Хонда Сивик модел 2006 е осмото поколение на японския производител. Интересно е, че през годините този модел на Хонда се утвърди като много успешен, главно поради факта, че заема доста необичайно място на пазара.
Това е една от малкото коли в света, които са насочени към много широк демографски кръг от потребители. Хонда Сивик се мъчи да бъде привлекателна както за 18 годишните, така и за хората на 70. Затова при появата на осмото поколение интересът към него е голям. Модел 2006 Хонда Сивик отново залага на широк кръг потребители. Иновациите в него са достатъчно много за да предизвика интерес в по-младите клиенти и в същото време изглежда достатъчно познат и предлага доста стойност за цената, на която се продава, за да привлече практично настроените потребители. Базисният мотор на Седан 2006 е изцяло нов и замества монтирания в Хонда Сивик до 2005. бензинов двигател с обем 1.7. Новият агрегат има обем 1.8 литра и е от типа i-VTEC. Максималната мощност е доста по-висока в сравнение с неговия предшественик - 140 к.с. срещу 110 к.с. Двигателят е по-лек защото за производството му са използвани много композитни материали, а целият блок е от алуминий. Работи много тихо и гладко и най-вече е доста икономичен за мощността, която предлага. Комбинираният разход на 100 км. е 7.3 литра. Скоростната кутия е петстепенна ръчна, като има възможност да се избере и автоматична, също с пет степени. Новият Сивик е по-голям от предшественика си. Колесната база е 2700 мм., което дава добри възможности на пространството в купето. Първото впечатление е, че се намирате в по-големия модел на Хонда - Акорд. Мястото на задната седалка е достатъчно, както над главите на пътниците, така и за коленете им. За съжаление седалките не са от най-доброто, което Хонда е предлагала. Изглеждат твърди и неудобни, особено при дълъг път. Таблото е изцяло ново и първите коментари за него са по-скоро противоречиви. Показателите са разположени на две равнища, като на горното е дигитален скоростомер а на долното ниво е оборотомерът.
Проблемът е, че не винаги човек може да пренастрои погледа си от горното на долното ниво показатели, което изисква свикване и поне до тогава може да предизвиква трудности. Още базисния модел на Сивик - DX, предлага широка гама от оборудване, включително странични и такива за главата въздушни възглавници за всички пътници, електрически прозорци, електрически огледала за обратно виждане, аудио система с CD и MP3 player. Новото поколение на Хонда Сивик започна доста успешно своето представяне, особено в Северна Америка, където моделът е много популярен. Получи наградата за кола на годината от американското списание Motor Trend, бе определена и за най-добър нов модел в икономичната класа от Клуба на автомобилните журналисти в Канада.
{moscomment}