fallback

Най-добрият двигател на годината е BMW

Вижте победителите в останалите категории

Снимка: BMWБензиновият двигател с обем 1,5 литра на BMW получи голямата наградата в тазгодишното издание на конкурса Международен двигател на годината. Агрегатът е част от хибридната система на модела i8. С общо 274 точки моторът на базираната в Мюнхен компания оглави класирането, изпреварвайки други два мотора с три цилиндъра - 1,0 на Ford и 1,2 на PSA Peugeot Citroen, събрали съответно 267 и 222 точки. На четвърто място в основната класация е поставен 4,5-литровият V8 на Ferrari (221 т.), следван от 2,0-литровия мотор на Mercedes-AMG (177 т.), електрическия мотор на Tesla (157 т.), 3,0-литровия на BMW (133 т.), 3,8-литровия V8 на McLaren (93 т.) и 2,5-литровия на Audi (81 т.). В категорията за двигател с обем под 1,0 литра победител е 1,0-литровият на Ford, който събира цели 444 точки. Далеч след него със 176 т. е класиран 1,0 на Opel, следван от двуцилиндровия на BMW, който се използва като генератор на ел. енергия в модела i3. При моторите с обем между 1,0 и 1,4 литра печели 1,2-литровият агрегат на PSA Peugeot Citroen (243 т.). Негови подгласници са съответно 1,4 TSI на VW (174 т.) и 1,4 TSI на VW, който е част от хибридната системата на компанията (165 т.). В категорията за двигатели с обем между 1,4 и 1,8 литра челното място заема отново 1,5-литровият мотор на BMW i8 (262 т.). На второ място със 177 точки е 1,8 TFSI на Audi, а на трето - 1,6-литровият мотор, който е съвместна разработка на BMW и PSA Peugeot Citroen (158 т). При моторите с обем между 1,8 и 2,0 литра печели агрегатът на Mercedes-AMG с обем 2,0 литра. Той генерира 298 точки, следван от 2,0-литровия бензинов мотор на Audi, събрал 226 точки от гласуването. На трета позиция е моторът на BMW с обем 2,0 литра (150 т.). В категорията 2,0 - 2,5 литра наградата отива при 2,5-литровия двигател с 5 цилиндъра на Audi (347 т.). Със 184 точки на втора позиция остава 2,2-литровият дизел на Mazda, следван от 2,3-литровото предложение на Ford (152 т.). При агрегатите с обем между 2,5 и 3,0 литра за победител е избран 3,0-литровият бензинов агрегат на BMW M3 и М4 (246 т.). Втори в тази категория е също 3,0-литров агрегат на BMW, но в по-умерената си версия, развиваща между 306 и 340 к.с. Той събира 178 точки, като след него със 158 т. остава моторът на Porsche с обем 2,7 литра. При моторите с обем между 3,0 и 4,0 литра най-добре се представя 3,8-литровият агрегат на McLaren (258 т.). Следват 4,0-литровият на Mercedes-AMG (239 т.) и 3,8-литровият на Porsche (214 т.). Категорията за мотори с обем над 4,0 литра е оглавена от 4,5-литровото предложение на Ferrari, което събира 295 точки. На второ място е 6,3-литровият мотор на Ferrari (222 т.), а на трето - 5,5-литровият мотор на Mercedes-AMG (140 т.). Зелен двигател на 2015 година е електрическият мотор на Tesla (239 точки), следван от два двигателя на BMW - 1,5-литровият на i8 (191 т.) и електрическият двигател на i3 (109 т.). За най-добър нов двигател е избран 1,5-литровият на BMW i8, който печели цели 339 т. На второ място остава агрегатът с обем 4,0 литра на Mercedes-AMG (209 т.), а на трето - 3,9-литровият мотор на Ferrari (159 т.). В последната категория - Най-добър спортен агрегат на годината - победител е 4,5-литровият двигател на Ferrari (236 т.). Второто място остава за 4,0-литровия на Mercedes-AMG (148 т.), а на трето е класиран 3,8-литровият на Porsche (129 т.).

Тагове:
fallback
  • #23
    abc ( преди 9 години )
    Голям праз с тези класации.... То едно време боксерния дизел на Субару беше двигател с големи награди, пък после се оказа, че си късаколяновия вал и не може да изкара и 100 хил.км.
  • #22
    mmm ( преди 9 години )
    Съгласен сам за подържащия двигател на бмв при и3..кво прави и той в класацията.?! Просто няма достатъчно конглокентни двг. в тази категория до 1 л.А колкото до бмв и8..,далече си от истината, доста мисъл е вкарана в нея.,на мен и на теб може да не е нужна,но на други 10000 души, които могат да си я позволят по някаква причина неизвестна на нас явно е нужна. Понеже предвидените 10000 коли на година бяха продадени отдавна ,а списъка на чакащите е пълен за поне още 1 напред.
  • #21
    бъчваря ( преди 9 години )
    Много странна класация. Как може "част от хибридна система" да стане двигател на годината? Да, за обикновения 1.5 литров съм съгласен. Но да класираш само част от задвижване на първо място, е все едно да класираш кон без ездач на състезание с препятствия на първо място. И тоя i8 кой го *ава за автомобил. Той нито с Порше може да се мери, нито дори със собствената конглокенция в лицето на M4. Абсолютно глупава и ненужна никому кола.
  • #20
    До оризарите ( преди 9 години )
    Сипете си ориз в чинийката и ам ам, до дъно!
  • #19
    Рудолф ( преди 9 години )
    Германското превъзходство над полуслепите е очевидно
  • #18
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хах пича ви написа кой я прави тази класация некви журналисти пак.Смешни вагонетки пак са тъжни в ъгъла и на дъното на техническите класации по надеждност и т.н. Ай със здраве, карайте "най-добрите" си двигатели до сервизите и си трайте, ние глупавите през това време ще изкарваме пари и ще ходим по почивки с любимия автомобил. Вие си чакайте в сервизите и си давайте парите за класации на глупави журналисти.
  • #17
    Leberknoedel ( преди 9 години )
    Иначе Швабен зи каскен ви го е написал. Нямам какво да добавя, освен един "+".
  • #16
    Leberknoedel ( преди 9 години )
    "Това е най-престижната награда в инженерният свят на автомобилостроенето и победителите се определят от хора от бранша,не от някакви американски анкетьори и мнения на потребители."Да бе.. форумна *** и достоверност на информацията - взаимноизключващи се неща:"Международен двигател на годината се определя от жури от 76 автомобилни журналисти от 35 страни по света. Журито оценява пътното поведение, динамиката, икономичността, рафинираността..
  • #15
    Анонимен ( преди 9 години )
    Логично е да няма много японски двигатели защото те на са допотопни и част от японците мислят, че могат да лежат само на хибридите - нооо започнаха лека полека да осъзнават грешката си. Към момента само Mazda и Nissan каточели се опитват да правят нещо.Toyota и Honda са десетилетия назад.Другите японски няма смисъл дори да се споменават.
  • #14
    haha ( преди 9 години )
    Като ви няма в класацията, веднага скачате от един клон на друг. Нали до сега ревахте, че вашите са най - технологични, дрън дрън. Немците като спечелят и веднага, ама рюшвет, ама не знам си кво. Много сте жалки.
fallback
Последни