fallback

Автономните коли нахлуват на пазара, но на каква цена?

"Въвеждането на подобна технология няма да бъде лесно, особено в началото", твърдят анализатори

Представете си гараж, където автомобилите паркират сами. Или пък магистрали със специални ленти за машини без шофьор. Това е бъдещето, при това близкото бъдеще, пише CNBC, разкривайки подробности за въвеждането на автономните превозни средства на пазара.Един от експерименталните автономни автомобили на Google. Снимка: GoogleАвтомобилите, които не се нуждаят от шофьор ще се появят през следващите 20 години, сочи докладът на компанията за анализи Ernst & Young, разпространен от CNBC. Остава обаче въпросът кога тези машини ще бъдат фактор на пазара, както и на каква цена ще се предлагат. Според Анил Валсан, анализатор в Ernst & Young, все още има сериозни пречки пред системите за автономно управление, но технологиите се развиват и в крайна сметка ще достигнат необходимото ниво, за да бъдат предложени на пазара.Пресен пример за това е представената през миналата седмица кола на Google, която вече демонстрира възможностите си да се движи без намеса на шофьор. Машината не разполага нито с педали, нито с волан.Въвеждането на подобна технология в серийно производство обаче ще отнема време. Според анализаторите през 2025 г. едва 4% от колите ще имат автономно управление. След още 5-10 години обаче развитието на технологията ще върви с по-бързи темпове, като към 2035 г. се очаква три от всеки четири автомобила да разполагат със система за автономно придвижване."Вероятно автономните автомобили ще бъдат най-добре приети в САЩ, но с времето търсенето им ще расте и на други пазари по света", смята Валсан.Въпреки смелите си прогнози анализаторите от Ernst & Young са скептични относно широкото приложение на автономните коли. Те смятат, че подобни автомобили, поне в началото, ще се използват най-вече в контролирани зони."Паркирането и дори намирането на автомобила в огромен паркинг е труда задача. Новите технологии ще позволят на автомобилите сами да се паркират. А след това да се отзовават на посочено място", твърди Валсан. И пояснява, че вече има паркинги, в които водачът просто оставя колата си, а специални платформи я паркират. След това, чрез телефона си или друго устройство водачът "вика" колата и тя пристига при него.Следващият етап ще бъдат специалните ленти по магистралите, по които автомобилите ще се движат без намесата на шофьор. Технологията ще контролира както скоростта и посоката на движение, така и дистанцията до другите коли. Прогнозира се също така използването на автономни машини в центровете на големите градове, което ще бъде и решение на проблемите с трафика, тъй като всичко ще се управлява от прецизен компютър.Остава обаче един много важен въпрос - колко ще струва всичко това? Според Ernst & Young разходите ще бъдат значителни, поне в началото.Изчисленията показват, че през 2025 г. поставянето на подобна технология в автомобила ще струва между 7 000 и 10 000 долара. Разходите обаче бързо ще намалеят, като към 2030 г. вложението ще изисква около 5 000 долара. След още 5 години цените ще намелят до под 3000 долара."Въвеждането на подобна технология няма да бъде лесно, особено в началото. Тъй като цените ще бъдат високи, очакваме да бъдат въведени държавни субсидии, които да компенсират част от разходите за подобен автомобил", обясняват анализаторите. 

Тагове: Google
fallback
  • #17
    ал ( преди 3 години )
    Контролирана зона ?? Че това е метро! И сега го има!
  • #16
    бъчваря ( преди 10 години )
    Абе що не направят виртуална кола, дето да прави виртуални ***? така и така вече всичко плащаме зад монитора и не ни се налага да ходим никъде. За какво ни е да рискуваме живота си по пътищата с някакво неуправляемо желязо, вместо да си седим в къщи зад монитора и да си ходим където искаме виртуално? Къде къде по-евтино ще ни излезе, а статистиката за катастрофи по пътищата ще е 0.
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе,ако имаш волан и спирачки ,можеш да реагираш и да контролираш,колата,въпроса е ако нямаш волан и спирачки,какво правиш при бъг във системата,тогава става интересно?
  • #14
    b.b. ( преди 10 години )
    Същото каквото правите ако ви блокира двигателя в движение в опасна ситуация при сегашните автомобили.
  • #13
    Георги ( преди 10 години )
    Ало Автомедия, колите на Google са с *** и волан, така както е по закон в щатите. Пак подавате противоречива информация.
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    Някой спомена,че можели да хакнат колата и да те засили с 200 примерно.Едва ли няма да има ограничения в това отношение.Чисто механични примерно или пък да няма и ръчен контрол.Отделно системата на колата ще обменя инфо с някакъв център и с други автомобили,което също ще възпрепятства да се случат разни гадории причинени от хакери.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    И там японците са водещи.Не случайно на снимката колата е Лексус.Тойота са най-напред в областта на автономните автомобили.Мисля си обаче,че е доста рано да говорим за такива превози.Все пак е добре да се развива и след 20-30 г. може би ще станат масови,което мен лично много не ме радва,защото обичам да шофирам.Но пък от друга страна ще е много по-безопасно и удобно.Задаваш координатите,натискаш копчето и лягаш да спиш или цъкаш на таблета или чукаш гаджето.
  • #10
    хфнпх ( преди 10 години )
    Ако това стане това означава, че вече няма да можем да изпитваме удоволствие от шофирането,когато технологията навлезе едва ли ще разрешават да излезете на улицата в кола управлявана от вас, професията шофьор ще изчезне.И това са само част от "благините" на тази технология.
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това е добра екстра да те закара до вкъщи като се накъркаш. Такситата ще съжаляват.Но най много ще съжалява катаджията който няма да има възможност да зададе въпрос "Ти какво работиш" на колата
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бъдещето не и нито в автомобила, нито във самолета а може да ви звучи тъпо, но е във влаковете. Естествено не във влаковете на БДЖ. Още преди години бяха представени нови влакове, изграждането им струва много пари, но само като първоначална инвестиция, след което разходите са в пъти по-малки от алтернативните превозни средства. ВАкумните влакове могат да развиват по 6500км.ч. За какво да пътуваш 10 часа със самолет до америка, когато може да си там след час и половина? Или да отидеш от София до морето да 10 минути вместо да се гънеш 3-4 часа в автомобил. А примерно билета ти е 50лв. а с кола ще изгориш повече пари за гориво до там.
fallback
Последни