Престижният всъдеход е дълъг 5.09 м, което значи, че надвишава дължината на М-класата с повече от 30 см. Широк е 1.92 м (ML: 1.91) и висок 1.84 (1.815) Оптически GL-класата е по-внушителна, предницата е по-висока, със силен акцент върху радиаторната решетка. Фаровете са вдадени дълбоко в калниците. Разстоянията между предната броня, капака на мотора и самия агрегат е по-голямо и трябва да дава висок стандарт на защита на пешеходците. Отстрани GL се отличава от по-малкия "брат" основно по конвенционално оформения трети страничен прозорец. Дизайнът на задницата следва познатата линия на Мерцедес, което не е недостатък. Разликите с М-клас идват от по-големите задни светлини, докато арматурното табло и инструментите са идентични с тези на по-малкия автомобил. Допълнителната дължина на каросерията се усеща добре от седящите вътре пътници, но не толкова отпред, колкото като транспортен капацитет изобщо. Автомобилът е серийно със 7 места, като на третия ред могат да седят двама души - разстоянието до втория ред седалки е 81.5 см. Ако не са нужни, последните две седалки естествено могат да се сгънат, както самостоятелно, така и двете заедно и то електрически. Тогава се отваря много голямо пространство за багаж. Товарният обем максимално достига до 2.300 литра. Гамата на моторите предлага познати, но и един чисто нов агрегат: дизеловите са два - GL 320 CDI с 224 к.с. и 510 Nm и новият V8 GL 420 CDI с 306 к.с. и 700 Nm. Бензиновите мотори са само V8, а именно двигателят, познат от S 500, който разполага с 388 к.с. и една смалена версия на същия мотор с обем 4.5 литра и 340 к.с. Всички мотори, както и при М - и R- класите, са комбинирани със седемстепенна автоматична скоростна кутия. Точните динамични характеристики, както и дани за разхода на гориво все още не са съобщени. Не е изненада, че всички версии са с перманентно задвижване на четирите колела, с твърдо съотношение на разпределението на силата. Пазарното представяне на GL в Европа е планирано за септември 06, когато ще има и повече яснота за цените. {moscomment}