IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lada Niva атакува най-високия връх в Русия

Двете машини са се изкачили на височина от 3800 метра

Lada Niva атакува най-високия връх в Русия

Руската компания АвтоВАЗ е готова с два екземпляра от новата модификация на Lada 4x4, която ще носи името Elbrus Edition и ще се появи на пазара догодина. Машините са посветени на експедиция, която трябва да покори най-високия връх в Русия – Елбрус (5642 м.) и вече са на разположение на алпинистите.
Lada Niva атакува най-високия връх в Русия
Според изданието Kolessa.ru двата автомобила, които са оборудвани със стандартни агрегати и не са подлагани на никаква доработка след излизането си от завода, вече са успели да достигнат височина от 3800 м. След края на експедицията машините ще бъдат върнати в завода, за да служат за образец на инженерите, контролиращи качеството на останалите коли от серията.
Lada Niva атакува най-високия връх в Русия
Под капака на Lada 4x4 Elbrus Edition е поставен същият двигател, на който разчита и стандартната версия на всъдехода – 1,7-литров дизел с мощност 83 к.с. Трансмисията е 5-степенна механична, а системата за задвижване на четирите колела разполага с механична блокировка на диференциала и понижаващи предавки.
Lada Niva атакува най-високия връх в Русия
Двете машини за експедицията са били оборудвани с гуми Bridgestone от серията All Terrain, които позволяват на автомобила да се движи нормално както по асфалт, така и по неравен път с много камъни. Размерът на гумите е максималният за стандартната Lada 4x4 – 215/75 R15.
Lada Niva атакува най-високия връх в Русия
Единствената разлика при новата модификация е увеличеният клирънс. Докато стандартната Lada 4x4 разчита на 205 мм, то при Elbrus Edition той вече е 220 мм. Новата версия ще се предлага и в допълнителни цветове, както и с уникално обзавеждане на салона.
Lada Niva атакува най-високия връх в Русия
Снимки: АвтоВАЗ

 

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 8 години )
    Нивата си е класика в жанра, браво за постижението ! За моторите, трансмисиите и дизайна: Защо да променят нещо което се е доказало във времето, че работи и е лесно за ремонт ? Евтина потдръжка, здравина и най-важното, че е "ходачка".Дизайна бил не знам си к'ъв. На мен пък ми харесва, имат си един дизайн който е уникален за Нива и си го държат, това я отличава. Все пак и името подсказва, че това не е джип за пред мола и чалготеката.Щом в Германия енергото ги ползва, а има и доста цивилни...
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    BG ( преди 8 години )
    искам да попитам, защо толкова е важно за нашите географски ширини, колата да има много конски сили. Все пак един *** бил и той тлъст може да се извози и с 1 к.с.?
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    При условие че нивата тежи 1210 кг /къса база/, не и трябва по-голям двигател, нито дизел. Така си е перфектна.За сравнение: ФВ поло тежи 1050 кг. с базов двигател 60 к.с.Конглокентът дайхацу териос е с маса 1150 кг. и базов бензин с 86 к.с., така че показателите на нивата са напълно нормални и актуални.
  • #3
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Ivo ( преди 8 години )
    Нивата си е машина, спор няма, но братята руснаци нямат ли очи, не виждат ли новите тенденции в дизайна и механиката. 2015 година да имаш 5 предавки и един яко остарял двигател 1.7 и коне под 100 е просто подигравка с автомобилостроенето :)
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    играч ( преди 8 години )
    И от 2010 година е с 95 к.с. ;)
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    фсб ( преди 8 години )
    супер, как бих си взел една такава на старо, да си ходя на карадере с нея...