През април растежът на продажбите на нови автомобили в Китай рязко се е забавил, като местните автомобилопроизводители са увеличили пазарния си дял за сметка на чуждестранните им конкуренти, предава Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Автомобилният пазар на Китай продължава да расте, но с по-слаб темп. Снимка: Ройтерс
Китайската асоциация на автомобилостроителите съобщи днес, че през месеца продажбите на леки автомобили на най-големия автомобилен пазар в света са се увеличили с 3,7 процента до 1,7 милиона броя. През март растежът бе 9,4 процента.
Общите продажби в страната, включително на камиони и автобуси, са се свили с 0,5 на сто до 2 милиона.
Автомобилопроизводителите възлагат големи надежди на Китай, който е най-големият пазар за автомобили по обем на продажбите, за да увеличат бъдещите си приходи. Растежът на продажбите обаче значително е намалял на фона на забавянето на растежа на китайската икономика, сочи информацията.
Китайските автомобилопроизводители са увеличили пазарния си дял с 3,8 процентни пункта до 41,1 процента. Те възстановяват позициите си благодарение на нови модели, след като пазарният им дял бе намалял заради световните им конкуренти, припомня агенцията.


0