fallback

Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното

Несъответствието ни ощетява със средно по 450 евро за година, сочи проучване

Автомобилите по пътищата на Европа отделят с около 38% повече вредни СО2 емисии от обещаното, съобщава Bloomberg, цитирайки проучване, обхващащо 2013 година. Тъй като вредните емисии са обвързани с потреблението на гориво, това несъответствие между официалните характеристики на автомобилите и реалните стойности ощетява както потребителите, така и околната среда. Разликата между официалните данни и реалността става все по-голяма. Снимка: Ройтерс По-високите вредни емисии и респективно по-високото потребление на гориво са ощетили собствениците на автомобили със средно по 450 евро през 2013 година, сочи докладът на Международния съвет за чист транспорт (ICCT). "Има голямо разминаване между лабораторните резултати на даден автомобил и това, което той демонстрира на пътя", се казва в информацията. Причините за това са няколко - трудните за постигане цели, лошо дефинираните стандарти, както и недостатъчно ефективните технологии. Разминаването между официалните данни за даден автомобил и реалните му показатели не е нещо ново. През 2001 година обаче разликата е била едва 8%, отново в ущърб на клиента и околната среда. "Увеличаващото се несъответствие не само бърка в джоба на потребителя, но и усложнява до голяма степен въвеждането на по-строгите изисквания. През последните 10 години екологичните стандарти ставаха все по-строги, но както изглежда спазването им е било най-вече на хартия", твърдят експертите. Припомняме, че от 2021 г. в Европа ще влязат в сила още по-строги стандарти. Те предвиждат продаваните от дадена компания автомобили да имат средни нива на CO2 от не повече от 95 г/км. В момента показателят е около 130 г/км.Още по темата:Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на горивоВодещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

Тагове:
fallback
  • #30
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Германия отложи гласуването на новите правила за вредни емисииАвтопроизводители обявиха, че планираните ограничения ще създадат неконглокентна среда
  • #29
    XXXXXX ( преди 9 години )
    Къде са всичките коментари ?????
  • #28
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това всеки шофьор си го знае, въпросът е европейската комисия защо си затваря очите?
  • #27
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Америка системата за измерване на октана е различна. Тук е RON, a там AKI. Но като се приравнят - октановите числа са еднакви.
  • #26
    M50B20 ( преди 9 години )
    А в *** с 50% заради УЛТРА качествените горива и лъжливите бензиностанции.
  • #25
    Анонимен ( преди 9 години )
    как ще се продават те американците под 2.0 двигател на признават отделно че предвид споменатите специфики на бензина те ще са доста анемични
  • #24
    GTE ( преди 9 години )
    Така е за САЩ, там колите не са форсирани, двигателите са с по-голяма кубатура, бензините са с по-ниски октани. Много коли внасяни от САЩ, трябва да слагат аванс процесори, за да се променя малкия ъгъл на предварени, който за горивата в Европа е кофти. Мазда 3 1.5 или Тойота Корола 1.3 и 1.6 в САЩ не се предлага :)
  • #23
    L. ( преди 9 години )
    Едно нещо, в което рукснаците са по-напред от европейците. По ГОСТ автомобилът се изпробва в реални условия (на трасе), а по DIN - на стенд.
  • #22
    до Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    В САЩ бензина е с по-ниско октаново число, нормално е да харчат колите повече. Иначе от огромно значение е настройката на колата - *** на газта, какви гуми се ползват - еко гумите смалят 5-10%, ама са камък, а ние караме аджамиюската, с квито гуми има, на "рошавия асфалт", надморската височина също е огромен фактор. Та, който кара бавно-бавно има шанс на доближи заводските данни, редовно ми се случва да ми е разхода по показатели, ама карам ли малко по-бързо работата е ясна :)
  • #21
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тестват разхода на колите на стенд,за да имат еднакви условия за всички.Нали се сещате,че при ралични температури,влажност,вятър,пътна настилка,натовареност на движението,различни шофьори разхода на гориво ще бъде всеки път различен.Дори един и същ шофьор на една и съща кола на един и същ маршрут днес ще има един разход,а утре ще бъде друг.Така,че това смятам е причината.Според мен трябва да се правят реални тестове на 3 коли примерно от 3-*** шофьори,да изгорят по един резервоар и да смятат.
fallback
Последни