fallback

Volkswagen стана номер 1 в света

През първото полугодие германският концерн е продал 5,04 млн. автомобила, докато Toyota е пласирала 5,022 млн. коли

В преследването на първото място сред най-големите автомобилни производители в света поне през първите шест месеца на годината германският концерн Volkswagen успява да се наложи срещу най-близките си конкуренти. Въпреки слабите продажби базираната във Волфсбург компания се справя като цяло добре, защото всички други отчитат по-сериозни спадове, предава Bloomberg. Снимка: Ройтерс Въпреки някои слабости в продажбите през първите шест месеца на годината Volkswagen стана най-големият производител на автомобили в света. Европейският лидер изпревари по продажби своя японски конкурент Toyota. Тази етапна победа обаче се дължи в голяма степен на слабости в Toyota. До края на юни тази година компанията е продала 5,022 млн. коли от марките Toyota, Daihatsu и Hino, съобщи концернът. Това е спад от 1,5 на сто на годишна база. При Volkswagen с неговите 12 марки продажбите през първите шест месеца спадат с 0,5 на сто до 5,04 млн. автомобила, съобщи преди дни VW. При американския концерн General Motors, който е третият по продажби производител, продажбите стагнират на ниво от 4,8 млн. коли. Volkswagen се възползва от благоприятната тенденция в Европа, където пазарът на нови автомобили се ускори с най-бързи темпове от 5 години и половина, смекчавайки удара от забавянето в Китай, най-големия пазар за компанията. За да постигне своята поставена през 2007 г. цел - да стане най-големият производител на автомобили в света, Volkswagen ще трябва да издържи на спада в търсенето, предизвикано от волатилния фондов пазар на Китай и конкуренцията от евтини модели кросовъри от китайските марки. Икономическото развитие в Китай обаче дава все по-често повод на експертите от индустрията да се замислят за бъдещето на германския концерн. През първата половина на годината VW е продал в страната с 3,9% по-малко автомобили, отколкото година по-рано. В сряда Volkswagen ще представи финансовите си данни за полугодието. Анализатори очакват убедителни данни. Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #22
    До Роко ( преди 9 години )
    Тойота има 5 марки и в тези цифри влизат и техните продажби. Няма да коментирам, че половината модели на Тойота изобщо не са правени от Тойота, но се продават с нейната емблема. Това естествено никой не го интересува, просто го споменах защото нещо се напъна с 12-те марки. А съвсем друга тема е в какъв тираж са и половината от тези марки, Вейрон в 500 бройки и то за 10 години, Бентли 5000, Ламбо - 7000, Порше 200000 за година. Основните марки вдигащи бройката са ФВ,Шкода и Ауди.
  • #21
    FenIX ( преди 9 години )
    Даа чалгата се харчи повече от класическата музика, занчи е по-стойностна. ФВ и Тойота се харчат повече от Ролс и Мазерати (произволни примери) значи са по-добри коли. Ако пък искаш да ми кажеш, че едната ширпотреба е по-добра от другата, защото са продали повече това е динамична величина и другия месец може да се окаже, че Тойота изведнъж са станали по-добри коли, защото са излезли на 1 място. Разбираш ли накъде бия ;-)
  • #20
    до FenIX ( преди 9 години )
    Противоречиш си: След като никой не си избирал кола по класации, значи не се влияе и от маркетинг. Значи колите наистина са по-добри, щом ги купува повече.Истината е, че колите вече станаха еднакво качествени и евтини и хората си избират само според колко им харесват. Като чанта Гучи - не гледаш колко кила багаж побира. Посто ФВ повече кефят, Тойота са по-скучни...
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Просто маркетинага им е бил по-успешен и са пласирали повече бройки."Дори и това не е. По-скоро показва моментните икономически състояния на основните им пазари - за ФВ - Китай и Европа, за Тойота - САЩ и Япония.
  • #18
    rocco ( преди 9 години )
    "При Volkswagen с неговите 12 марки продажбите през първите шест месеца спадат" - Какво точно сравняват.. С 12 марки се оптиват да догонят Тойота...
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз пък си купих СОЦваген Патас и щом завъртях ключа му блокира двигателя.Тръгнахме с персонла да го бутаме към сервиза им ама му блокираха спирачките.Смениха ми го с нов, успях да го закарам до вкъщи само с една туба масло.Много съм доволен.
  • #16
    FenIX ( преди 9 години )
    Не разбирам какви са тия вълнения при всяка подобна новина. Това че ФВ или Тойота продават най-много не ги прави автоматично по-добри коли. Просто маркетинага им е бил по-успешен и са пласирали повече бройки. Това по-скоро вълнува акционерите, а обикновения потребител какво го бърка? Кой си избира кола като гледа подобни класации? Освен ако някой не го кара на принципа от вица:Абе тия Ролс Ройси добри коли ли са, че гледам не ги карат много ;D
  • #15
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз пък си купих Бугати Вейрон и съм му навъртял 20000 км и нямам пари да му смена гумите...кво стана аа :))))
  • #14
    Анонимен ( преди 9 години )
    аз пък си купих лексус и още докато ми го изкарваха от шоурума му блокира двигателят...отидох и си купих пассат и се родих - 550 000 км - само масла и филтри му сменямИ като се събуди видя,че краката ти са отвити и си сънувал.Жалък плазмодий.
  • #13
    до лексус vs пасат ( преди 9 години )
    Я погледни цените на старо на Лексус и Пасат в немски сайтове, ***!Купил си си нов Лексус, ама насън!
fallback
Последни