fallback

Цените на новите M3 и M4 в България

Подробна информация за спортните седан и купе на BMW

Напълно новите поколения на BMW M3 и BMW M4 вече се предлагат на пазара в България. Ясни са цените, като е налична и подробна техническа информация. За първи път германският производител представя едновременно купето и седана с четири врати. При новото, пето поколение на спортния автомобил BMW въведе и ново обозначение - М4, което е предназначено за купето. Седанът продължава да носи емблемата М3. В България цените на купето стартират от 145 200 лева с ДДС, а седанът М3 стартира от 142 800 лева с ДДС. И двата модела се задвижват от напълно нов двигател с шест цилиндъра и технология M TwinPower Turbo. Агрегатът осигурява максимална мощност от 431 к.с. (налична между 5 390 и 7 000 об/мин) и максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в много широк оборотен диапазон – с което надхвърля максималната стойност на въртящия момент на предшественика BMW M3 с около 40 %. Разходът и емисиите са понижени с около 25 %. Ускорението от 0 до 100 км/ч както при BMW M3 Седан, така и при BMW M4 Купе отнема 4,1 сек. Това важи за моделите, оборудвани с опционалната 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя. Моделите с ръчни скорости постигат 100 км/час за 4,3 сек. Средният разход на гориво, според официалната информация, е 8,3 л/ 100 км. а емисиите на СО2 - 194 г/км. Така новите BMW M3 Седан и BMW M4 Купе слизат с над 25 % под данните на предишния модел – и отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии EU6. В сравнение с предишния модел теглото е понижено с около 80 кг. Така собственото тегло на BMW M4 Купе е 1 497 килограма  (1520 кг. при седана). Сред иновациите за постигането на по-ниска обща маса са разширеното използване на леки материали като армирана с въглеродни нишки пластмаса и алуминий за множество компоненти на окачването и каросерията. Така например и двата автомобила са с карбонов покрив - нещо, което се прилагаше само при специалните модификации и версията купе на старото М3. Лекият и здрав материал CFRP - армирани с въглеродни влакна пластмаси, е използван също така за кардановия вал, пренасящ въртящия момент от скоростна кутия към диференциала на задната ос. „Високата здравина и ниското тегло на тръбата от CFRP позволяват кардановия вал да бъде от една част и без междинен опорен лагер. Освен понижаването на теглото с 40 % в сравнение с предишния модел сме постигнали и понижение на въртящите се маси, а с това и подобрена динамика на задвижването”, обяснява Алберт Бирман, отговорник по разработките при BMW M GmbH. Олекотяването е засегнало и серийната шестстепенна механична скоростна кутия, разполагаща с двудисков съединител. Тя е значително по-компактна и е по-лека с 12 кг. Трансмисията е оборудвана с новаторски карбонови фрикциони на синхронизаторите, като освен това разполага с функцията междинна газ, която се включва при низходящо превключване скоростната кутия. Досега тази технология, вдъхновена от моторните спортове, беше запазена за М скоростните кутии с два съединителя. Опционалната седемстепенна скоростна кутия с два съединителя M DKG Drivelogic пък предлага системата за максимално бърз старт Launch Control, както и функцията Smokey Burnout - позволява при движещ се автомобил задните колела да буксуват до определена степен. Новите BMW M3 и BMW M4 са оборудвани и с M Dynamic Mode, който е подфункция на динамичния контрол на стабилността (DSC). И докато DSC целенасочено се противопоставя на недозавиването и презавиването, то M Dynamic Mode позволява повече превъртане на колелата и оттам – леки дрифтове. Има възможност и за пълното изключване на DSC. Новост при моделите е и новоразработеното електромеханичното кормилно управление с функция Servotronic - електронно адаптира необходимата за завъртането на волана сила към актуалната скорост. Освен това кормилното управление на BMW M3 Седан и BMW M4 Купе е серийно оборудвано с три режима на работа - COMFORT, SPORT и SPORT+, чрез които сервоусилването на волана може да се адаптира към стила на шофиране и личните предпочитания на водача. Спирачната система също демонстрира нова технология - BMW M Compound, а срещу доплащане могат да бъдат поръчани и карбон-керамични спирачки BMW M Carbon. Новото BMW M3 се сглобява в завода на BMW в Регенсбург, където от 1992 година са произведени общо 222 293 екземпляра от второто, третото и четвъртото поколение на модела. Купето BMW M4 се произвежда в завода на BMW в Мюнхен - родното място на първото поколение М3, от което са произведени 17 970 бройки. Снимки: BMW

Тагове: BMW M3 bmw m4
fallback
  • #39
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не говори за килограми при ГТ-Р като ти текат лигите по 700 коня , 2 тонни катафалки МТМ катафалки.
  • #38
    RRE ( преди 10 години )
    Boxtera i kaimana moje6 da gi sravniava6 s tia bavni bmwenca, Nissan GTR e druga kateforia, dva pyti po-byrza kola.
  • #37
    RRE ( преди 10 години )
    Bezsmisleno e da si vzeme6 sapunerka kato Cayenne,kogato Nissan te izprevarva na vsiaka prava, pri tova za po-malko pari muhahahahahaha
  • #36
    RRE ( преди 10 години )
    M3,M4 idva edin GTR i pravi bmwencata za smiah muhahahahahaha
  • #35
    RRE ( преди 10 години )
    bmwence v cialata si gama niamat edin model ,koito da e ravnostoen kamo li po-byrz ot nai-byrzata kola na planetata Nissan GTR muhahahahahah
  • #34
    Анонимен ( преди 10 години )
    И от кое порше е по-скъп? Пак ли празни приказки ?
  • #33
    Дошо ( преди 10 години )
    Едното е вурстен-унд-завоен-нах-канафкен, а другото е прецизен суперспортен автомобил, от който швабените вече 5-та година не могат да спят, ***!
  • #32
    ;) ( преди 10 години )
    не бе брат ще четеме тука как некви ваксинирани кокошки като тебе сравняват М-те с ГТР и темподобни нали ???
  • #31
    Анонимен ( преди 10 години )
    Как си личи кои са бемвистите в коментарите. Простаци, обиждащи наред и кланящи се сляпо на една единствена марка автомобили. А като ходихте на събор с Е36-ците вади ли ви японеца от калта а? :)
  • #30
    бавареца ( преди 10 години )
    това е една много добре свършена работа. олата е по голяма от предишната, а е по лека, по мощна, по бърза и по икономична. М3 е еталон - продажбите го показват. и сега ще е така. освен това М4 е по практична от gtR, доста по лека и като гледам колко са к.с./кг - от втора предавка нагоре ще ускорява по бързо от първото поколение gtR с 480кс. само на старта ще губи.
fallback
Последни