Спортният автомобил, който компаниите BMW и Toyota разработват съвместно, ще използва хибридна система със суперкондензатори, твърди изданието Аutocar. Колата, която ще бъде идеологически наследник на моделите Z4 и Supra, трябва да се появи на пазара през 2017 г..jpg)
Очаква се моделът на японската марка да бъде заимстван от концепцията FT-1. Снимка: Toyota
Бъдещият спортен модел ще има предноразположен двигател и задвижване към четирите колела. Бензиновият двигател ще бъде подпомаган от суперкондензатори, заимствани от тези, които японската компания Toyota използва в своя болид за LMP1. Подобна система е предпочетена, тъй като суперкондензаторите "улавят" и освобождават насъбраната при спиране кинетична енергия много бързо и ефективно. Освен това този тип технология е много по-компактна и лека от хибридната, използваща батерии. И може да бъде интегрирана в шасито на модела, за което отговаря BMW, уточняват източниците на Аutocar.
Бензиновият двигател на бъдещата спортна машина ще бъде базиран на 4-цилиндровия 2.0-литров агрегат на BMW. А за електрическите агрегати ще отговарят инженерите на Toyota. Колата ще използва секвенциална скоростна кутия, като ще разполага и със система Torque Vectoring. Технологията, която обикновено е запазена територия на луксозните и суперспортни автомобили, е проектирана да ограничава недозавиването, като увеличава въртящия момент към задното външно на завоя колело, позволявайки на автомобила да следва желаната траектория на движение.
Що се отнася до платформата на модела, тя ще бъде изградена от алуминий и високоякостна стомана, комбинирани с компоненти от въглеродни влакна в зоните, които не са носещи. Самото купе пък ще бъде направено от усилен с карбонови нишки полимер.
Както вече бе съобщено, двата модела ще имат различни екстериор и интериор. Моделът на Toyota ще бъде идеологически наследник на Supra, на този на BMW - на Z4.
Неотдавна германското издание Auto Zeitung съобщи, че спортна кола на BMW и Toyota ще се появи на пазара през 2017 г.
Още за сътрудничеството между BMW и Toyota четете ТУК


2