IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата водородна кола на Honda

Моделът ще бъде на пазара след по-малко от две години

Новата водородна кола на Honda

Японската компания Honda представи нов модел с горивни клетки. Това е концепцията FCV, която ще се превърне в сериен модел и ще стъпи на пазарите през март 2016 г.
Новата водородна кола на Honda
Новият автомобил представлява усъвършенствана версия на концепцията FCEV, показана през миналата година в Лос Анджелис. Тя разполага с по-малък резервоар за водород, който обаче съхранява горивото под по-високо налягане. Мощността на двигателя също е увеличена до над 136 к.с., а общото представяне на колата - динамика и разход на гориво, е подобрено с около 60%, сочи информацията от Honda.

Благодарение на оптимизациите, новата Honda FCV може да измине с пълнен резервоар около 700 км. Самото зареждане с водород трае едва 3 минути, или колкото при автомобилите с конвенционални двигатели. Агрегатът на Honda FCV се захранва от електричество, получено от химическа реакция между кислород и водород. Единственият отпаден продукт, който се отделя при тази реакция, е вода.

Интересна новост при водородната кола е възможността тя да работи като генератор на електроенергия, което може да бъде използвано, например, при природни бедствия.

Припомняме, че Honda предлага сериен автомобил с горивни клетки още от 2007 година. Той носи името FCX Clarity, разполага с мощност от 134 к.с. и предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за около 10 секунди. Максималната скорост на автомобила е 160 км/ч, като с едно зареждане той може да измине 570 км.

Друга японска компания - Toyota, също показа сериен водороден модел, който ще бъде на пазарите през пролетта на 2015 г. 

Снимки: Honda

Тагове: honda fcv
0 от 500
  • #20
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Браво! ( преди 10 години )
    Ама е глух клон тва. Как съхраняваш водород при -252 градуса или на 700 атмосфери - подробности... И колко милиона е една такава станция, за разлика от 3-фазна на ток за стотинки. И В ПЪТИ по-малко ток иска да се зареди директно, отколкото да се прави водород - едно излишно движение е :D Тя сега моята Tesla 500 ги минава ако карам с 90-100 без проблем и на supercharger-а се пълни за половин час.Гледайте и "The revenge of the electric car" - продължението на "Who killed the electric car"
  • #19
    34 rate up comment 9 rate down comment
    Ганчовец ( преди 10 години )
    Това изглежда далеч по-добре от дизайнерското недоразумение на Тойота.
  • #18
    33 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тва няма ли да гърми като бомба при катастрофа?
  • #17
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Who Cares ( преди 10 години )
    V momenta nito edna FCV ne se prodava, a se dava pod naem (neshto kato leasing). Petrolnite firmi chrez tehnite lobita veche provaliha elektromobilite, da vidim tozi pyt kakvo shte stane.
  • #16
    32 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    До момента има около макс 200 продадени такива хонди, т.е. по-малко от пилотна бройка за сериозна фирма
  • #15
    32 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    It is reported in 2009 that hydrogen made from natural gas cost about $5 to $10 per kilogram in California. Дори и при двойно по-добра ефективност пак ще е от 2 до 3 пъти по скъпо от метан съответно и по-замърсяващо
  • #14
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Who Cares ( преди 10 години )
    Honda FCV Clarity se predlagashe samo pod name v Los Angeles pone ot 2003 godina. Razbiram, che ia bili spriali. Elektricheskite avtomobili sa naokolo pone ot 20 godini, no... kazva li ti niakoi - gledaite filma "Who Killed the Electric Car" - mozhe da si naprvite niakoi izvodi.
  • #13
    33 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Доста бензиностанции знам в България, трябва да не си излизал никога от селската колиба, за да питаш за зарядни сханции за бензин. Все едно да напишеш, че в България никога нямало да ядът хляб, защото нямало магазини където да продават хляб.
  • #12
    42 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най.малкото можеш да си я заредиш от всеки чувал с въглища а и въглищата ще са много по-лесни за копане.
  • #11
    44 rate up comment 11 rate down comment
    преди 100 години... ( преди 10 години )
    То ва са пиар новини. Бензиновите коли изобщо няма да станат масови в близкото бъдеще. По няколко причини, няма зарядни станции опасено и скъпо производство а бензинът е и още по опасен за съхранение и транспортиране. Продават се от няколко години бензинови коли, но в нищожни бройки. Колко станции знаете за зареждане на бензин у нас? Дали в цяла Европа има повече от 100-200 такива станции? Или дори да ги сложим 1000 пак ще е нищо. Виж парните коли са по-голямо бъдеще. Най.малкото можеш да си я з