fallback

С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.

Тествахме модификацията TGI BlueMotion на седмото поколение на хечбека

Последното поколение на Volkswagen Golf продължи традициите на своите предшественици и се нареди на първо място по продажби в Европа. Не е тайна, че инженерите от компанията от Волфсбург вече работят върху следващата - осма, генерация на модела. Едновременно с това обаче се развива и настоящото поколение на Golf, което вече се предлага и в още една нова модификация - TGI BlueMotion. Тя работи на природен газ (метан или CNG) и бензин. Имахме възможността да я тестваме и да проверим дали наистина е толкова икономична, колкото се опитват да ни убедят.На външен вид различията между метановия Golf и стандартната версия са минимални. Новата модификация има надписи TGI и BlueMotion, разположени на решетката на радиатора и отзад. Те трябва да ви подскажат, че става дума за автомобил на метан, каквито Volkswagen от няколко години предлага. Още преди Golf VII да се появи, компанията създаде подобна версия на седмото поколение на Passat, както и на добре познатото от такситата Caddy. Преди година излезе и метанов Up!, който направи германският миниавтомобил още по-привлекателен за търсачите на максимално ниски разходи за гориво.Що се касае до интериора на TGI, и той е същият като при обикновената версия на модела. В първия момент дори трудно можете да разберете, че се качвате на кола, задвижвана от метан, тъй като няма превключвател, с който да преминавате от природен газ на бензин (или обратното). Разликите са в приборите пред шофьора, като под оборотомера е поставен аналогов уред, показващ нивото на метана в бутилките. Разбира се, има и такъв за количеството бензин в резервоара, като той се намира под скоростомера.Всичко останало си е като при добре познатият Golf VII. Поставянето на бутилките за метан не се е отразило на големината на багажника, тъй като те заемат мястото на резервната гума. Такава липсва, така че трябва да внимавате, особено ако ви се налага да преминавате през лоши пътища, каквито, за съжаление, все още изобилстват по нашите географски ширини.Разликата между този автомобил и стандартният модел на пътя няма. Хечбекът се задвижва от 1.4-литров двигател TSI, развиващ мощност от 110 к.с. Както стана дума, той работи и на природен газ, и на бензин. И отговаря на стандарта Euro 6. След запалването му той работи на бензин, но преминава на метан, без водачът изобщо да разбере кога се случва това. Решението се взима от електрониката, която сама прехвърля от едното гориво на другото.Същото упражнение се повтаря и когато метанът в бутилките приключи и колата премине на бензин. Всъщност идеята на Volkswagen Golf TGI e да бъде екологичен (вредните емисии при този модел са 94 г/км) и икономичен, и затова CNG е приоритет. Тоест не можете да карате на бензин, докато има метан в бутилките. А той стига за пробег около 350-380 км в зависимост от скоростта, с която се придвижвате. Мотото на тази модификация е "6 лв. на 100 км", което е напълно оправдано в случая. Ако обаче метанът ви свърши някъде, където няма станция за зареждане, притесненията са напълно излишни - машината разполага със стандартен резервоар, побиращ 55 литра. Това ви гарантира, че с пълни метанови бутилки и зареден догоре бензинов резервоар автомобилът може да измине около 1300 км, което е едно доста добро постижение. Постигнатият при движение по магистрала от нас разход беше 4.1 кг метан на 100 км. След като двигателят премина на бензин, компютърът отчете 5.8 л/100 км.Любопитното е, че при движение на метан двигателят няма никакви проблеми с поддържането на висока скорост, ускоряването и изпреварването. Тежките метанови бутилки не влияят по никакъв начин на поведението на хечбека на пътя. Когато природният газ свърши, сякаш се усеща (или поне така ни се стори на нас), че колата започва да върви повече само на бензин, но това може и да си е лично наше внушение.Като цяло метановият Golf VII може да бъде много полезен на хората, които използват автомобила си всекидневно. Особено в градски условия, тъй като там има и повече възможности за зареждане на метан. Както и да го сметнеш 6 лв. на 100 км е далеч по-евтино от стандартната лека кола с двигател с вътрешно горене. За да постигне нещо подобно, тя трябва да харчи около 2.5 л/100 км при градски условия, което поне засега изглежда непостижимо.Що се касае до цените на автомобила, те стартират 40 205 лв с ДДС. Вярно - доста по-скъпо от стандартния Golf VII, но пък разликите в цените на горивото бързо могат да наклонят везните в полза на метановата версия. Особено при тези, които навъртат доста километри всекидневно.Снимки: Automedia.bg 

fallback
  • #45
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Аз на моето Рено 19 имам 30 литрова бутилка пропан-бутан, 10 кила метан 50 литра бензин и 30 литра нафта. Минавам около 2000 километра с 1 зареждане. Като свърат всчики, минавам на буксир- возя тъщата в багажника и тя слиза да бута.
  • #44
    prodigy89 ( преди 7 години )
    Аз минавам 430км с 16лв .ситроен ксара 1,4 метан фабрична
  • #43
    метан ( преди 8 години )
    Тук ще напиша и аз две три думички за метана. Имам опел зафира с фабричен метан. Той винаги пали на метан не минава и един километър на бензин. Друго нещо каква е разликата между двигател правен да работи на метан. Разликата е в клапаните подсилени са. Има по-висока температура там. Някой беше казал гаражна метанова харчи по-малко да така е , но ще върви на 50% по-малко от фабричната.Друго далавера, не е далавера метана не е петролен продукт, колкото и да сме еколози самолетите летят само на
  • #42
    до sorry ( преди 9 години )
    Ама хората не са уточнили колко човека са бутали колата :)
  • #41
    Анонимен ( преди 9 години )
    Голям успех няма що! ПРеди доста години бях луднал по метана и затърсих ефтин автомобил на метан с максимален пробег на метан. Закупих за 2000 лв Фауве Голф 1.4 моно инж. с монтирана в Италия обикновенна метанова уредба с 95 литра бутилка която побира около 14 кг. метан. Пробегът на метан с норомално каране в ограниченията бе 380 км. пълнеше се за под 20 лв. Малко след Карнобат метана свършваше и до Бургас карах на бензин разхода сумарно беше около 25 лв. разлика е 22 години инженерен прогрес!
  • #40
    sorry ( преди 9 години )
    Бих повярвал на А-медията при положение.Голф-а без бутилките е към 1400 кг.Заредени бутилки газ-метан бензин,колко-1600-1700 кг.Така с пасажери и багаж 2100-2200 кг.От Пловдив до Бургас е точно толкова-20-лв.
  • #39
    баро ( преди 9 години )
    На мен пътят до морето пък ми излиза без пари.Живея на 1км.от плажа.
  • #38
    АТИЛА ( преди 9 години )
    Всички руски обекти върху окупирана Българска територия на Дунав, Волга, Киев и Кавказ трябва да бъдат и ще бъдат предмет на ДИВЕРСИЯ.Склавяните и Юдохазарите са ТОР за Земите Български Арийски.Цялата земя от Москва до Казахстан,от Киев до Атина и от Солун до Будапеща е Българска.
  • #37
    Анонимен ( преди 9 години )
    Истината има много лица, зависи от гледната точка. Някой тука се обидиха че джипа ми Нисана Патрул харчи 35 на сто бензин, други го избиха лигаво на екология. Абе цирк. Пичове, тука дето живея банзина е 30 стотинки на литър. Вместо да плюете мен плюйте по тея дето са ви го качили до 2.60
  • #36
    фолк с ваген ( преди 9 години )
    вагените не лъжат! Наистина се ходи до морето за 20 лева с голф 7! Оставяш бракмата в сервиза да и сменят двигателя и скоростната, мяташ се на влака и те ти булка спасовден - до морето за 20 лева с намалението от пенсионерската карта дето я дават бонус с голфа!
fallback
Последни