Екологичните коли са практични и удобни, но динамиката и удоволствието от шофирането не са силните им страни. Това твърдят редица потребителски изследвания, но днешното видео ги оборва. То представя хибридния Golf GTE в тест при ускорение от 0 до 100 км/час.

Golf GTE. Снимка: Volkswagen
Клипът на Automann-TV изпробва динамиката на хибридния plug-in автомобил в два режима - електрически и спортен.
Предназначеният за движение изцяло на електрическа енергия режим показва спринт от място от 100 км/час за малко над 10 сек, което е повече от прилично време.
Голямата изненада обаче е спортният режим GTE-Mode. При съчетанието на бензиновия и електрическия двигатели автомобилът достига 100 км/час след само 6,3 секунди - показател, достоен за хечбек със спортни претенции.
По-любопитното е, че това време детронира постижението на последното поколение Golf GTI. Този спортен модел достига 100 км/час за 6.5 секунди. Дори версията му GTI Performance е по-бавна, тъй като взима дисциплината за 6,4 сек.
Официалната информация на Volkswagen твърди, че Golf GTE ускорява от място до 100 км/час за 7,6 сек., или с 1,3 секунди по-бавно от постигнатия от Automann-TV резултат. От германската компания обаче не уточняват в какъв режим е записано това време.
Подробностите вижте във видеото
Volkswagen Golf GTE (GT Electric) представлява екологична версия на Golf GTI. Автомобилът използва хибридна система, чиито батерии могат да се зареждат в електрическата мрежа. Силовият агрегат съчетава 1.4-литров бензинов турбо-мотор с мощност 150 к.с., електродвигател с мощност 102 к.с., 6-степенна роботизирана трансмисия с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 8.8 кВт/ч. Общата мощност на системата е 204 к.с.
Максималната скорост на Golf GTE е 217 км/час, а само на електричество хибридът може да измине около 50 км. (в този режим максималната скорост е 130 км/ч). Разходът на гориво е 1.5 л/100 км.


7