IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tata Motors навлиза на непозната територия

Компанията търси нови пазари за трудно продаваемите си автомобили

Tata Motors навлиза на непозната територия

Tata Motors навлиза на непозната територия
Снимка: Ройтерс

Индийската Tata Motors ще опита да компенсира намаляващите продажби на родния си пазар, като навлезе на територията на развиващите се страни от Югоизточна Азия, съобщава Quartz.

Това е непозната територия за повечето индийски производители на автомобили, където Tata Motors ще се сблъска не само с напълно нови клиентски изисквания, но и с конкуренцията на японските и корейските автомобилни гиганти.

"Постигаме значителен напредък в нашите планове за пазарите на Индонезия, Виетнам и Малайзия," казва говорителят на Tata Motors пред Quartz. "За пазарите на Русия и Латинска Америка работа в прогрес", допълва той.

Базираната в Мумбай компания има опит на световните пазари, тъй като през 2008 година закупи британския производител на луксозни автомобили Jaguar Land Rover (JLR) за 2,3 млрд. долара, припомня изданието.

Дори JLR обаче е под натиск, тъй като продажбите на най-големия пазар в света Китай се забавят заради слабата икономика. За периода от септември до декември 2014 година печалбата на JLR след данъци е намаляла с 4% до 903 милиона долара срещу 942 милиона долара през същото тримесечие на 2013 година.

Ситуацията на родния индийски пазар е дори по-трудна за затъналата в дългове Tata. Пазарният дял на компанията е намалял до едва 5,8% през 2014 година, докато година преди това е достигал 9%.

За периода септември-декември печалбата на Tata Motors след данъци е спаднала с 26% до 576 млн. долара в сравнение със 774 млн. долара през същия период на предходната година.

В края на януари компанията обяви, че ще продаде допълнителни акции на акционерите, за да намали дълга си и да разшири дейността си.

Светлина в тунела могат да се окажат именно развиващите се пазари на Индонезия, Виетнам и Малайзия, където процъфтяващата средна класа харчи все повече за нови автомобили.

Tata Motors подготвя навлизането си в Югоизточна Азия още от 2006 година, когато стартира партньорство с тайландския завод Thonburi за производство на продукцията си. През 2013 година компанията стартира дейността си Индонезия, а година по-късно, през април 2014 г., тя обяви влизането си на Филипините.

В момента се обсъжда създаването и на производствена база в Индонезия, от която да излизат автомобили за новите пазари.

От Tata Motors съобщиха, че в момента се подготвят за навлизане на пазарите на Малайзия и Виетнам, а от януари 2015 година марката е представена в Малайзия. През следващата година й предстои дебют във Виетнам.

Според Quartz новият път на Tata Motors няма бъде никак лек, тъй като гиганти като Toyota, Nissan и Honda имат силно развит бизнес в региона, както и значителен пазарен дял. Изданието дава за пример пазара на Индонезия, където Toyota държи пазарен дял от цели 36%, следвана от Daihatsu и Mitsubishi.

"Все пак това е добра възможност за Tata Motors, тъй като се очаква към 2019 година регионът да се превърне в петия по големина автомобилен пазар в света. Югоизточна Азия има голям потенциал за растеж", твърди анализатор на изданието.

Тагове: Tata Motors
0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Aлекс ( преди 10 години )
    Нямам Тата, не съм карал и не съм се возил. Преди година идваха едни майстори, бяха с Тата и ги питах що за автомобил е. Отговорът беше: Трагедия! Поне 4-5 дни месечно е в сервиза. От нов си е така.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всичките понеже сте големи баровци в тоя форум,та на ТАТА се подигравате,а от вас никой няма пари за нова ТАТА.
  • #1
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе някой карал ли е тата, да каже някво мнение. Изглеждат, като едно времешните дачии? Дали са толкова зле колкото си мислим?Че са някви грозни и евтини е ясно, ама за здравината някой ако каже нещо ще е добре.Те и дачиа са грозни и евтини, ама за работно муле стават или за ежедневна парпорелка с евтина поддръжка.