IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Скъсване с миналото

Новият Kia Carens е толкова по-добър от предшествениците си, че чак го е срам от тях

Скъсване с миналото

Има моменти, когато нищо не е достататъчно при избора на кола. Или цената е твърде висока, или купето е твърде малко, или дизайнът не е представителен, или двигателят не е достатъчно мощен. В житейски казуси като този разумният потребител обикновено обръща поглед към MPV сегмента. В последно време минивановете изглеждат по-атрактивно от всякога, без да жертват най-важната си функция - практичността. Чудесен пример за такъв автомобил е новата Kia Carens.
Скъсване с миналото
Идва от Южна Корея, предлага седем места, чудесен дизайн, икономични двигатели и е коренно различна от своите предшественици. Ако се казваш Porsche или BMW, последното би звучало по-скоро негативно, но ако си модел на Kia, а предците ти са запомнени единствено с ниската си цена, късането на пъпната връв е повече от добро начало.

Бяхме свикнали да приемаме Carens като автомобил, който те принуждава да оставиш цялото си его на асфалта, едва след което да се качиш и да потеглиш към неизвестен и по възможност обезлюден район. Това е останало в миналото. Налага се да забравим скучните форми, поклащащото се в завой купе и бутоните в интериора, които напомняха на евтина микровълнова печка от кухнята на треторазряден американски ситком.
Скъсване с миналото
Третото поколение на модела e атрактивно и предлага повече, отколкото някога сме очаквали да видим в която и да е Kia. Тестовият ни модел беше оборудван с навигация, сензорен дисплей с интуитивен интерфейс, подгряване и охлаждане на седалките, кожен интериор, стъклен панорамен покрив с възможност за отваряне, паркинг асистент, пълен набор от въздушни възглавници, подгряване на волана.... Такива екстри се предлагат и от други компании, но не и на цена от 54 000 лева.

Не се шокирайте от цената. Това е възможно най-скъпата версия на модела с механична скоростна кутия, която разполага с 1.7-литров турбодизелов двигател със 135 конски сили.

Размерът определено има значение в класа на MPV автомобилите. При Carens от Kia са използвали най-модерния възможен трик в индустрията – увеличено междуосие и по-малки външни размери. Така инженерите са осигурили повече пространство на втория ред седалки, а на третия има още две кресла, които са удобни за деца и буйни тийнейджъри. Те се разгъват изключително лесно с едно движение, а когато не са нужни, в багажника се образува гладък под.
Скъсване с миналото
По-рано стана въпрос за така досадното наклоняване в завой, с което сме свикнали да свързваме всеки автомобил с малко по-високо купе. При Kia проблемът е решен с използването на високоякостна стомана, от която са изградени платформата и купето. Корейците твърдят, че устойчивостта на усукване е подобрена с над 30% спрямо предишното поколение. Не сме сигурни дали това е точният процент, но не се разболяхме от морска болест, така че сме склонни да повярваме.
Скъсване с миналото
Първоначално воланът на новия Carens се усеща твърде лек при извънградско пътуване. До момента, в който не съзрете бутон, който преобразява електромеханичната кормилна рейка, и хоп - вече се чувствате сигурни на магистрала. Чудесно решение, което също не сме очаквали от Kia.

Carens е последен. Но не сред конкуренцията, а на продължилата около 5 години пълна трансформация на Kia. Вече с чисто сърце корейците могат да кажат, че са изцяло нова марка. Да пристигнеш последен никога не е приятно, но Carens няма нищо против да бъде добре огледан и оценен като достоен гост на мероприятието. Какъвто до момента не беше.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: Kia Carens
0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    unA ( преди 11 години )
    За тези пари бих си взел Citroen DS5, честно казано :)
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    2008 ( преди 11 години )
    Смешни са предубежденията към корейските автомобили. Отскоро карам дизелов Киа Сийд комби, произведен 2008 г. и с всеки изминал ден се убеждавам, че това е един прекрасен автомобил.Няколко приятели, на които съм давал завойче, също са очаровани.За същите пари можех да си купя доста по-стар и дървен "немец".
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "бутоните в интериора, които напомняха на евтина микровълнова печка от кухнята на треторазряден американски ситком" това е доста заблуждаващо клише. Точно за КИА не знам как са стояли нещата по онова време, но добре помня как Hyundai Accent излезе заедно с Golf 3 в една година, 1993. Я вижте интериора и особено таблото на голфа и го сравнете с акцента. А, май, май, голфарата е доста посна боза и супер ретро дори за времето за таблото на акцента.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    golqm kompliment za Skoda . ne mislq, 4e sa po-ka4estveni ot KIA.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Съгласен съм с написаното най-долу. Ако говорим за корейски марки, няма де мнение, Хюндай е номер едно. AutoBild директно ги сравняват с Фолксваген. Бяха написали "извинявайте Форд и Опел, но сте проспали развитието на корейците...". Запомних, че им хвАлЕха седалките на i30. По нищо не отстъпвали на фолксвагеновите, дори и като качество на материята. В това отношение КИА по-скоро може да се мери с Шкода- едно ниво под най-добрите.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Наистина си личи, че германец им е дизайнер. Скучен дизайн като на Ауди и ФВ. Макар, че ФВ трудно могат да бъдат настигнато по безличие и баналност.
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти сериозно ли? С4 Пикасо е може би най-кичозня и нехармочен в дизайнерско отношение автомобил (до колкото Ситроен изобщо е могат да правят автомобили) на пазара. Приемам го като шега.
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Citroen ( преди 11 години )
    Новият Citroen C4 Picasso изглежда доста по-добре. Общо взето безличен автомобил. Посредствен като Хюндай и Дачия.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до Striker ( преди 11 години )
    Казваш с копиране всеки ще докара приличен модел. Ами това доста лошо говори за германската автопромишленост, защити шеф-дизайнера и вицепрезидент на КИА е най-успешния дизайнер на Ауди до сега, Питър Шраер. А кой кого копирал е много спорно. Последните модели на Toyota са подозрително еднакви с дизайна на Hyundai от 2012 година. Честно казано, в гръб трудно различавам новата Корола от поостарялата вече Елантра.
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам, за 54 000 лв. можеш да си купиш най-базовия Turan, бензинов. Не съм сигурен коя е по-качествената и безпроблемна кола от двете. Предния Turan беше тотално разочарование, което дори и АутоБилд неохотно признаха. Да си го кажем, ***. Не давам пример със Зафира и подобните френски дръфни, защото те са доста ниска летва дори за КИА.