил е малко по-компактен от петата генерация на Legacy, но реално интериорът и обемът на багажника му превъзхождат тези при най-популярната, четвърта генерация на модела.

Размерите на Levorg са дължина от 4690 мм, широчина от 1780 мм, височина от 1485 мм и междуосие от 2650 мм. Багажникът демонстрира обем от 522 литра (1446 литра при сгъването на задните седалки). За сравнение, при Legacy 5 багажникът предлага едва 4 литра повече, а този при Legacy 4 разполага със само 459 л.

Докато сме на тема Legacy, ще се спрем на двигателя на Levorg. В Европа комбито ще е налично със само един агрегат. Той е бензинов, има обем от 1,6 литра и генерира 170 к.с. и 250 Нм - показатели, които надминават тези на популярния 2,5-литров атмосферен двигател на Subaru. Освен това въртящият момент е наличен при много по-ниски обороти - в целия диапазон между 1800 и 4800 об/мин.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Двигателят с twin scroll турбо няма да ви залепи за седалката, но би трябвало да задоволи нуждите дори на любителите на високите скорости. Ускорението 0-100 км/час отнема приличните 8,9 секунди, а максималната скорост е 210 км/час. Разходът на гориво e в рамките на 7 л/100 км.

Една и трансмисията за мотора - вариаторна с електронно програмирани 6 предавки, които могат да се сменят ръчно чрез пера на волана. Тя е сходна с тази при последния Forester, като познатото от подобни кутии усещане за "буксуване" е почти напълно изчистено, а представянето й може да бъде сравнено с това конвенционален автоматик. Основните предимства на CVT кутията са малките размери и ниското тегло.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Както е добре известно, само двигател и трансмисия не са достатъчни, за да направят един автомобил динамичен. За целта са задължителни добри шаси и управление, както и добра система за задвижване.

Задвижването на Levorg е типичното за Subaru - Symmetrical AWD. При нормално каране, системата разпределя въртящия момент между двата моста в съотношение 60/40 в ползва на предния. При загуба на сцепление на един от двата моста обаче, системата може да прехвърли почти цялата тяга на другия.

Налична в стандартното оборудване е и системата Active Torque Vectoring, която ограничава недозавиването, увеличавайки въртящия момент към задното външно на завоя колело.

Интересна също така е и технологията, която предлага два режима на управление на автомобила - стандартен и спортен. Те се избират чрез бутон на волана, като влияят на работата на мотора, задвижването, трансмисията и волана с ел. усилвател. В режим I-mode двигателят работи при по-ниски обороти, трансмисията сменя предавките по-плавно, а воланът е по-лек и индиректен. В режим S-mode воланът става много по-директен, трансмисията сменя скоростите ударно и при по-високи обори, а двигателят е осезаемо по-отзивчив. В този случай потреблението на гориво е малко по-високо - около 8 л/100 км.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Салонът е изработен отлично, с качествени материали, отчетливи уреди и удобни седалки

Що се отнася до окачването, то е по-скоро твърдо. Тестът на Levorg протече на добре асфалтираните и изпълнени със завои планински шосета в околността на Милано, Италия, където представянето на колата определено ни впечатли. Стегнатата возия (джантите на тестовия автомобил са 18-инчови) вероятно няма да бъде така комфортна по българските пътища, но пък от друга страна окачването поема неравностите изключително тихо. За съжаление обаче е спестено от шумопоглъщащи материали, като при по-груб асфалт шумът от гумите е доста отчетлив в салона. Просветът е стандартен за лек автомобил - 14 см., а тегло на модела в заредено състояние е 1531 кг.

Основно предимство за динамиката на Levorg изиграва и разположението на двигателя. Агрегатът е боксер и има срещуположно разположени цилиндри, което позволява поставянето му максимално ниско в шасито - по-ниско от всеки друг тип двигател . А това се усеща особено в завои или рязка промяна на посоката на движение.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Резервна гума липсва, под кората има допълнително отделение за предмети

По отношение на оборудването, Levorg може да бъде снабден с редица технологии за комфорт и безопасност, повечето от които са включени в по-високото ниво на оборудване. Можем да изброим автоматичното превключване от дълги на къси светлини, системата за предупреждение за автомобил в сляпата зона на огледалата, системата за предупреждение за трафик при движение на заден ход и др.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Предлагат се и аксесоари STi - прагове, преден и заден спойлери

Богатото базово оборудване е подплатено и с материали от много високо качество в салона. Таблото е покрито с мек на допир материал, като освен това множество елементи са покрити с кожа с контрастиращ син шев. Като цяло обстановката в салона е спортна, но и много комфортна.

В унисон е създаден и екстериорът, който демонстрира няколко "лица". Предната част е доминирана от динамична броня и капак на двигателя с голям отвор за въздух, а отзад се виждат две масивни тръби на изпускателната система, между които има дифузьор. Погледнат отстрани обаче автомобилът представлява типично семейно комби.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Въпреки многобройните качества на модела, Subaru не очаква Levorg да се превърне в бестселър. Това е повече от логично. Все пак колата се предлага само като комби, с един двигател и с една трансмисия. Нивата на оборудване са две. Като основен неин конкурент се посочва Volvo V60. Реално обаче Levorg няма аналог на пазара, което го превръща в изключително предложение. Той не е създаден да се хареса на всеки. Предназначен е за хората, които се нуждаят от семейна кола, но държат на тръпката при шофиране.

Продажбите на Subaru Levorg ще стартират на салона в София (17 - 25 октомври), когато ще се състои и локалната му премиера. По-достъпната версия започва от 54 888 лв с ДДС, а върховата, при която липсва единствено карта с навигация, има начална цена от 62 888 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

 

Тагове: subaru levorg
0 от 500
  • #5
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колата е супер, но цената е доста нагоре. Разбира се струва си всяка стотинка тази кола, но определено е скъпа. Както всяко Суби разбира се. Лошото е, че държат доста висока цена и при колите втора употреба. След 5-10 г. ще можем да си е позволим. Другото нещо, което не ме кефи е обезшумяването. Всичките им модели са така. Не зная защо най-после не го оправят. Колите от тази ценова категория по принцип са доста по-добре в обезшумяването. Клиренса също е малък. Можеше едно 18 см. да го направят.
  • #4
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Определено дизайна е добър но малко са прекалили с двойния ауспух и отвора на предния капак за двигател 1.6 литра и 170коня.
  • #3
    17 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бих казал, че дизайнът не е грозен и скучен, като на немските талиги. Японците по отношение дизайн са винаги едни гърди преди немците и в повечето случай задават стандартите за следващите години. Дизайна им е винаги свеж и различен. На германчетата не им остава нищо друго, освен да копират след някоя година новостите. Това са фактите.
  • #2
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    Само че дизайна не е грозен, а бих казал, че това е едно от най-красивите комбита, което съм виждал напоследък. Може би единственно новата Мазда 6 комби му съперничи по красота. Обаче за техниката и надежността, която Субару предлага, не мисля че в тоя ценови диапазон има сериозен конглокент!
  • #1
    32 rate up comment 2 rate down comment
    bmw e60 ( преди 9 години )
    Харесвам Субару. Марка която си държи на традициите и на определени технологи и не ги нарушава само аз да продава повече *** като тойота, а и дизайна не е грозен като на другите японски неща.