Очакваната отмяна на санкциите срещу Иран карат големите автомобилни производители да подготвят амбициозни планове за настъпление на местния пазар. Това съобщава Financial Times, като отбелязва, че на френските и немските концерни ще имбъде много трудно да се противопоставят на агресивните си китайски конкуренти.
За атака на иранския пазар се готвят както луксозни марки от рода на Bentley, така и производители на масови модели като Peugeot. Иран представлява най-големият близкоизточен пазар, като само през миналата година на него са продадени 1,1 млн. единици.
„Иран има огромен потенциал, като в момента представлява най-добрата възможност за достигане на пробив на място, където по-рано не е продавано. И производителите на автомобили трябва да се възползват от това незабавно”, коментира Бил Ръс, изпълнителен директор на консултантската компания Gao Feng Advisory.
Само Peugeot през 2011 г. продаде в страната над 450 000 автомобила, като достигна 1/3 от пазара. След това обаче бяха наложени санкции на Иран и френският производител се изтегли от страната. Това веднага бе използвано от китайските Chery Auto, Lifan Industry и Jianghuai, които заеха освободената ниша.
През 2014 г. Иран стана основният външен пазар за китайските производители. В страната се продават и автомобилите на Iran Khodro Company, някои от които са местна разработка, а други – преработени модели на европейски и азиатски компании.
Снимка: Iran Khodro Company

