IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault подготвя дизелов мотор с два цилиндра

Двутактовият агрегат е с обем 0.7 литра и претендира да е най-лекият на пазара

Renault подготвя дизелов мотор с два цилиндра

Компанията Renault организира специално мероприятие за представители на пресата във Франция, на което демонстрира най-новите си разработки. Едно от изненадите се оказа представянето на нов компактен дизелов мотор от семейството POWERFUL, който вероятно скоро ще се появи под капака на малолитражките на производителя.
Renault подготвя дизелов мотор с два цилиндра
Моторът е с два цилиндра, което е доста необичайно за дизелови агрегати. На всичко отгоре той е и двутактов – технологията, която почти не се използва при автомобили в момента. Renault обаче има подобен двигател, предназначен за морски съдове. От компанията са категорични, че към момента въпреки по-високия коефициент на полезно действие в сравнение с 4-цилиндровите дизели, никой не е успял да пусне подобен двигател за леки коли в серийно производство.

Обемът на представения от Renault мотор е 730 куби. см, а теглото му е едва 40 кг., което го прави най-лекия дизелов агрегат на пазара. Най-близкия му съперник в това отнощение е 4-тактовият двигател от предишното поколение на Smart ForTwo, който е с 3 цилиндъра и има работен обем от 0.8 литра.

Новият двутактов дизел на французите ще предлага мощност между 48 и 68 к.с., като ще развива до 145 Нм въртящ момент. За достигането на подобна мощност помагат турбината и механичния компресор, с които е оборудван. До момента двигателят е само прототип, но в Renault са убедени, че съвсем скоро ще могат да предложат и серийна версия. В разработката на агрегата помагат специалисти от Испания и Чехия, а инвестицията е на Европейския съюз.

Снимка: Renault

 

 

0 от 500
  • #11
    16 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    и в добавка - за мен идеала е V6 двутактов. 6-цил. в един ред е идеален баланс - за 4-тактовите мотори. за 2-тактовите 3цил в един ред са също толкова идеално балансирани. т.е. двутактов V6 е балансиран като V12. една такава дизеларка при ефективно пълнене от само 1 бар ще направи 800 нютона и 400кс при под 4000об.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    предполагам, че при бензиновите тая работа ще стане трудно - мисля че трудно ще се постигнат високи обороти при двутактов мотор с клапани - защото няма да успеят толкова бързо да го продухат... ако има клапани де.
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    аз пък одавна чакам някой да пусне двутактов мотор. и то с клапани - което е съвсем различно от двигател на вартбург. тук не пише, но предполагам че този е с капани.
  • #8
    36 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Консуматив са двигателите на ФВ...
  • #7
    1 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Консуматив
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    двутактови дизели до колкото знам се слагат само на разни трактори и то май не много новиедин познат който работи в сервиз за строителна техника беше запалил с теглене такъв двигател да върти на обратно
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Dvutaktov dizel?Javno sym dale4 ot tehnologijatapp. izvinete za majmunicata
  • #4
    19 rate up comment 6 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    Интересно как са решили проблема с големите вибрациии тракане, които едина такава 2-цилиндрова нафтова печка ще генерира?
  • #3
    36 rate up comment 3 rate down comment
    Automotive ( преди 10 години )
    Евалата. Наскоро се чудих някой производител няма ли да се насочи към двутактовите двигатели. Имат много довър потенциал за ефективност, но контролът на емисийте е супер сложен.
  • #2
    59 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Браво! Иновация, може и да не е издръжлив и да не стига до 500000 км, но все пак няма да гори нищо.Я сега кажете кои са иновациите от ВАГ и ауди. Аз се сещам за някои - подкупи, ***, колене на прасета и правене на колбаси и кетчуп + най новите коледни лампички.