fallback

Volkswagen стана номер 1 в света

През първото полугодие германският концерн е продал 5,04 млн. автомобила, докато Toyota е пласирала 5,022 млн. коли

В преследването на първото място сред най-големите автомобилни производители в света поне през първите шест месеца на годината германският концерн Volkswagen успява да се наложи срещу най-близките си конкуренти. Въпреки слабите продажби базираната във Волфсбург компания се справя като цяло добре, защото всички други отчитат по-сериозни спадове, предава Bloomberg. Снимка: Ройтерс Въпреки някои слабости в продажбите през първите шест месеца на годината Volkswagen стана най-големият производител на автомобили в света. Европейският лидер изпревари по продажби своя японски конкурент Toyota. Тази етапна победа обаче се дължи в голяма степен на слабости в Toyota. До края на юни тази година компанията е продала 5,022 млн. коли от марките Toyota, Daihatsu и Hino, съобщи концернът. Това е спад от 1,5 на сто на годишна база. При Volkswagen с неговите 12 марки продажбите през първите шест месеца спадат с 0,5 на сто до 5,04 млн. автомобила, съобщи преди дни VW. При американския концерн General Motors, който е третият по продажби производител, продажбите стагнират на ниво от 4,8 млн. коли. Volkswagen се възползва от благоприятната тенденция в Европа, където пазарът на нови автомобили се ускори с най-бързи темпове от 5 години и половина, смекчавайки удара от забавянето в Китай, най-големия пазар за компанията. За да постигне своята поставена през 2007 г. цел - да стане най-големият производител на автомобили в света, Volkswagen ще трябва да издържи на спада в търсенето, предизвикано от волатилния фондов пазар на Китай и конкуренцията от евтини модели кросовъри от китайските марки. Икономическото развитие в Китай обаче дава все по-често повод на експертите от индустрията да се замислят за бъдещето на германския концерн. През първата половина на годината VW е продал в страната с 3,9% по-малко автомобили, отколкото година по-рано. В сряда Volkswagen ще представи финансовите си данни за полугодието. Анализатори очакват убедителни данни. Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #32
    Непукист ( преди 9 години )
    Карам си бавареца ако ще и 80млн. да продават не ми пука....карайте си каквото ви харесва,всички коли горят и вървят и всичките се чупят.
  • #31
    Даймлер ( преди 9 години )
    Абе от Мерцедес по добро няма. Имат във всеки клас с огромен набор от двигатели. Верно че докато бяха с Крайслер им беше лош период, но това отдавна е преодоляно. Престиж, качество, здравина.
  • #30
    Ало ( преди 9 години )
    Нито Тойта са толкова качествени, нито VW! За качеството вече се плаща...живеете в друг свят ми се струва..погледнете през прозореца..хората са по алчни от всякога!
  • #29
    Ало ( преди 9 години )
    Да де..това преди доста време го казах, най-скапаните коли били немските, най-проблемните..и т.н. Как хората не прозряха че японските коли за толкова напред, не знам! Даже VW настигат Тойота по продажби..защо бе хора?! Истината е някъде по средата...
  • #28
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ми щот японския кашон ако беше с 2г. гаранция никой нямаше да го купува. А пък ФВ и с две годишната гаранция като гледаш се купуват.
  • #27
    доГОЛАТАистина ( преди 9 години )
    Тогава защо VW имат продажби колкото Тойота?
  • #26
    истината ( преди 9 години )
    Да бе всички вече били еднакви, а за едните има Моят дом бе сервизът и Вечният пациент, а за другите има:В своя годишен доклад за качество, Германското автомобилно издание AutoBild отново посочи Toyota за най-надежден автомобилен производител с впечатляващ общ резултат , далеч пред своите конглокенти. Toyota доказано е най-надеждния производител сред 20 най-продавани автомобилни модела в Германия.А сега де1 Що така! Нали са еднакви по качество. Едните имат 2 г. гаранция, а другите 5 г.!
  • #25
    до FenIX ( преди 9 години )
    Говорим за еднакъв клас, същата продуктова ниша.Не е динамична величина, ФВ изпреварва Тойота от отдавна, полека-лека. Значи са по-добри. Ама не технически като качество, щото всички вече са еднакви - а по-добре влизат под кожата на клиента.
  • #24
    razgradski pop ( преди 9 години )
    когато тези фирми разберат, че не е важно да си най-голям, а най-добър и най-качествен, вече ще е твърде късно...
  • #23
    a7 ( преди 9 години )
    Vw е доста задлъжняла фирма, няма да се учудя един ден да последва съдбата на GM и да се налага да разпродава част от марките.
fallback
Последни