Става въпрос за тези коли, които се регистрират като нови, след което се свалят от регистрация в рамките на половин година и след това се изнасят към трети страни. Досега тези коли се пишеха в графата “продадени в България”, тъй като нямаше информация колко точно са те, както и кои точно компании се възползват от възможността. Това от своя страна изкривяваше много резултатите и пречеше да се направи равносметка за реалния ръст/спад на годишна база.
Единственият начин обществеността да се запознае с коректните данни, е ако някоя заинтересована страна плати на КАТ за детайлна информация – услуга, която е доста скъпа.
Кой има нужда от всичко това? Факт е, че количеството продадени автомобили от даден модел не свидетелства задължително за неговите качества, но също така е факт, че клиентското доверие означава много на ограничен пазар като нашия, който в голямата си част се контролира от корпоративните поръчки.
Сега, подробни данни за пазара на автомобили в България през 2013 г. до медиите изпрати самата ААП, която от своя страна ги е поръчала от КАТ. От тях разбираме, че топ 5 на най-успешните марки се състои от Dacia (2118 продажби), Volkswagen (2059 продажби), Toyota (1951 продажби), Peugeot (1695 продажби) и Skoda (1495 продажби).
При прекратените регистрации води Nissan (872), следвана от Kia (611), BMW (200). Снимка: Reuters