fallback

Безопасни ли са блъсканите коли?

Вижте нагледно какви опасности крие покупката на употребяван автомобил

Закупуването на автомобил втора ръка винаги крие рискове. Обикновено хората се притесняват най-вече от проблеми с двигателя, трансмисията или други скъпи за отремонтиране агрегати. Има обаче далеч по-страшни неща, които не просто ще ви оставят на пътя с повреден автомобил. Те могат да костват живота ви. Именно на тези проблеми обръща внимание кампанията „Спаси живота си на пътя – осигури надеждност на своя автомобил“, която организира Порше БГ със съдействието на независимия германски институт KTI. Безопасни ли са блъсканите коли?Колата, която след ПТП е била ремонтирана с най-новите технологии и отново подложена на страничен удар Целта на кампанията е да провокира вниманието на българската общественост за предприемане на превантивни мерки с оглед предотвратяване загуба на човешки живот в резултат на автомобилни инциденти на пътя. За целта организаторите показаха нагледно какви рискове крие един непрофесионално направен ремонт по автомобила. В демонстрацията участваха два напълно еднакви автомобила Volkswagen Passat В6. И двете коли са подложени на краш тест, след което са ремонтирани. Единият е възстановен с най-новите технологии в оторизиран сервиз, а другият - с помощта на технологии, с каквито разполагат повечето малки сервизи. И за двата автомобила са използвани само оригинални части. След като автомобилите са ремонтирани, те отново се подлагат на аналогичен тест - страничен удар със скорост 50 км/час. Именно тук се вижда разликата в качеството на двата ремонта. Безопасни ли са блъсканите коли?Колата, която след ПТП е била ремонтирана в неоторизиран сервиз и отново подложена на страничен удар В първия случай така наречената жизнена клетка - мястото, в което са разположени седалките, остава почти непокътната, а пасажерите - невредими. При колата, чието ремонтиране е било поверено на неоторизиран сервиз, резултатът е повече от тревожен. Цялостта на купето е силно нарушена, въздушните възглавници не се активират, а предпазните колани не се задействат. Всичко това води до опасни за живота последици. На какво обаче се дължи тази огромна разлика, особено като се има предвид, че и двете коли са поправени с оригинални резервни части? В първия случай колата е получила цяла нова странична колонка, всички елементи от високо-якостна стомана са подменени, използвани са клещи с регулируем натиск и ток 10 000 A - т.е. използвани са указанията на производителя за ремонт. При другата кола страничната колонката не е подменена изцяло, а е изрязана на 40 см над ръба на прага. Освен това са използвани клещи без регулиране на натиска и ток 6 400 A. "Удар 1" представя деформирането на купето на автомобил, който преди това не е участвал в ПТП, а "Удар 2" - на автомобил, който след ПТП е отремонтиран в оторизиран сервиз и отново е бил подложен на страничен удар"Удар 1" представя деформирането на купето на автомобил, който преди това не е участвал в ПТП, а "Удар 2" - на автомобил, който след ПТП е отремонтиран в неоторизиран сервиз и отново е бил подложен на страничен удар Казано иначе, първият автомобил е получил ремонт, който не компрометира пасивната безопасност, изчислена от производителя. При втората кола ремонтът придава на колата безупречен вид, но зоните, които трябва да предпазват купето при катастрофа вече не изпълняват своето предназначение. Пътническата клетка на по-новите автомобили е изработена от стомани с различна якост. Зоните, които трябва да абсорбират удара са сравнително меки, докато елементите, които предпазват жизнената клетка са изключително здрави. Именно те трябва да бъдат ремонтирани според предписанията на производителя, за да се гарантира здравината на купето и безопасността на пасажерите. Пътническата клетка на новото поколение Golf. Различните цветове показват различните видове стомана  За съжаление автопаркът в България е представен предимно от употребявани автомобили, най-често без сервизна история. Едва 4% от регистрираните у нас автомобили през миналата година за били нови. Именно затова е добре набелязаният за покупка автомобил да бъде проверен в оторизиран сервиз.

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми батка, да не дава Господ да му се наложи рязка маневра или екстремно спиране на вланен или хладен асфалт. Щото може не Гоуф да кара после а друга количка или на друг човек беля да стори. Макар че наскоро във Франция едно семейство с А6 Поло и на маман Бмв караха още със зимни че и различни гуми на осите. А имат пари фабрика за гуми да си купят. Хора разни.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Moite gumi sa 3 godi6ni mai se vodqt zimni neznam karam gi lqto i zime sum s tqh, napukani galo6i sa oba4e kakvo da napravq kara mi se ( mlad 6ofior sum ) merak strast kakto iskate taka mu kajete.Bqh gi zel gumite za 25 leva ama taka kato gledam me izdurjat.I da nqmam pari za novi gumi a karam edin izgnil koko6arnik , Opel Astra.kolata e vidqla kakvo li ne 3 navodneniq , izgnila navsqkade nqma zdravo mqsto , doly dupki 4e moje ku4i da mine prez tqh ako ne i 4ovek.V BG e taka!!!!!!
  • #10
    Анонимен ( преди 10 години )
    Батка, на един комшия голфа, ако ти кажа с кви сликове го кара...
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Така ударени колите на запад не се оправят,освен,ако колата не е скъпа и да си струва.По принцип или ги продават на части или така ударени ги продават на източноевропейци,като нас,които си ги гласят и пудрят сами и после им вземат добри пари.Автопарка у нас е предимно от подобни ударени коли или такива с някакви проблеми.Липсата на пари ни превърна в автогробницата на Европа.Най-опасни са обаче тези с гумите 2-ра употреба или регенерат.Трябва да ги забранят.Нямаш пари за гуми-няма кола да караш.
  • #8
    Ivan ( преди 10 години )
    Познайте колко от внесените автомобили в България не са удряни . И колко то ударените са били ремонтирани по първия начин .
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Моята кола струва 2-3 хил. лв. Познайте ако ме ударят колко пари ще похарча за изправяне на страничната греда. ;)
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    То ,па в Бг застрахователите са едни ,да паднеш от смях,егати и измекярите,пълни мошеници...
  • #5
    Анайко Всезнайков ( преди 10 години )
    Очаквах да е по-зле.
  • #4
    нововнос ( преди 10 години )
    "Единият е възстановен с най-новите технологии в оторизиран сервиз....."И как точно ще го приложите тва в България? Застрахователя като види сметката от оторизирания сервиз и ще предпочете да я пише тоталка. Така смляна отстрани си е направо тоталка.
  • #3
    Бади ( преди 10 години )
    Не само е до пари и да имаш пари специално тук в БГ пак може да те уредят с нещо удряно цената не е фактор за качество, да ако е супер ефтин даден екземпляр обикновено е *** но не си застрахован дори да вземеш екземпляр над средната цена, че пак не червива бройка.
fallback
Последни