IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota остава №1 в света

С 10,23 млн. продажби през 2014 година японската компания запазва водещата си позиция пред VW и GM

Toyota остава №1 в света

Toyota Motor Corp. защити позицията си на най-голям производител на автомобили в света през 2014 г., реализирайки на пазарите 10,23 млн. нови автомобила, съобщава Automotive News Europe, цитирайки официална информация на японския автомобилен гигант.
Toyota остава №1 в света
Снимка: Ройтерс

Рекордният резултат на компанията, която за първи път преминава границата от 10 млн. продажби, представлява увеличение с 3 на сто спрямо продажбите през 2013 г. И надминава постижението на Volkswagen, която отчете продажби на 10,14 млн. автомобила. Американската General Motors заяви, че е продала 9,92 млн. коли през 2014 г.

За настоящата година обаче японците предвиждат спад от около 1% до 10,15 млн. коли, което може да разклати лидерската позиция на компанията, пише изданието. Основната причина затова е забавянето на продажбите на нови автомобили в Япония и на развиващите се пазари.

Освен това по време на автосалона в Детройт висш служител на Toyota коментира пред AFP, че автопроизводителят слага ударение на качеството на продажбите, вместо на количеството.

Toyota отне почти 80-годишното водачество на General Motors през 2008 г., но загуби първото място три години по-късно. Причината бе предизвиканото от земетресението и цунами бедствие, което намали производството и наруши доставките на автомобилните производители в страната.

Въпреки това през 2012 г. японската компания надмина отново конкурента си от Детройт, като през 2013-та също завърши на първа позиция пред GM и VW.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 10 rate down comment
    ili ( преди 9 години )
    населението*
  • #12
    15 rate up comment 16 rate down comment
    ili до дошо ( преди 9 години )
    Защото в САЩ богатите карат европейските марки а азиатските се карат предимно от по бедните хора,част от средната класа и латиноамериканците.А там знаем има доста латиноамериканци почти 1/4 от насделението.
  • #11
    18 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво стана с ВАГ-партенките бе шарани! Нали уж ВАГ бяха станали 1, а сега се оказа друго, че не са! Те всъщност са. Винаги са били в производството на некачествени пенсионерки коли. Между другото се чудя, защо ВАГ включват в общите продажби и продажбата на камиони? Някой може ли да ми го обясни това? Чета, че включват в бройката Скания и МАН. Също така включват и колите произведени в Китай, а там по закон всяка фирма трябва да има над 51% китайско участие. Реално погледнато не са и 3-ти.
  • #10
    16 rate up comment 9 rate down comment
    ВАГон Лапнишаранов ( преди 9 години )
    Простата ***, като отиде да си купува кола, сигурно първо пита кой продава най-много и тогава купува. Значи по неговата логика до сега трябва само Тойота да е карал. :)))
  • #9
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Дошо до ili ( преди 9 години )
    ВАГените като са толкова хубави защо не продават повече от Тойота в най-развитата страна в света ами продават в комунистически Китай?
  • #8
    14 rate up comment 12 rate down comment
    ВАГон Лапнишаранов ( преди 9 години )
    естествено е от Тойота да знаят най-точно колко коли са продали, а не да разчитаме за това на подкупните платени медии. Ти иначе вярвай на немската пропаганда и ръси мозъци тук, за да ни е по-забавно! другото нещо е, че Тойота нямат сметка да лъжат и манипулират. Те никога не са имали фикс идея да продават най-много в света на всяка цена. Това го искат други, които не ги вълнува качеството, а далаверата, измамата и манипулацията. Едно е с качество да си 1, а друго с измама.
  • #7
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ти кого искаш да цитират за продажбите на Тойота? Аутобилд ли?Ха-ха-ха!
  • #6
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Разбира се че Тойота продава повече в третия свят. Хората в третия свят са бедни и не могат да си позволят компромиси с качеството на автомобила. Апропо, в щатите моделите на Тойота са по-скъпи от на Фолцваген и въпреки това пордават 5 пъти повече. Очевидно има защо.
  • #5
    21 rate up comment 15 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    ВАГонетки, каква стана тя? Пак се набълбукахте с пропаганда... Ей, ако бяхте шарани, щяха да ви ловят с бастуни. Тойота от много години повтаря че не я интересува първото място по продажби, а качеството на продукцията. Разбира се, качеството на продукцията я прави и лидер по продажби, но японците са достатъчно интелигентни да го разберат. Също така да не забравяме че Тойота сама е разработила всичките си брандове, докато автомобилния мършояд Фолксваген купува брандовете наготово.
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    ili до дошо ( преди 9 години )
    А пък Toyota продават повече в САЩ и страните от третия свят!