IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво

Новата система ще причини главоболия на европейските автопроизводители, твърдят анализатори

Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво

Европейските производители на автомобили, повечето от които все още не са преодолели напълно последствията от финансовата криза, съвсем скоро ще трябва да се изправят пред ново предизвикателство. То е свързано с покриването на новите екологични стандарти за Стария континент, съобщава Automotive News Еurope. Още от 2017 г. трябва да бъде въведен нов метод за измерване на разхода на гориво и отделяните в атмосферата вредни емисии, който ще принуди компаниите да създават още по-екологични, но и по-скъпи за потребителите коли.
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво
Новият метод дава по-точни данни за разхода на гориво на колите. Снимка: Ройтерс

В момента разходът на гориво и екологичността на новите автомобили в Европа се измерва по метода NEDC (New European Driving Cycle). Той е въведен още през 70-те години на миналия век, като в началото измерва единствено емисиите на азотни окиси NOx, а на по-късен етап са добавени потреблението на гориво и CO2 емисиите. Методът е остарял и неточен, което вероятно ще наложи налагането на нова система още през 2017 г. Тя се нарича WLTP (World Light Vehicle Test Procedure), като големите автомобилни компании се опитват да отложат въвеждането й за 2020 г.

"Методът NEDC е крайно неточен - коментират пред Automotive News Еurope анализатори от Exane BNP Paribas. - В някои случаи измерените по този метод разход и СО2 емисии са с 20-30% по-ниски от реалните".

Новият метод е далеч по-точен, което означава, че измерваните чрез него нови автомобили ще демонстрират по-висок разход на гориво и съответно по-високи нива на вредни емисии.

Към 2021 г. произвежданите от дадена компания автомобили ще трябва да имат средни нива на CO2 от 95 г/км. В момента показателят е около 130 г/км. Някои от компаниите са добре подготвени и ще успят да покрият европейските изисквания, докато други закъсняват и ветряно няма да бъдат готови, показа проведено наскоро проучване на организацията Transport & Environment. То обаче е базирано на данни, калкулирани по метода NEDC, а не чрез системата WLTP.

"Компаниите се подготвят, базирайки се на метода NEDC. Ако новият и по-строг метод на измерване WLTP бъде въведен през 2017 г., то всички сметки ще трябва да се правят наново -  коментират от Transport & Environment. - Новият метод може да увеличи показателите за СО2 с до 30 %, което вероятно ще направи постигането на стандартите непосилна задача за някои от производителите."

За да успеят да влязат в рамката на новите изисквания производителите ще трябва да правят все по-екологични коли. А това ще се отрази и на цената им. Според изчисленията на Exane BNP Paribas необходимите нововъведения в колите ще увеличат цената им средно с около 800 - 1000 евро. А това, оказва се, не е малко.

"Заради ниските нива на продажби компаниите в Европа се борят за всеки клиент. За да успеят, те намаляват драстично цените, като в някои случаи печалбата им от един автомобил е не повече от 500 евро", твърдят от Exane BNP Paribas.

Според изчисленията на анализаторите новата мярка ще причини най-големи главоболия на френските и италиански автомобилни компании. "Съсредоточените на пазара в Европа производители ще усетят най-силно негативите от новия метод. Печеливши сред тях обаче няма да има", категорични са от Exane BNP Paribas.

Все пак има и положителни страни. От една страна клиентите ще разполагат с по-точни данни за екологичността и потреблението на гориво, а от друга броят на екологичните хибридни и електрически коли ще се увеличи. Дивиденти ще извлекат и компаниите, които произвеждат компоненти за намаляване разхода на горивото - производители на електроника, на гуми с ниско съпротивление при търкаляне и др.

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Анонимен, да беше прочел цялата статия:"Според изчисленията на анализаторите новата мярка ще причини най-големи главоболия на френските и италиански автомобилни компании. "
  • #6
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Новата система ще причини главоболия на европейските автопроизводители,"--------------------------------------------Защо се крият зад европейските а не си го кажат направо че става въпрос за немските.Всички останали ще покрият нормите само пърдящите Хансове ще имат главоболие.Добре че са Китай все още да им купуват тракалниците...
  • #5
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Мабко е лицемерно да извиваш ръцете на автомобилните производители, вместо да наложиш реципрочни мерки срещу, големите замърсители в индустриата,Заводи,ТЕЦове.... Вероятно защото имат лобита. Големите индустриалци слагат и свалят от власт. Така, че те не трябва да се закачат. За това е голямата простотия. Един Китай, замълсява половин Азия, те тръгнали в Европа да налагат изисквания. Все едно земята не се върти и китайското замърсяване изобщо няма да стигне до нас. Първо рибата а после тигана.
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    ОТ НАС ( преди 9 години )
    ПАРИ ИСКАТ ***....НЕ СЕ НАЯДОХА
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Борис ( преди 9 години )
    Спокойно, ще се справят с ограниченията :D. Просто колите ще станат по 30-40 коня, а по-мощните ще са електрически ... ще изкарват по 50км, а след това по 10-20 часа зареждане (на всеки 2 години и акумулатори за по 15-30 хиляди) и така ... радвайте се!(иронично го казвам)За Макларън, Ферари, Бугати и други подобни, разбира се проблеми няма да има.
  • #2
    17 rate up comment 1 rate down comment
    pow ( преди 9 години )
    Zonda, McLaren и т.н. не ги засяга това, защото са независими производители, които имат продукция по-малка от 10000коли годишно. Ferrari е част от Fiat, а закона позволява групиране на автомобилни компании, та Ferrari ще са в група с Фиат.
  • #1
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    2025г.допустими вредни емисии-50гр. 2030г.-20гр. 2035г.-0гр. Абе не разбрахте ли бе не трябва да има автомобили на гориво!След 2035г. колите само но слънчеви батерии или платна ако има вятър. Тъй като емисиите са средни, не знам как Ферари,Зонда и Макларън ще оцелеят? БМВ,Мерцедес и Ауди ще пробутат по един електрически или малолитражен, хибриден модел с ниски емисии, което ще им позволи да не се притесняват за високите емисии на автомобилите си с над 500-600к.с.но ферари не продава малолитражки