fallback

Най-добрият двигател на годината е BMW

Вижте победителите в останалите категории

Снимка: BMWБензиновият двигател с обем 1,5 литра на BMW получи голямата наградата в тазгодишното издание на конкурса Международен двигател на годината. Агрегатът е част от хибридната система на модела i8. С общо 274 точки моторът на базираната в Мюнхен компания оглави класирането, изпреварвайки други два мотора с три цилиндъра - 1,0 на Ford и 1,2 на PSA Peugeot Citroen, събрали съответно 267 и 222 точки. На четвърто място в основната класация е поставен 4,5-литровият V8 на Ferrari (221 т.), следван от 2,0-литровия мотор на Mercedes-AMG (177 т.), електрическия мотор на Tesla (157 т.), 3,0-литровия на BMW (133 т.), 3,8-литровия V8 на McLaren (93 т.) и 2,5-литровия на Audi (81 т.). В категорията за двигател с обем под 1,0 литра победител е 1,0-литровият на Ford, който събира цели 444 точки. Далеч след него със 176 т. е класиран 1,0 на Opel, следван от двуцилиндровия на BMW, който се използва като генератор на ел. енергия в модела i3. При моторите с обем между 1,0 и 1,4 литра печели 1,2-литровият агрегат на PSA Peugeot Citroen (243 т.). Негови подгласници са съответно 1,4 TSI на VW (174 т.) и 1,4 TSI на VW, който е част от хибридната системата на компанията (165 т.). В категорията за двигатели с обем между 1,4 и 1,8 литра челното място заема отново 1,5-литровият мотор на BMW i8 (262 т.). На второ място със 177 точки е 1,8 TFSI на Audi, а на трето - 1,6-литровият мотор, който е съвместна разработка на BMW и PSA Peugeot Citroen (158 т). При моторите с обем между 1,8 и 2,0 литра печели агрегатът на Mercedes-AMG с обем 2,0 литра. Той генерира 298 точки, следван от 2,0-литровия бензинов мотор на Audi, събрал 226 точки от гласуването. На трета позиция е моторът на BMW с обем 2,0 литра (150 т.). В категорията 2,0 - 2,5 литра наградата отива при 2,5-литровия двигател с 5 цилиндъра на Audi (347 т.). Със 184 точки на втора позиция остава 2,2-литровият дизел на Mazda, следван от 2,3-литровото предложение на Ford (152 т.). При агрегатите с обем между 2,5 и 3,0 литра за победител е избран 3,0-литровият бензинов агрегат на BMW M3 и М4 (246 т.). Втори в тази категория е също 3,0-литров агрегат на BMW, но в по-умерената си версия, развиваща между 306 и 340 к.с. Той събира 178 точки, като след него със 158 т. остава моторът на Porsche с обем 2,7 литра. При моторите с обем между 3,0 и 4,0 литра най-добре се представя 3,8-литровият агрегат на McLaren (258 т.). Следват 4,0-литровият на Mercedes-AMG (239 т.) и 3,8-литровият на Porsche (214 т.). Категорията за мотори с обем над 4,0 литра е оглавена от 4,5-литровото предложение на Ferrari, което събира 295 точки. На второ място е 6,3-литровият мотор на Ferrari (222 т.), а на трето - 5,5-литровият мотор на Mercedes-AMG (140 т.). Зелен двигател на 2015 година е електрическият мотор на Tesla (239 точки), следван от два двигателя на BMW - 1,5-литровият на i8 (191 т.) и електрическият двигател на i3 (109 т.). За най-добър нов двигател е избран 1,5-литровият на BMW i8, който печели цели 339 т. На второ място остава агрегатът с обем 4,0 литра на Mercedes-AMG (209 т.), а на трето - 3,9-литровият мотор на Ferrari (159 т.). В последната категория - Най-добър спортен агрегат на годината - победител е 4,5-литровият двигател на Ferrari (236 т.). Второто място остава за 4,0-литровия на Mercedes-AMG (148 т.), а на трето е класиран 3,8-литровият на Porsche (129 т.).

Тагове:
fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 9 години )
    Някой разправя, че нямало японски двигатели в класацията - ДА пич те са в класациите за издражливост и икономичност, а не в класация "най-добър" по критерии рушвет в джоба на някого. Така е в техническите класации от сервизи застрахователи и т.н. с ясни критерии японските са най-отгоре, а немските най-отдолу визирайки ВАГ, мерцедес е в челото на класацията, а БМВ в средата по-близко до челото, само Ауди и VW са на дъното. Не ме карайте да ви давам линк към класацията за дефекти в двг. Знаем я.
  • #12
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тва чия класация е ? На кои *** .
  • #11
    Анонимен ( преди 9 години )
    Фен съм точно на немските марки, откакто се помня карам Мерцедес, но винаги мразя да ми пляснат някаква класация - на двигатели в случая, за която не се дават никакви критерии, по които са сравнявани те. И по форумите започват да се дърлят за нема нищо. За мен например ако ще 20 години поред да ми класират еднолитровия Екобууст на Форд за 1, който явно е грамотно двигателче, никога няма да си взема кола с такъв. Само мляко и сок се предлагат в еднолитрови опаковки, както пишеше някъде. :-)
  • #10
    гошо ( преди 9 години )
    най-добрият двигател е на хонда сивик
  • #9
    Тойтко Оризарски ( преди 9 години )
    Един единствен представител от Мазда имат джапанките и то на половината точки след АУДИ! А тук техните хейтъри ни надуха главите колко добри са джапанските двигатели!? Да ама реалността е коренно различна - пълен аут са от класацията за най-добри двигатели! Време е Дошковците да спрат да си фантазират, защото само ни разсмиват!
  • #8
    pfff ( преди 9 години )
    Обръщам се към висшето ръководство на сектата "Оризари". Защо нямате представител в горната класация ?
  • #7
    shibensi bitte ( преди 9 години )
    някой тук е изпаднал в цикъл на шизофреникен
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Който иска да им вярва (на автоджурналята). Аз лично ще се въздържа.
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Японските дигатели са най-добрите, разбира се. Кой друг има двигател с 38% термодинамична ефективност? А новия Приус че бъде 40%. Алди тепърва разбират какво е двойно впръскване и цикъл на Милър/Аткинсън, неща които Тойота ги предлагат серийно от десетилетия. Тая класация е СМЕШНА, просто защото изразява мнението на няколко АВТОЖУРНАЛИСТА. Автожурналистите са технически неграмотни, но затова пък щедро подплатени с обилните пропагандни бюджети на немските "премиуми".
  • #4
    Mmm ( преди 9 години )
    Хъхъ,човек може да си помисли,че класацията е правена от фенове на BMW...до преди няколко години положението беше същото,преди да започне гадния " даунсайзинг" .Абе верно каде са японските,хамериканските та дори и корейските мотори...сигорно не са разглобили достатъчно баварски мотори ,ама ще се научат имат време.. И..сега нека хейта потече :)
fallback
Последни