IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Имиджът - основен проблем на електрическите коли

Проучване показва, че намалява процентът на хората, които биха купили такъв автомобил

Имиджът - основен проблем на електрическите коли

Шофьорите приемат електрическите автомобили като екологични, но единици ги намират спортни и забавни за шофиране, става ясно от проведено наскоро изследване на производителя на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental.
Имиджът - основен проблем на електрическите коли
Изображение: Continental

Проучването, пълните данни от което ще бъдат обявени на 29 януари, е представително за САЩ и Германия с допълнително изследване във Франция, Япония и Китай сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.

То показва, че мнозинството възприемат електрическите автомобили като щадящи околната среда (72%) и практични (67%), но представата според имиджови характеристики, които играят важна роля при взимането на решение за покупка, като удоволствие от шофирането (26%), атрактивен дизайн (26%) и спортен дух (23%), са ниски. В допълнение към по-високата цена от конвенционалните автомобили, този неблагоприятен имидж допринася за ниските очаквания на шофьорите за скорошно използване на такъв автомобил, сочи информацията.

В сравнение с проведеното през 2011 година проучване, значително по-малък брой шофьори във всички възрастови групи очакват да използват напълно електрически автомобил в средносрочен план – следващите четири до десет години.

Процентът на очакващите да използват електрически автомобил спада от 47 на 34 процента във възрастовата група от 16 до 30 години и от 46 на 35 процента във възрастовата група от 31 до 59 години. Неохотното отношение сред шофьорите над 60 годишна възраст, които харесват автомобили и имат висока покупателна способност се задържа на 40%. В същото време, има силно нарастване от нула до 20% през последните три години в броя на младите шофьори, които биха заменили автомобила си с електрически само ако няма автомобили с двигатели с вътрешно горене.

“След няколко години на бум, чистите електрически автомобили срещат репутационен проблем”, коментира резултатите от проучването Хосе Авила, член изпълнителния съвет на Continental и директор на подразделението за задвижващи системи.

Въпреки това експертът е убеден, че имиджа на електрическите автомобили ще се подобри. Според него основна роля за това ще изиграят хибридите, които предлагат комбинацията от модерни двигатели с вътрешно горене и електрически мотори.

“Повишаващата се хибридизация ще очертае пътя пред електрическата мобилност. Тази технология позволява разумно съотношение между разходи и ползи и дава на водачите възможност за първи допир с електрическата мобилност. Шофьорите имат възможността да преминават част от пътя само на електрическа енергия и да усетят колко забавно е да бъдат управлявани тези автомобили.”, пояснява той.

0 от 500
  • #14
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Auto ( преди 10 години )
    Това, че ГЕРМАНСКИТЕ електрически коли не предизвикват емоция защото никакви ги няма е един аспект от въпроса! Тесла П85Д набира като изтребител, и те лепи на седлаката както разните му там АМГ, М пауър и тунинговани Аудита не могат! Така че Континентал да си го заврат това проучване, там където слънцето не ги огрява!
  • #13
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хубаво цените на батериите ги даваш в долари, но в Европа защо ли си мисля че ще са далеч от тези пари. На вторичния пазар, когато трябва да прибавиш 5к за батерии си представям какъв ще са хит...
  • #12
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Проблемът не е в нищо друго, а в неудобството по зареждането, липсата на станции и малкият пробег. ако капацитета на батериите бе по-голям и имаше достатъчно зарядни станции, както и индуктивно/безконтактно зареждане, докато се движиш, нещата щяха да са по-различни. Все пак на там отиваме и лека-полека добрият стар ДВГ си отива от автомобилната индустрия. До 10-15 г. това ще е факт.
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Предполагам, че липсата на *** при електрическите коли се дължи най-вече на компромисите, които се правят с външния им вид за по-добра аеродинамика. Защото не мога да си представя, че някой би предпочел динамиката на ДВГ пред тази на електромотора.Проучването е било за имидж, така че едва ли са събирали мнения за пробега и живота на батерии и др. Масовката гледа външния вид. Нали за това в момента пазарът е препълен с псевдо СУВ-та. Важно е как изглежда :-)
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    браво,бе! ( преди 10 години )
    "Ти ми дай една Тесла"Ами купи си една Тесла!
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тесла ще излезе на печалба чак през 2020г. При тези цени на горивата, ел колите излизат много скъпо на клиентите.
  • #8
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Теслите може да се изкупуват като топъл хляб, но едва ли продажбите стигат и 5-6000 бройки годишно и то вероятно 90% от тях са само в САЩ. Което е нищожно. на фона на Пазар от вероятно 70-80 милиона продажби на коли годишно.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ти ми дай една Тесла пък ми говори за имидж и за "***" Теслите се изкупуват, като топъл хляб, а скоро, като направят в европа и станции за зареждане ще натиснат още по-здраво.
  • #6
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Има и нещо много важно, цената на тези коли втора ръка и търсенето им. Щото като остарее и след 5-6г искаш да я продадеш, може да си остане вечно твоя, или да я дадеш без пари. Та кое каква гаранция има е все тая, че както и да го смяташ по евтино няма да ти излезне.
  • #5
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ся разбраха ли оризарите що Германците ги боли фара?? Произвеждат каквото се търси, пък в какво било бъдещето, техники мехники има време. Когато решат могат да произведат и високотехнологична кола, но да има кои да я купи. В Сащ всеки иска V8-мак а не някъв малолитражен сандък. Бизнесмените без тия в сектора на високите технологии също предпочитат мощни бензинови или дизелови коли а не няква електричка. Та превъзбудените оризопоклоници да си плюят колкото искат, настоящето е такова.