IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo тества нова система KERS

Технологията включва маховик на задната ос

Volvo тества нова система KERS

През последните 4 години Volvo Cars Group и компанията Flybrid Automotive са тествали по пътищата на Великобритания и Швеция нова система за намаляване разхода на гориво, носеща името Flybrid® KERS. Тази технология ще бъде използвана за повишаване на ефективността на двигателите на скандинавския производител от новото семейство Drive-E.
Volvo тества нова система KERS
Flybrid® KERS е система за рекуперация на кинетичната енергия, която използва маховик, поставен на задната ос. Тя е тествана на седана с предно предаване Volvo S60, оборудван с 5-цилиндров бензинов мотор Т5 с мощност 254 к.с. Кинетичната енергия при спиране се предава на KERS и развърта маховика. При възстановяване на движението съхранената енергия се предава към предната ос чрез специална трансмисия, като увеличава ускорението,  но намалява натоварването на двигателя с вътрешно горене.

Тестовете са показали, че подобна технология може да увеличи мощността с 80 к.с., като същевременно разходът на гориво ще бъде намален с около 25 %. В същото време ускорението от 0 до 100 км/час е с 1.5 секунди по-бързо от това на стандартния модел.

Самият маховик Flybrid® тежи около 6 кг, а диаметърът му е 20 см. Неговата основа е направена от стомана, а външната част – от въглеродни нишки. Тъй като се намира във вакум, маховикът почти не се влияе от механичното триене. Той може да се развърти до 60 000 оборота в минута. А спестената енергия при спиране е достатъчна за придвижване на къси разстояния най-вече в града, където се спира по-често.

„Ние сме първият производител, който използва технологията с маховик на задната ос при автомобил с двигател с вътрешно горене и с предно предаване. Следващата ни крачка ще бъде да започнем да използваме тази технология в нашите серийни модели“, коментира вицепрезидентът на Volvo Дерек Краб, който отговаря за силовите агрегати на скандинавския производител.

Конструкторите на двете компании се надяват, че системата ще може да се появи при серийните модели най-късно до 2020 г. Интересното е, че над подобен проект експертите от компанията Flybird работят и съвместно с Jaguar Land Rover. Интерес към технологията проявява и Lotus.

Снимка: Volvo 

 

 

Тагове: kers flybird automotive
0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ей 1000 статии пуснахте за тази система,а е няма в магазина.Спрете се вече да пишете през 1-2 месеца едни и същи глупости.Нека е има, нека се развива,но когато реално излезе и започнат да е продават да си чешем клавиатурите.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    в добавка - ако ДВГ движи предните колела , а маховика е на задните - това значи че е 4х4 ? айде де. мисля че е 4х4 само за кратко когато е акумулирала енергия след спиране. това всъщност е най-голямата тъпня на тази система - особено по начина по който Волво я интегрира.
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    Чиче, каква електрическа енергия в кинетична и обратно те гони - нямам никаква идея. може ли да ме светнеш?
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Към преводача на статията: пише се вакуум, а не вакум.
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ! ( преди 11 години )
    Няма *** понеже е във вакуум?
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да наистина Аутомедиа дезинформират. Ето оригиналния текст - задните колела се задвижват от КЕРСIt can deliver up to 80 horsepower to the rear wheels on acceleration, in addition to the output of the regular 254-hp turbocharged five-cylinder engine that powers the front wheels
  • #8
    10 rate up comment 6 rate down comment
    до чичето ( преди 11 години )
    Самия маховик е 6кг., а не цялата система.Чети!
  • #7
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    6 кг маховик звучи като добър маркетинг, обаче това парче желязо на снимката изглежда повече като 50-80 кг. А за тия килограми суперконзензатори ще имат подобен енергиен капацитет, но ще са по-ефективни зашото няма да обръщат електрческа енергия в кинетична и обратно.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Маховикът в това Волво се развърта от задните колела и съответно задвижва задните колела. Така че реално е 4х4 с ДВГ задвижващ предните колела. Алтомедия пак са се загубили в превода. А иначе още Приус от 97-*** практически има КЕРС, като хибридната му система освен за КЕРС, служи и за още куп неща като безстепенна трансмисия която държи ДВГ само на оптимално натоварване или изключен, замества стратера и алтернатора и т.н.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Едни от първите разработки на КЕРС са на БОШ. Иначе изобретателя е американец, физик който я е измислил преди 50-60 години. Италианците също имат разработки, дори Пежо имаха разработка на дизелово Пежо с КЕРС още преди 5-6 години.