fallback

Автономните коли нахлуват на пазара, но на каква цена?

"Въвеждането на подобна технология няма да бъде лесно, особено в началото", твърдят анализатори

Представете си гараж, където автомобилите паркират сами. Или пък магистрали със специални ленти за машини без шофьор. Това е бъдещето, при това близкото бъдеще, пише CNBC, разкривайки подробности за въвеждането на автономните превозни средства на пазара.Един от експерименталните автономни автомобили на Google. Снимка: GoogleАвтомобилите, които не се нуждаят от шофьор ще се появят през следващите 20 години, сочи докладът на компанията за анализи Ernst & Young, разпространен от CNBC. Остава обаче въпросът кога тези машини ще бъдат фактор на пазара, както и на каква цена ще се предлагат. Според Анил Валсан, анализатор в Ernst & Young, все още има сериозни пречки пред системите за автономно управление, но технологиите се развиват и в крайна сметка ще достигнат необходимото ниво, за да бъдат предложени на пазара.Пресен пример за това е представената през миналата седмица кола на Google, която вече демонстрира възможностите си да се движи без намеса на шофьор. Машината не разполага нито с педали, нито с волан.Въвеждането на подобна технология в серийно производство обаче ще отнема време. Според анализаторите през 2025 г. едва 4% от колите ще имат автономно управление. След още 5-10 години обаче развитието на технологията ще върви с по-бързи темпове, като към 2035 г. се очаква три от всеки четири автомобила да разполагат със система за автономно придвижване."Вероятно автономните автомобили ще бъдат най-добре приети в САЩ, но с времето търсенето им ще расте и на други пазари по света", смята Валсан.Въпреки смелите си прогнози анализаторите от Ernst & Young са скептични относно широкото приложение на автономните коли. Те смятат, че подобни автомобили, поне в началото, ще се използват най-вече в контролирани зони."Паркирането и дори намирането на автомобила в огромен паркинг е труда задача. Новите технологии ще позволят на автомобилите сами да се паркират. А след това да се отзовават на посочено място", твърди Валсан. И пояснява, че вече има паркинги, в които водачът просто оставя колата си, а специални платформи я паркират. След това, чрез телефона си или друго устройство водачът "вика" колата и тя пристига при него.Следващият етап ще бъдат специалните ленти по магистралите, по които автомобилите ще се движат без намесата на шофьор. Технологията ще контролира както скоростта и посоката на движение, така и дистанцията до другите коли. Прогнозира се също така използването на автономни машини в центровете на големите градове, което ще бъде и решение на проблемите с трафика, тъй като всичко ще се управлява от прецизен компютър.Остава обаче един много важен въпрос - колко ще струва всичко това? Според Ernst & Young разходите ще бъдат значителни, поне в началото.Изчисленията показват, че през 2025 г. поставянето на подобна технология в автомобила ще струва между 7 000 и 10 000 долара. Разходите обаче бързо ще намалеят, като към 2030 г. вложението ще изисква около 5 000 долара. След още 5 години цените ще намелят до под 3000 долара."Въвеждането на подобна технология няма да бъде лесно, особено в началото. Тъй като цените ще бъдат високи, очакваме да бъдат въведени държавни субсидии, които да компенсират част от разходите за подобен автомобил", обясняват анализаторите. 

Тагове: Google
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    Няма сигурна система. Както коли се крадат,така и в бъдеще ще се управляват дистанционно. Аз лично не бих се качил в такъв автомобил. Освен това шофирането ми доставя удоволствие. Дори асистентите за следене на скоростното ограничение ми се вижда безполезно. Единствено разпознаването на внезапно излизащи пешеходци, животни и обекти ми се струват разумни и то офлайн системи, които оперират само и само в колата!
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Силвестър Сталоун и Уесли Снайпс, филмът е "Разрушителя". Там действието се развива в бъдещето през 1996г. :D и там колите бяха със самостоятелно управление, като във всеки един момент когато реши, пътникът може да стане шофьор. Филмът е злязъл през 1993г. и сега 20-21 години по късно нещата стават реалност.
  • #5
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    mi az to4no iz onq den vi pisah, 4e skoro 6e si kupuvame 4astni avtobusi, ne koli!!!i pak cqlata iniciativa idva ot usa firmi...ne6to pak 6e iskat da rovi4kat v privacy-to na vseki ot nas...o4akvaite do 10-15 godinki i implantirane na 4ipove, uj za da ni lekuvat...
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това не е много добра идея за автономно движещ се автомобил със връзка с интернет.Някой *** го хаква и решава ,че ще е много забавно да те удари със около 200 км/ч.И ти седиш в грозната пластмасова кабинка и нищо не можеш да направиш.Щом могат да хакват сървъри на банки и фирми за милиарди долари...Какво би ги спряло да го направят на система за няколко хиляди.Която ще е мислена възможно как да е най-евтина.
  • #3
    Автоджамбазин ( преди 11 години )
    Супер ще си ги крадем дистанционно хъ-хъ-хъ
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вече няма да има нужда от паяци. Минава човека от общинска полиция. Свързва се безжично с колата ти и я блокира, или директно и подава команда сама да се репатрира до наказателния паркинг.
  • #1
    Q7мак вадя от гараж! ( преди 11 години )
    "И ся дупетата" от БГ ко ше праът??"
fallback
Последни