fallback

Цените на новите M3 и M4 в България

Подробна информация за спортните седан и купе на BMW

Напълно новите поколения на BMW M3 и BMW M4 вече се предлагат на пазара в България. Ясни са цените, като е налична и подробна техническа информация. За първи път германският производител представя едновременно купето и седана с четири врати. При новото, пето поколение на спортния автомобил BMW въведе и ново обозначение - М4, което е предназначено за купето. Седанът продължава да носи емблемата М3. В България цените на купето стартират от 145 200 лева с ДДС, а седанът М3 стартира от 142 800 лева с ДДС. И двата модела се задвижват от напълно нов двигател с шест цилиндъра и технология M TwinPower Turbo. Агрегатът осигурява максимална мощност от 431 к.с. (налична между 5 390 и 7 000 об/мин) и максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в много широк оборотен диапазон – с което надхвърля максималната стойност на въртящия момент на предшественика BMW M3 с около 40 %. Разходът и емисиите са понижени с около 25 %. Ускорението от 0 до 100 км/ч както при BMW M3 Седан, така и при BMW M4 Купе отнема 4,1 сек. Това важи за моделите, оборудвани с опционалната 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя. Моделите с ръчни скорости постигат 100 км/час за 4,3 сек. Средният разход на гориво, според официалната информация, е 8,3 л/ 100 км. а емисиите на СО2 - 194 г/км. Така новите BMW M3 Седан и BMW M4 Купе слизат с над 25 % под данните на предишния модел – и отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии EU6. В сравнение с предишния модел теглото е понижено с около 80 кг. Така собственото тегло на BMW M4 Купе е 1 497 килограма  (1520 кг. при седана). Сред иновациите за постигането на по-ниска обща маса са разширеното използване на леки материали като армирана с въглеродни нишки пластмаса и алуминий за множество компоненти на окачването и каросерията. Така например и двата автомобила са с карбонов покрив - нещо, което се прилагаше само при специалните модификации и версията купе на старото М3. Лекият и здрав материал CFRP - армирани с въглеродни влакна пластмаси, е използван също така за кардановия вал, пренасящ въртящия момент от скоростна кутия към диференциала на задната ос. „Високата здравина и ниското тегло на тръбата от CFRP позволяват кардановия вал да бъде от една част и без междинен опорен лагер. Освен понижаването на теглото с 40 % в сравнение с предишния модел сме постигнали и понижение на въртящите се маси, а с това и подобрена динамика на задвижването”, обяснява Алберт Бирман, отговорник по разработките при BMW M GmbH. Олекотяването е засегнало и серийната шестстепенна механична скоростна кутия, разполагаща с двудисков съединител. Тя е значително по-компактна и е по-лека с 12 кг. Трансмисията е оборудвана с новаторски карбонови фрикциони на синхронизаторите, като освен това разполага с функцията междинна газ, която се включва при низходящо превключване скоростната кутия. Досега тази технология, вдъхновена от моторните спортове, беше запазена за М скоростните кутии с два съединителя. Опционалната седемстепенна скоростна кутия с два съединителя M DKG Drivelogic пък предлага системата за максимално бърз старт Launch Control, както и функцията Smokey Burnout - позволява при движещ се автомобил задните колела да буксуват до определена степен. Новите BMW M3 и BMW M4 са оборудвани и с M Dynamic Mode, който е подфункция на динамичния контрол на стабилността (DSC). И докато DSC целенасочено се противопоставя на недозавиването и презавиването, то M Dynamic Mode позволява повече превъртане на колелата и оттам – леки дрифтове. Има възможност и за пълното изключване на DSC. Новост при моделите е и новоразработеното електромеханичното кормилно управление с функция Servotronic - електронно адаптира необходимата за завъртането на волана сила към актуалната скорост. Освен това кормилното управление на BMW M3 Седан и BMW M4 Купе е серийно оборудвано с три режима на работа - COMFORT, SPORT и SPORT+, чрез които сервоусилването на волана може да се адаптира към стила на шофиране и личните предпочитания на водача. Спирачната система също демонстрира нова технология - BMW M Compound, а срещу доплащане могат да бъдат поръчани и карбон-керамични спирачки BMW M Carbon. Новото BMW M3 се сглобява в завода на BMW в Регенсбург, където от 1992 година са произведени общо 222 293 екземпляра от второто, третото и четвъртото поколение на модела. Купето BMW M4 се произвежда в завода на BMW в Мюнхен - родното място на първото поколение М3, от което са произведени 17 970 бройки. Снимки: BMW

Тагове: BMW M3 bmw m4
fallback
  • #29
    ;) ( преди 10 години )
    не следиш ДТМ серийте нещо,2012 двете купи са при БМВ "пилоти" и "конструктори"-демек 8-те отбора на БМВ се представят отлично във всички състезания от сезона за сметка на останалите 8 на Ауди които имат един пилот "Рокенфелер" които взима челни позиций демек човеко много кара или??2013 този "рокенфелер взе титла при пилотите но БМВ пак при конструкторите ;)Вземи да си опресниш знанията малко;) Мерцедес също са класи над Ауди в ДТМ
  • #28
    unA ( преди 10 години )
    Тука колко глупости се изписаха не е истина. Щом на такъв автомобил почнахте да намирате мана...
  • #27
    селянин ( преди 10 години )
    идеална кола за кончита вурст е таа талига
  • #26
    ;-D ( преди 10 години )
    да де ама точно в ДТМ тия М4 май дишат праха на РС5...совите не са това което бяха! )))
  • #25
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Еееех автомобили-мечта. Ако човек може да си ги позволи ще доставят голяма радост.Колеги-не намесвайте Nissan GT-R тук-неговото предназначение е друго. Много добър автомобил е но в друга категория. Не всичко се измерва с време на Nurburgring. Това са автомобили които предоставят супер лукс и брутална мощ. Все пак в този сегмент бих предпочел RS6 Avant (което е и доста по скъпо)-т.е. да можеш да си превозиш хладилника с 300 км/ч.
  • #24
    ;) ( преди 10 години )
    чак 20 не са но когато ги е имало винаги са били тема ;) а и споко пак ще ги видиш във Ф1.Сега ги виж в ДТМ със тази М4 която некви мърли тук коментират и сравняват с еднодневки нали или??
  • #23
    ;-D ( преди 10 години )
    а, то и при колелата има бенвета! само дето във Ф1 ги няма - повече от 20г! ;-)
  • #22
    ;) ( преди 10 години )
    БМВ-тата не са били велики ами те все още са велики Гошо ли си кои си ;)има моторни спортове погледаи малко те БМВ-тата почти навсякъде участват има и ГТР-ри и Гоуфове и всякакви претенденти погледаи ппоинтересуваи се как се представят от БМВ след това казваи кои какъв бил отворко,да ядеш на баба ми митрата,а да и във Супербаик можеш да видиш БМВ ;)
  • #21
    2die4 ( преди 10 години )
    sravneniqta mejdu dvete mashini M4-M3 i GTR sa neumestni pi4ove! bmw nai malkoto e sus zadno a nisan4eto e s 4x4. sushto taka ediniq avtomobil se vodi supercar a drugiq sportscar . dvigatelite sa gore dolu ednakvo forsirani govorim kon na litur kato ne zabravqme 4e nisan4eto ima litur po4ti pove4e i kakto kazax edno 4x4....
  • #20
    Дошо ( преди 10 години )
    М-ти не са лоши - за вурстове и особено сравнени с алудитата!
fallback
Последни