IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хората нямат намерение да се отказват от колите

Новото поколение обаче иска хубави и умни автомобили, сочат резултатите от проучване

Хората нямат намерение да се отказват от колите

Хората обичат автомобилите си и въпреки екологични и трафик предизвикателства финансите остават най-значимия фактор при притежаването и използването им, сочи проучване на международния доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental.
Хората нямат намерение да се отказват от колите
Притежанието на личен автомобил е приоритет, но младото поколение иска умни и представителни коли. Снимка: Ройтерс

Според резултатите от проведеното в САЩ, Германия, Франция, Япония и Китай проучване, цели 97% от анкетираните намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни като само 7% намират шофирането за неразумно.

Желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето. За 85% от младите до 30 годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете.

“Шофирането е, и ще остане, основно движено от емоция и по-малко от разум. По-големият брой хора обичат шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при ежедневно пътуване. Ние също не очакваме значително намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план.”, отбелязва председателят на изпълнителния съвет на Continental д-р Елмар Дегенхарт.

Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на индивидуалната мобилност продължава да зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от хората под 30 годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение. Почти същия процент от жителите над 30 годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил, слагат финансите като основна причина за притежаване на автомобил.

Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки увеличаващия се трафик.

Така нареченото “смартфон” поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт, твърди проучването. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в анкетата смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% считат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите.

Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи.

Мнозинството шофьори - 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%.

В същото време, технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия. Основната причина за това явление е защитата на данните, сочи информацията.

За бъдещето на автомобилите г-н Дегенхарт предвижда: “За да подобрим привлекателността на автомобилите трябва да има развитие по отношение на тяхната “интелигентност” – не на формата им на собственост или маркетинга. Дигитализацията и автоматизацията са основата на цялостното информационно управление на автомобила и помощта на шофьори при все повече повишаващ се пътен трафик. В тази област е основния потенциал за интелигентно предефиниране на индивидуалната мобилност.”

Continental провежда проучването на всеки две години, за да индентифицира най-важните тенденции в развитието на мобилността.

Тагове: Continental
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Умни коли", не вярвам младите хора дори и на запад да искат такива коли. Младите искат бързи, добре изглеждащи коли, здрави коли, а не маркетингови ширпотреба *** за много пари!
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Новото поколение обаче иска хубави и умни автомобилиУмни забележете!Понеже новото поколение е тъпо и некадърно.Иска колата да кара и паркира вместо тях, да потегля под наклон понеже те не могат еле пък кифлите
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 10 години )
    Хората искат хубави, големи, удобни, бързи, качествени и икономични коли, пък ако са и без пари още по-добре.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    модииии, модиии - трудно се продават ваг*ните а маняк?
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Автомобилъ е независимост и комфорт! Всеки един човек се стреми към тези две неща. На никой не му пука за околната среда, особенно, когато колите вече изхвърлят много малко вредни емисии. Никой няма да се качи на автобуса, за да стои с още 100 човека и да пътува пак горедолу същото време до работа.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до Дошо ( преди 10 години )
    А сбръчканото "чардафон" поколение харесва стар Сивик с двигател от стара Астра.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо,Дошо.. ( преди 10 години )
    "Така нареченото смартфон поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт, твърди проучването. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в анкетата смятат имиджа на автомобила за най-важен 59% считат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите."