Ръководството на Renault се надява през 2017 г. да излезе на второто място по продажби на европейския пазар, нареждайки се зад концерна Volkswagen AG. Това обяви в интервю за Automotive News ръководителят на европейското подразделение на компанията Стефан Мюлер.
По данни на асоциацията на европейските производители (ACEA), през 2013 г. Renault е осъществил 801 600 продажби. Това отрежда на френския производител четвърто място след Volkswagen (1.54 млн.), Ford (902 800) и Opel (825 000).
Целта на компанията е през 2017 г. стоковият оборот да достигне 50 млрд. евро, като 5 % от тази сума да бъде чиста печалба. За целта французите ще опитат да засилят продажбите на новото Clio и на кросовъра Captur. Както и на фургона фургон Trafic и миниавана Espace от ново поколение.
Сериозна роля за изпълняване на целите ще играе и новото Twingo, за което се очаква да генерира сериозен обем продажби. По думите на Мюлер, клиентите трябва да бъдат привлечени от добрата управляемост и допълнителното пространство в салона на машината, което е постигнато благодарение на разполагането на мотора в задната част.
Сред целите, които са си поставили в Renault също така, е през 2017 г. дъщерната компания Dacia да стане №1 по продажби сред производителите на бюджетни автомобили. Предвижда се увеличаване на инвестициите в електромобили и създаването на необходимата за тях инфраструктура.
Снимка: Renault


10