fallback

Цените на новите M3 и M4 в България

Подробна информация за спортните седан и купе на BMW

Напълно новите поколения на BMW M3 и BMW M4 вече се предлагат на пазара в България. Ясни са цените, като е налична и подробна техническа информация. За първи път германският производител представя едновременно купето и седана с четири врати. При новото, пето поколение на спортния автомобил BMW въведе и ново обозначение - М4, което е предназначено за купето. Седанът продължава да носи емблемата М3. В България цените на купето стартират от 145 200 лева с ДДС, а седанът М3 стартира от 142 800 лева с ДДС. И двата модела се задвижват от напълно нов двигател с шест цилиндъра и технология M TwinPower Turbo. Агрегатът осигурява максимална мощност от 431 к.с. (налична между 5 390 и 7 000 об/мин) и максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в много широк оборотен диапазон – с което надхвърля максималната стойност на въртящия момент на предшественика BMW M3 с около 40 %. Разходът и емисиите са понижени с около 25 %. Ускорението от 0 до 100 км/ч както при BMW M3 Седан, така и при BMW M4 Купе отнема 4,1 сек. Това важи за моделите, оборудвани с опционалната 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя. Моделите с ръчни скорости постигат 100 км/час за 4,3 сек. Средният разход на гориво, според официалната информация, е 8,3 л/ 100 км. а емисиите на СО2 - 194 г/км. Така новите BMW M3 Седан и BMW M4 Купе слизат с над 25 % под данните на предишния модел – и отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии EU6. В сравнение с предишния модел теглото е понижено с около 80 кг. Така собственото тегло на BMW M4 Купе е 1 497 килограма  (1520 кг. при седана). Сред иновациите за постигането на по-ниска обща маса са разширеното използване на леки материали като армирана с въглеродни нишки пластмаса и алуминий за множество компоненти на окачването и каросерията. Така например и двата автомобила са с карбонов покрив - нещо, което се прилагаше само при специалните модификации и версията купе на старото М3. Лекият и здрав материал CFRP - армирани с въглеродни влакна пластмаси, е използван също така за кардановия вал, пренасящ въртящия момент от скоростна кутия към диференциала на задната ос. „Високата здравина и ниското тегло на тръбата от CFRP позволяват кардановия вал да бъде от една част и без междинен опорен лагер. Освен понижаването на теглото с 40 % в сравнение с предишния модел сме постигнали и понижение на въртящите се маси, а с това и подобрена динамика на задвижването”, обяснява Алберт Бирман, отговорник по разработките при BMW M GmbH. Олекотяването е засегнало и серийната шестстепенна механична скоростна кутия, разполагаща с двудисков съединител. Тя е значително по-компактна и е по-лека с 12 кг. Трансмисията е оборудвана с новаторски карбонови фрикциони на синхронизаторите, като освен това разполага с функцията междинна газ, която се включва при низходящо превключване скоростната кутия. Досега тази технология, вдъхновена от моторните спортове, беше запазена за М скоростните кутии с два съединителя. Опционалната седемстепенна скоростна кутия с два съединителя M DKG Drivelogic пък предлага системата за максимално бърз старт Launch Control, както и функцията Smokey Burnout - позволява при движещ се автомобил задните колела да буксуват до определена степен. Новите BMW M3 и BMW M4 са оборудвани и с M Dynamic Mode, който е подфункция на динамичния контрол на стабилността (DSC). И докато DSC целенасочено се противопоставя на недозавиването и презавиването, то M Dynamic Mode позволява повече превъртане на колелата и оттам – леки дрифтове. Има възможност и за пълното изключване на DSC. Новост при моделите е и новоразработеното електромеханичното кормилно управление с функция Servotronic - електронно адаптира необходимата за завъртането на волана сила към актуалната скорост. Освен това кормилното управление на BMW M3 Седан и BMW M4 Купе е серийно оборудвано с три режима на работа - COMFORT, SPORT и SPORT+, чрез които сервоусилването на волана може да се адаптира към стила на шофиране и личните предпочитания на водача. Спирачната система също демонстрира нова технология - BMW M Compound, а срещу доплащане могат да бъдат поръчани и карбон-керамични спирачки BMW M Carbon. Новото BMW M3 се сглобява в завода на BMW в Регенсбург, където от 1992 година са произведени общо 222 293 екземпляра от второто, третото и четвъртото поколение на модела. Купето BMW M4 се произвежда в завода на BMW в Мюнхен - родното място на първото поколение М3, от което са произведени 17 970 бройки. Снимки: BMW

Тагове: BMW M3 bmw m4
fallback
  • #19
    ti ( преди 10 години )
    какво правят в статия за БМВ (М) селяни с ГТР-и и индианци с Гоуфо??бягаите да се състезавате на НФС...разбирали не разбирали погледали по три клипчета с еднодневки че и безочливо коментират разработките на М-дивизията която откакто съществува е създавала само шампиони.такива като вас се наричат (*** никойси)...
  • #18
    Скакауец ( преди 10 години )
    Хе, на тия баварци им искали над 140бона!?Че то голфа - R400 от другата статия ще е за около 100бона и пак ще върви повече!
  • #17
    До долния ( преди 10 години )
    Не ти се ще да си на акъла на 15 год.!? Явно си на по-малко, първи клас ли?Защо ли - ами факта, че сравняваш супер спортна машина като GT-R с тия задни БМВ-бангии говори достатъчно. И това в интериора на GT-R не е дърво а се нарича КАРБОН, дървена ти е главата ...
  • #16
    azzzzzz ( преди 10 години )
    vzemi si gtr *** ostavi razbira6tite da se radvat na tazi Ma6ina... ;)
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    ДО СЕЛЯНИНА....аз бих си взел М-ка по ми е на сърце но в интрес на истината нямам пари за ни за една от двете
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Питали един катаджия: За колко време можеш да си купиш БМВ? -Е, поне 2 до 3 години ще ми трябват в зависимост къде стоя да спирам.Питали един съдия същото. - От 6 месеца до 1 година максимум, зависи от това какви дела гледам.Питали и един митничар колко време му трябва за покупка на БМВ. -А, 4 години минимум! -Е, що толкова много? -Че БМВ е голяма фирма бе!
  • #13
    Сашко ( преди 10 години )
    Ако толкова го искаш - ще ти уредя GT-R Black za 180к.лв! Хората там дават отстъпки..което не става при БМВ, особено за М-те! Факт е, че при швабените по принцип екстрите почти могат да достигнат базовата цена!
  • #12
    Александр Макаронски ( преди 10 години )
    Ех... 181 490 лева за GT-R Премиум, който се води базов въпреки всичките му стандартни екстри, а за блек едишън цената е 185 590 лева. Не се хаби моля те. Бих избрал нисана пред еМките, но не лъжете за цените.
  • #11
    До Макаронски ( преди 10 години )
    Сашко - като отидеш при Нисан за GT-R 90% от "екстрите" са стандарт, а 180к.лв е за по-високия клас Black Edition.Ха сега, вместо да люпиш семки си направи труда да отидеш при БМВ, за да видиш как цената на М3 или 4 от 140к.лв(за такива пари просто НЯМА да ти продадат такава кола) за 0-време скача на 170к.лв та и повече, САМО с жизнено необходимите екстри - като Performans пакета например...недай си Боже да поръчаш карбонови спирачки, че е 180к.лв няма да ти стигнат!
  • #10
    нововнос ( преди 10 години )
    Честито на мутрите и на децата им, които "заслужено" ще си ги купят за да можем и ние простосмъртните да ги видим на живо. А някой простосмъртен данъкоплатец може дори да има късмета да бъде бутнат на някоя зебра и сочно напсуван. Завиждам благородно на момчетата по автомивките, които ще могат да се насладят на миенето на такава кола!
fallback
Последни