fallback

С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.

Тествахме модификацията TGI BlueMotion на седмото поколение на хечбека

Последното поколение на Volkswagen Golf продължи традициите на своите предшественици и се нареди на първо място по продажби в Европа. Не е тайна, че инженерите от компанията от Волфсбург вече работят върху следващата - осма, генерация на модела. Едновременно с това обаче се развива и настоящото поколение на Golf, което вече се предлага и в още една нова модификация - TGI BlueMotion. Тя работи на природен газ (метан или CNG) и бензин. Имахме възможността да я тестваме и да проверим дали наистина е толкова икономична, колкото се опитват да ни убедят.На външен вид различията между метановия Golf и стандартната версия са минимални. Новата модификация има надписи TGI и BlueMotion, разположени на решетката на радиатора и отзад. Те трябва да ви подскажат, че става дума за автомобил на метан, каквито Volkswagen от няколко години предлага. Още преди Golf VII да се появи, компанията създаде подобна версия на седмото поколение на Passat, както и на добре познатото от такситата Caddy. Преди година излезе и метанов Up!, който направи германският миниавтомобил още по-привлекателен за търсачите на максимално ниски разходи за гориво.Що се касае до интериора на TGI, и той е същият като при обикновената версия на модела. В първия момент дори трудно можете да разберете, че се качвате на кола, задвижвана от метан, тъй като няма превключвател, с който да преминавате от природен газ на бензин (или обратното). Разликите са в приборите пред шофьора, като под оборотомера е поставен аналогов уред, показващ нивото на метана в бутилките. Разбира се, има и такъв за количеството бензин в резервоара, като той се намира под скоростомера.Всичко останало си е като при добре познатият Golf VII. Поставянето на бутилките за метан не се е отразило на големината на багажника, тъй като те заемат мястото на резервната гума. Такава липсва, така че трябва да внимавате, особено ако ви се налага да преминавате през лоши пътища, каквито, за съжаление, все още изобилстват по нашите географски ширини.Разликата между този автомобил и стандартният модел на пътя няма. Хечбекът се задвижва от 1.4-литров двигател TSI, развиващ мощност от 110 к.с. Както стана дума, той работи и на природен газ, и на бензин. И отговаря на стандарта Euro 6. След запалването му той работи на бензин, но преминава на метан, без водачът изобщо да разбере кога се случва това. Решението се взима от електрониката, която сама прехвърля от едното гориво на другото.Същото упражнение се повтаря и когато метанът в бутилките приключи и колата премине на бензин. Всъщност идеята на Volkswagen Golf TGI e да бъде екологичен (вредните емисии при този модел са 94 г/км) и икономичен, и затова CNG е приоритет. Тоест не можете да карате на бензин, докато има метан в бутилките. А той стига за пробег около 350-380 км в зависимост от скоростта, с която се придвижвате. Мотото на тази модификация е "6 лв. на 100 км", което е напълно оправдано в случая. Ако обаче метанът ви свърши някъде, където няма станция за зареждане, притесненията са напълно излишни - машината разполага със стандартен резервоар, побиращ 55 литра. Това ви гарантира, че с пълни метанови бутилки и зареден догоре бензинов резервоар автомобилът може да измине около 1300 км, което е едно доста добро постижение. Постигнатият при движение по магистрала от нас разход беше 4.1 кг метан на 100 км. След като двигателят премина на бензин, компютърът отчете 5.8 л/100 км.Любопитното е, че при движение на метан двигателят няма никакви проблеми с поддържането на висока скорост, ускоряването и изпреварването. Тежките метанови бутилки не влияят по никакъв начин на поведението на хечбека на пътя. Когато природният газ свърши, сякаш се усеща (или поне така ни се стори на нас), че колата започва да върви повече само на бензин, но това може и да си е лично наше внушение.Като цяло метановият Golf VII може да бъде много полезен на хората, които използват автомобила си всекидневно. Особено в градски условия, тъй като там има и повече възможности за зареждане на метан. Както и да го сметнеш 6 лв. на 100 км е далеч по-евтино от стандартната лека кола с двигател с вътрешно горене. За да постигне нещо подобно, тя трябва да харчи около 2.5 л/100 км при градски условия, което поне засега изглежда непостижимо.Що се касае до цените на автомобила, те стартират 40 205 лв с ДДС. Вярно - доста по-скъпо от стандартния Golf VII, но пък разликите в цените на горивото бързо могат да наклонят везните в полза на метановата версия. Особено при тези, които навъртат доста километри всекидневно.Снимки: Automedia.bg 

fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    "6 ЛВ на 100 км(пиша го за слепия под мен)"А пък Аутомедия са го написали за теб, стига да можеш да четеш:"След като двигателят премина на бензин, компютърът отчете 5.8 л/100 км."
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе Дошо,. Ха ха ха хаааа Ей много си смешен човече ха ха . То няма такъв модел на ФВ Кади 102к.с. фабрично на метан бе ха ха. Фабричните на метан са 109к.с. така, че точка по въпроса. Другия път като лъжеш и решиш да се правиш на някой друг, поне проверявай моделите какви са. Че с тая една гънка, винаги се издаваш. Пълна нула, ЗЕРО! По абсолютно всяка тема. Сега бегай да си фантазираш колко масло вероятно ще ти харчи новото А8 което още не си виждал, но пък като мижаш с очи му виждаш и разход и т.н. ха ха ха ха а аааааа.
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Хех, Голф с 94гр/100 км СО2 бил по-икономичен от 5-годишен Приус с 89гр/100 км СО2 според кухавата ***. В паралелната реалност в която ВАГ са добър производител и имат фенчета явно всичко останало съще е сбъркано. Апоропо, Аурис, хибрида от класа на Голф е с 84гр/100км СО2.
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    ХА ха доливал 2 литра масло. Дошо ти сега на бакшиш на Кади ли се правиш ха ха. Дошо другия път като се правиш на бакшиш с метаново Кади *** и питай някой Бакшиш колко коня е ха ха ха. Кадито на метан е 109к.с. а не 102к.с. има 1.6 TDI със 102 к.с. Също така има бензиново 1.6 със 102к.с. ама стария модел от преди повече от 10г. и не е на метан. Ама Дошо кога ли е знаел нещо. Пълна нула по всяка тема. Не става Дошо винаги си толкова плитък с едната гънка, че сам се издаваш. Ха ха ха ха никога не съм виждал толкова лишен от акъл човек като теб ха ха ха. Един път бе, ама един път ей така на късмет не уцели бе ха ха хаааа. Че и легенти как имал Хюндай Ацент ха ха хаа.. ох ще ми се пукне смешката ха ха ха.. Леле пък като се сетя че се правеше на човек с Приус и обясняваше от първо лице, колко малко ти харчел, че и снимки публикува, а на тях пише, че са копирани от Форум Тойота ха ха хааа. Един път пък беше копирал снимки на кола от мобилето и я представяше като твоя и пак те хванаха ха ха ха. Ти си уникум. Вземи си купи един трабант, та поне да видиш какво е да имаш и да караш кола. Че с чужди снимки и измислени истории не става.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Следващият иновативен модел ще бъде на ***..., опппаааа амма те и сега бълват сажди като парни локомотиви
  • #10
    apostol ( преди 10 години )
    4.1 kg ne e rawno na 5.8l benzin Маи 1 кг метан е 6 л
  • #9
    Аз ( преди 10 години )
    Къде е тоя метан под 1.50лв/кг? Масово е около 1.80 и нагоре...
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че ти малко масло наливаш, кво са два литра..., я питай форумните разбирачи техните гоуфове колко лапат и къв го лапат
  • #7
    nikito_blend ( преди 10 години )
    Това че размера на резервоара не е засегнат е много добре обаче липса на резервна гума не е добре. Винаги може да се сложи една малка да се търкаля из багажника. Като цяло добро предложение и по високата цена ще се избие с повечко каране.
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    6 ЛВ на 100 км(пиша го за слепия под мен)
fallback
Последни