fallback

И Volkswagen обръща гръб на Русия

Концернът съкращава персонал и производство, но предвижда потенциал за растеж в дългосрочен план

Снимка: РойтерсVolkswagen обяви днес, че ще намали смените и ще съкрати най-малко 150 работници в своя автомобилен завод в Калуга, Русия. Заводът ще работи по само 4 дни седмично през периода април-юли на тази година, а през месец май броят на смените в предприятието ще бъде намален от три до две на ден. Освен това поточните линии ще бъдат спрени за две седмици през месец май - от 5-ти до 8-ми и от 12-ти до 15-ти. "През първите месеци на 2015 г. на руския автомобилен пазар продължава да се чувства влиянието на слабата икономика, значителното повишаване на цените и високите лихвени проценти. Ние не очакваме това да се промени през следващите месеци", се казва в съобщението от VW. От компанията обаче не смятат напълно да зачеркнат Русия. Инвестиционните планове на Volkswagen за руския пазар остават непроменени, включително изграждане на нов завод за двигатели и склад за авточасти. "Руският пазар все още има значителен потенциал за растеж в дългосрочен план", предвиждат от германската компания. Заводът в Калуга отговаря за производството на голямо портфолио от модели на VW Group - Audi A6, A7, A8L, Q5 и Q7, както и VW Polo и Tiguan. В предприятието се произвеждат също така два модела на Skoda - Fabia и Octavia. "Очакваме още един спад от около 25 процента на руския автомобилен пазар през годината, така че съкращаването на капацитета на завода има смисъл", коментира за Automotive News Даниел Шварц, анализатор на базираната във Франкфурт компания Commerzbank. Германската автомобилна компания вече изпрати повече от 100 свои работници от Русия на обучение в Германия, като сега възнамерява да прехвърли служители от Калуга в близката фабрика за двигатели или в склада на дружеството до Москва, съобщават още от Volkswagen. Продажбите на VW Group в Русия се сринаха с 27% до 27 527 бройки през първите два месеца на годината, сочат данните на базираната в Москва Асоциация на европейския бизнес. Пазарният дял на групата е 11.3%, което я нарежда на второ място по продажби след алианса Renault-Nissan-AvtoVAZ, който държи цели 34,7% от пазара. Германският концерн е поредният производител, който променя бизнеса си в Русия заради икономическите проблеми на страната. Подобни намерения вече обявиха General Motors и Sang Yong Motor, като се очаква Suzuki, Cherry, Citroen, Peugeot и Honda да ги последват. В продължение на години обаче в страната бяха инвестирани милиарди евро в израждането на заводи и дилърски мрежи, тъй като анализатори предвиждаха автомобилният пазар на Русия да се превърне в най-големия в Европа и да изпревари този на Германия.

Тагове:
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 9 години )
    Заглавието е крайно неподходящо за статията. Очакваш нещо съвсем различно прочитайки го!Авторът да помисли следващия път малко повече!
  • #10
    Анонимен ( преди 9 години )
    Рашките са история вече.
  • #9
    Анонимен ( преди 9 години )
    РУСИЯ- *** ДЪРЖАВА.
  • #8
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ами да другите просто са решили, че поради спада на пазара няма никакъв смисъл да държат диларска мрежа в тази държава. Много ясно, че ако ти е по-скъпо да поддържаш диларска мрежа сервизи и т.н. ще преустановиш продажбите. А VW просто са наляли много пари в завод и развиване на пазара и затова за момента съкращават, иначе ако направо затворят инвестициите им отиват изцяло на вятъра.
  • #7
    Голфаджия без Голф ( преди 9 години )
    Колега 7, в статията пише, че съкращават 150 души, а не че затварят завода и се изнасят. Нормално е при намалено търсене да намалят производството.
  • #6
    Анонимен ( преди 9 години )
    Оня ден май същите тия фенове на ВАГ, говореха глупости от типа: "нормално първо най-слабите и смотани компании се изтеглят от пазара". Еми явно и вашата любима марка е от тия смотантие и слаби компании.
  • #5
    Анонимен ( преди 9 години )
    Руските заводи работят за руския пазар, (който е огромен), така като китайските заводи произвеждат автомобили за Китай.
  • #4
    Гений ( преди 9 години )
    Това завода да не е кола да го преместиш от точка А в точка Б.
  • #3
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ахти набутвацията - да си купиш ауди, сглобено от руски пияница!
  • #2
    дядката ( преди 9 години )
    Пък аз се чудех защо ауди а6 и ауди а7 са такива чупелници пък то изглежда е защото ги правят некадърните и пияни руснаци.
fallback
Последни