IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Скъсване с миналото

Новият Kia Carens е толкова по-добър от предшествениците си, че чак го е срам от тях

Скъсване с миналото

Има моменти, когато нищо не е достататъчно при избора на кола. Или цената е твърде висока, или купето е твърде малко, или дизайнът не е представителен, или двигателят не е достатъчно мощен. В житейски казуси като този разумният потребител обикновено обръща поглед към MPV сегмента. В последно време минивановете изглеждат по-атрактивно от всякога, без да жертват най-важната си функция - практичността. Чудесен пример за такъв автомобил е новата Kia Carens.
Скъсване с миналото
Идва от Южна Корея, предлага седем места, чудесен дизайн, икономични двигатели и е коренно различна от своите предшественици. Ако се казваш Porsche или BMW, последното би звучало по-скоро негативно, но ако си модел на Kia, а предците ти са запомнени единствено с ниската си цена, късането на пъпната връв е повече от добро начало.

Бяхме свикнали да приемаме Carens като автомобил, който те принуждава да оставиш цялото си его на асфалта, едва след което да се качиш и да потеглиш към неизвестен и по възможност обезлюден район. Това е останало в миналото. Налага се да забравим скучните форми, поклащащото се в завой купе и бутоните в интериора, които напомняха на евтина микровълнова печка от кухнята на треторазряден американски ситком.
Скъсване с миналото
Третото поколение на модела e атрактивно и предлага повече, отколкото някога сме очаквали да видим в която и да е Kia. Тестовият ни модел беше оборудван с навигация, сензорен дисплей с интуитивен интерфейс, подгряване и охлаждане на седалките, кожен интериор, стъклен панорамен покрив с възможност за отваряне, паркинг асистент, пълен набор от въздушни възглавници, подгряване на волана.... Такива екстри се предлагат и от други компании, но не и на цена от 54 000 лева.

Не се шокирайте от цената. Това е възможно най-скъпата версия на модела с механична скоростна кутия, която разполага с 1.7-литров турбодизелов двигател със 135 конски сили.

Размерът определено има значение в класа на MPV автомобилите. При Carens от Kia са използвали най-модерния възможен трик в индустрията – увеличено междуосие и по-малки външни размери. Така инженерите са осигурили повече пространство на втория ред седалки, а на третия има още две кресла, които са удобни за деца и буйни тийнейджъри. Те се разгъват изключително лесно с едно движение, а когато не са нужни, в багажника се образува гладък под.
Скъсване с миналото
По-рано стана въпрос за така досадното наклоняване в завой, с което сме свикнали да свързваме всеки автомобил с малко по-високо купе. При Kia проблемът е решен с използването на високоякостна стомана, от която са изградени платформата и купето. Корейците твърдят, че устойчивостта на усукване е подобрена с над 30% спрямо предишното поколение. Не сме сигурни дали това е точният процент, но не се разболяхме от морска болест, така че сме склонни да повярваме.
Скъсване с миналото
Първоначално воланът на новия Carens се усеща твърде лек при извънградско пътуване. До момента, в който не съзрете бутон, който преобразява електромеханичната кормилна рейка, и хоп - вече се чувствате сигурни на магистрала. Чудесно решение, което също не сме очаквали от Kia.

Carens е последен. Но не сред конкуренцията, а на продължилата около 5 години пълна трансформация на Kia. Вече с чисто сърце корейците могат да кажат, че са изцяло нова марка. Да пристигнеш последен никога не е приятно, но Carens няма нищо против да бъде добре огледан и оценен като достоен гост на мероприятието. Какъвто до момента не беше.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: Kia Carens
0 от 500
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Добре беше статията да не звучи толкова лаишки. Трябва наистина да си основен невежа за да правиш връзка между "устойчивост на усукване" и "накланяне в завой". Макар привидно двете явления да изглеждат близки, на практика нямат нищо общо едно с друго. Има търсачки, да беше си направил справка. Много аматьорско, много!
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "В житейски казуси като този разумният потребител обикновено обръща поглед към MPV сегмента." Обикновенно към него се объщат хора които изобщо не ги е*е какво карат...
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Платено материалче.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Дебелия ( преди 11 години )
    И мен лично не ме впечатли на тия пари. Октомври ходих да я гледам.
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Този модел го пробвах лично. Не е лош, но честно казано KIA Ceed комби е много подобна, но е с около 12 000 лв. по-евтина и се държи страхотно на пътя. И все пак ако опра до такава покупка, май ще предпочета Hyunda i30 комби. Истината е, че е по-добрата марка от двете. Категорично!