IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спортистът на BMW и Toyota ще използва суперкондензатори

Машината ще има задвижване към четирите колела и хибриден двигател

Спортистът на BMW и Toyota ще използва суперкондензатори

Спортният автомобил, който компаниите BMW и Toyota разработват съвместно, ще използва хибридна система със суперкондензатори, твърди изданието Аutocar. Колата, която ще бъде идеологически наследник на моделите Z4 и Supra, трябва да се появи на пазара през 2017 г.
Спортистът на BMW и Toyota ще използва суперкондензатори
Очаква се моделът на японската марка да бъде заимстван от концепцията FT-1. Снимка: Toyota

Бъдещият спортен модел ще има предноразположен двигател и задвижване към четирите колела. Бензиновият двигател ще бъде подпомаган от суперкондензатори, заимствани от тези, които японската компания Toyota използва в своя болид за LMP1. Подобна система е предпочетена, тъй като суперкондензаторите "улавят" и освобождават насъбраната при спиране кинетична енергия много бързо и ефективно. Освен това този тип технология е много по-компактна и лека от хибридната, използваща батерии. И може да бъде интегрирана в шасито на модела, за което отговаря BMW, уточняват източниците на Аutocar.

Бензиновият двигател на бъдещата спортна машина ще бъде базиран на 4-цилиндровия 2.0-литров агрегат на BMW. А за електрическите агрегати ще отговарят инженерите на Toyota. Колата ще използва секвенциална скоростна кутия, като ще разполага и със система Torque Vectoring. Технологията, която обикновено е запазена територия на луксозните и суперспортни автомобили, е проектирана да ограничава недозавиването, като увеличава въртящия момент към задното външно на завоя колело, позволявайки на автомобила да следва желаната траектория на движение.

Що се отнася до платформата на модела, тя ще бъде изградена от алуминий и високоякостна стомана, комбинирани с компоненти от въглеродни влакна в зоните, които не са носещи. Самото купе пък ще бъде направено от усилен с карбонови нишки полимер.

Както вече бе съобщено, двата модела ще имат различни екстериор и интериор. Моделът на Toyota ще бъде идеологически наследник на Supra, на този на BMW - на Z4.

Неотдавна германското издание Auto Zeitung съобщи, че спортна кола на BMW и Toyota ще се появи на пазара през 2017 г.

Още за сътрудничеството между BMW и Toyota четете ТУК
 

Тагове: BMW Toyota Toyota FT-1
0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    браво Анонимен - имаш напредък - вече не говориш за ЧЕЗ и ЕВН... а това дето си намерил напрактика е това което казвам. то е ясно, че зависи от условията. скороста на движение и дали е зима/лято... темата бе друга, аз бях приблизително точен, а ти дано си научил нещо.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Анонимен, има гугъл - погледни" Да погледнем- пишем: "how many kilometers with 10 kw/h energy". Какво изскача: 85kWh battery! Искаш ли да посмятаме??? Колата изминава 492км. със 85kW/h батерия ИЛИ 392км. със 60kW/h батерия. Значи едната модификация изисква 8.5 киловата за 50 км., а другата изминава 50км. със 7,5 киловата. Както и да го погледнеш не е 10kW/h. Обаче, има и 1 киловат разликамежду двете модификации! ЗАЩО??? И освен това като се говори за киловатЧАС трябва да е ясно как се кара за този 1 час??? Със 20% натоварванена мотора или със 99%???
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Subarufan ( преди 11 години )
    Бавареца и другия фен, браво момчета, с дружни усилия успяхте да се докоснете до един основен принцип, а именно че всичко е относително! :)
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    Анонимен, има гугъл - погледни спецификации на хибриди и виж с колко кВт/ч батерии какви километри изминават само на ток. кво им се правиш на интересен.
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "за да изминеш 50км на ток трябват около 10кВт/ч енергия" Така ли??? Кога? Къде? Как? Със какво? За колко пари? Защо? И всичко ли е еднакво???? Тва 10 кW/h за 100 км какво е??? Някаква нова тарифа на EVN и CEZ ли е? Я "раздухай" малко да се образоваме!!!
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До "бавареца&qu ( преди 11 години )
    "имаме си нов специалист. само дето бърка суперкондензатор със суперпроводимост." Не знам, кой бърка, но винаги е "другия", "новия" или "оня на времето дето имаше един" или "оня дето разправяше". Кво ти пука в крайна сметка? Нали не бъркаш ти...
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    bmw e60 направи правилен извод , но с грешни предположения. проблема с големия пробег е количеството запасена енергия - там кондензаторите не са никак силни. за да изминеш 50км на ток трябват около 10кВт/ч енергия, а кондензаторите в този хибрид едва ли ще побират повече от 0,5кВт/ч
  • #7
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пле ле, двигателя щял да е от БМВ. Ясно какъв *** ще е.
  • #6
    7 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    имаме си нов специалист. само дето бърка суперкондензатор със суперпроводимост. хахаха. те са си близо - като от вашето село до съседното село
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Веско ( преди 11 години )
    Възможно ли е да е станала грешка при превода ? Доколкото знам за да може един материал да придобие свойства на суперкондензатор трябва да е охладен до изключително ниска температура. Не виждам как ще стане това на борда на една малка спортна кола ... Може би се има предвид нещо подобно на системата на Мазда i-Eloop, която вместо конвенционална батерия ползва голям кондензатор за краткосрочно запазване на енергия. При всички положения ще е интересно да се види какво ще стане ...